Poslední návštěva: Právě je 19 dub 2024 05:04


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 12 říj 2019 21:24 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Takému treba praštiť tehlu do predného skla...
Pohľadaj si informácie o NOVÝCH dieseloch a ich emisiách.
Článok nieje o starých vrakoch s vykuchanými EGR, katalyzátormi atd.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 12 říj 2019 21:34 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Ale jasněže, to samozřejmě vím. Jenomže to by ty diesely nesměly po půl milionu kilometrů končit v rukách vynalézavých východoevropanů, ale ve šmelcu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 12 říj 2019 21:47 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
On je sakra rozdiel či to je koncernová dymovnica alebo talianske JTD...
Germáni zjavne prebrali humor svojich východných bratov len zamenili biely dym za čierny.
Kua - čo na to antirasisti ???


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 12 říj 2019 22:50 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Prehovoril Tatko Tom, znalec motorov na úrovni Martina Vaculíka.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 12 říj 2019 23:03 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Uľavilo sa Ti?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 13 říj 2019 08:58 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Hulící diesel nehulí proto, že je italský nebo německý, ale proto, že je vylágrovaný a neudržovaný. Koncern hulí častěji, prože má častěji mnihem víc za sebou. Fiata kromě dodávek nikdo nekupuje jako služební. A ty hulí úplně stejně.
Ekologií nových dieslů zpravidla argumentují ti, kdo si ten nový nikdy nekoupí a jezdí s vyrachtaným sazometem. Protože jenom výměna DPF v tom novém dieselu je dražší než rezavá Oktávka 1,9 TDI. A až ty nové ekologické diesely doslouží, stejně skončí u nás a nějaký trouba s nimi bude jezdit do Kauflandu, aby se ani neohřály. To by musel zákon nařizovat jejich likvidaci po pěti letech/300.000km.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 13 říj 2019 09:03 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Máme dva JTD - ten s nájazdom 200 000 nezadymí za žiadnych okolností, ten s nájazdom 270 000 minimálne aj to ak dlhšie jazdí "na spotrebu" a potom dostane "botu" teda plný kotel.
Koncernovku ani zadarmo...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 13 říj 2019 10:43 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Já fakt nevím, jestli se k tomuhle ještě něco vůbec vyplatí psát... :roll:
Zakouří každý diesel. Bez ohledu na to, jestli atmosféra, turbína, řadové čepradlo, rotačka, čerpadlo-tryska, společná lajna...

Černý dým = málo vzduchu, mnoho nafty. Za normálních okolností tohle udělá každý TURBOdiesel při prudké akceleraci z nízkých otáček, kdy není ještě k dispozici dotatečný plnící tlak, nebo v oblasti maximálního výkonu, kdy už není k dospizici dostatek vzduchu...
Pokud to hulí černě v otáčkách furt, nejspíš se odporoučí nebo odporoučela tota turbííína, případně je někde v sacím traktu díra. No a pokud ho hulí černě i na volnoběh, tak místo vstřikovačů jsou již jen záhradní sprchy, co tam naftu lijou horem-spodem.
Poslední případ jsou nahromaděné saze ve výfuku. Ty se při ležérních jízdách hromadí, hromadí a hromadí...a pak když člověk přiloží pod kotel třeba na dálničním přivaděči, tak zkrátka vyletí von v podobě krátkodobého černého mraku. Stejně se tak může stát dokonce i u vozů s DPF, pokud jsou starší a s hodně najetými km. Za normálních okolností však takový vůz kouřit nesmí.
Některé atmosférické diesely taky na černo nezakouří, protože jim nějaký "chytrák" ubral na čerpadle a tudíž nejsou schopny dát plnou dávku nafty a pochopitelně ani dosáhnout plného výkonu motoru. S oblibou to využívali trakotřisti, majitelé taxi firem atd. v naději, že ušetří na spotřebě. :lol:

Bílej dým = voda ve spalinách. Za studeného počasí je to prvních několik kilometrů samozřejmě normální. Za studeného a vlhkého počasí to u některých systémů zlehka na bílo pokuřuje pořád. No pokud to hulí na bílo furt bez ohledu na počasí, tak je to těsnění pod hlavou, hlava samotná, tepelný výměnník spaliny/voda...

Šedomodrý dým: Olej ve spalovacím prostoru. Jestli to modře zahulí jen po nastartování, nebo prudkým přidání z dýl trvajícího volnoběhu, jedná se většinou o špatný gufera ventilů. Konstatní kouření na modro při akceleraci jsou nejspíš opotřebené pístní kroužky nebo i stěny válců.

Jak je vidět, vůbec to nesouvisí s tím, zda se jedná o TDI, CDI, CRDI, JTD, DTI, ICTDI, TDCI,...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 13 říj 2019 10:57 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Ja mám to Punto 1.9JTD 59kW asi pokazené :D
To skutočne nezadymí ani po studenom štarte a plnom plyne, ani za jazdy. Prvých 5-6000 km ostane aj olej relatívne čistý, priehľadný.
Zato Mulica zahulí a olej stmavne do 500 odjazdených km. Menil som pred troma týždňami a už je tmavý.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 13 říj 2019 11:42 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1805
Kraj: ČR - Jihomoravský
To TLU: pěknej popis diagnostiky motoru bez připojení kabelu nebo otevření kapoty... úplnej souhlas. Měl jsem za to, že "moderní" diesely si měří tlak nebo množství vzduchu, a nikdy tu dávku nafty nepřestřelí, teda dokud nezasáhne "čiptuninig" pak je to jasný. Už jsem několikrát psal, že nafta snad ještě do náklaďáku, ale pro mě nevhodná...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 13 říj 2019 11:49 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
http://www.autoforum.cz/predstaveni/nem ... y-nesmysl/


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 13 říj 2019 12:26 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
kodl píše:
To TLU: pěknej popis diagnostiky motoru bez připojení kabelu nebo otevření kapoty... úplnej souhlas. Měl jsem za to, že "moderní" diesely si měří tlak nebo množství vzduchu, a nikdy tu dávku nafty nepřestřelí, teda dokud nezasáhne "čiptuninig" pak je to jasný. Už jsem několikrát psal, že nafta snad ještě do náklaďáku, ale pro mě nevhodná...

Samozřejmě měří. Od toho je tam ta váha vzduchu apod. Ale všechny ty čidla mají jednak nějakou hysterezi, jednak časem klesá přesnost (zejména u HFM). Jenže akcelerovat člověk potřebuje okamžitě...takže za určitých podmínek krátkodobě přestřelí. :) U vozů s DPF a ještě čistým výfukem to samozřejmě není vidět vůbec. U vozů bez dpf se občas nějaký kouř objeví. Někdy o tom majitel ani neví, protože většinou nesedí u výfuku. :D
tatko tom: Moja Akordica tiež nikdy nezadymila...resp. ja som o tom nevedel. Ale občas z toho naozaj niečo vyletelo. ;)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 14 říj 2019 07:34 
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2009 11:12
Příspěvky: 828
Bydliště: Spišská Nová Ves
Kraj: SR - Košický
Ja som sa vrátil ku G3 1.9tdi 66kw r.v98 z rotačkou ( motor typ ALE ,asi top motor 1.9tdi čo do spolahlivosti ) a som nad mieru spokojní tak ako predtým. Bez čipu pri prudkom zošliapnutí žiaden dym, ak je ešte zimný teda prvý štart tak fakt len trochu dymu na pol sekundy. V zime používam Webasto a olej po naštartovaní ma 50-55 °C, počas pravádzky okolo 80-95°C (mesto-dialnica) Práve som bol na TK/EM a bez úplatkov ( posledný pol rok to už nieje také lahke) a prešiel v pohode - dymivost 0,6 - 0,8 (hranica 1,2 ale kedysi čo pametam 2,2 :? ) a to ma prosím pekne vykuchaný KAT , egr OFF - TAK SOM HO kúpil a spolu aj z čipom 87kw pri ktorom to ale dymilo tak som tie dve epromky v ECU vymenil za pôvodný soft. Ale pred pár dnami som dal zas na 87kw a tiež to nieje dymovnica teda ale pri bežnom jazdení :lol: ... a ak treba tak je tam trocha rezervy na obehovanie.

Edit: z chipom som si bol zmerat emisie v jednom servise a dymyvost bola 2,2


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 14 říj 2019 10:52 
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2008 23:01
Příspěvky: 2775
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kraj: ČR - Pardubický
TheLastUnicorn - palec nahoru za pěkný popis ;)
JTD vs TDI, nevěřím v propastný rozdíl


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 14 říj 2019 11:14 
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2009 11:12
Příspěvky: 828
Bydliště: Spišská Nová Ves
Kraj: SR - Košický
Všetko je o stave motora/auta a trocha aj o štýle jazdy. To ktore auto žiada viac údržby je už o inom. Ale ak je údržba a nieje to od výroby pokašlane tak...v pohode.
..a nejazdiť stále na 1100 ot !


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 21:01 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Obrázek


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 pro 2019 17:48 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Obrázek

Obrázek

Viacero som tak zazrel, slušne upozornil majiteľov na nebezpečné jazdné vlatnosti otočených pbeu - zatiaľ sa nik neurazil a poďakovali.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 pro 2019 22:39 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
Taky se mi stalo jak sem dával zimáky, rychle padla tma a chtěl sem to mít za sebou. Všiml sem si toho druhej den, naštěstí sem dával nový vymezovací kroužky takže se to pak vyměnilo :)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 pro 2019 20:08 
Uživatelský avatar

Registrován: 20 lis 2008 10:59
Příspěvky: 899
Kraj: SR - Košický
Kolega chce kúpiť nejaké stredne veľké auto CX/SUV +/- 17-18t€ max., nemáte nejaké postrehy ohľadom Japoncov, ako sú na tom s kvalitou, konkrétne Mitsubishi ASX (2l MIVEC) a Suzuki S-Cross (1,4T). Pôvodná úvaha bol VW T-Roc ale bojí sa toho 1l trojhrnčeka a 1,5 TSI stoji takmer o 5t€ viac, navyše v bez príplatkových doplnkov je to nezohnateľné a na výrobu sa údajne čaká asi pol roka.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 pro 2019 20:25 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1805
Kraj: ČR - Jihomoravský
ASX 1.6 benzín cca 3r starý má známej, nemůže si to vynachválit, ale to je jinej model než dnes prodávanej, jestli se nepletu...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group