ReproMania.NET - Pro lepší zvuk
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/

Autá a všeličo okolo
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/viewtopic.php?f=32&t=7052
Stránka 78 z 106

Autor:  BlackRider [ 09 srp 2019 12:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Jo, to je pěkný.
Obash kolik?
U DPF snad jen dobře vypalovat, co dál? :-)

Autor:  tatko Tom [ 09 srp 2019 13:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

1.9JTD 85kW, auto má veľkú čelnú plochu a zhruba 1,5 tony.
Nemám priamu skúsenosť s DPF, naše Fiaty to nemajú. No autá v práci áno. Jedno je práve v servise skrz spadávanie do núdzového režimu.
Rôzne autá majú rôzne "vypaľovanie" DPF, nájdeš v Google.
Aj keď časť ľudí presvedčená, že do nafty (oleja) nepatrí nič, čo nedal výrobca, mám iný názor a skúsenosti. Niečo používam.

Pridávaním overeného VIF Super diesel aditív s každým tankovaním nič nepokazíš :)
Za mrazov pridávam zimný tiež, inak len to svoje.

Autor:  BlackRider [ 09 srp 2019 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

U common-railu tvrdí, že je systém s DPF v cestě vyřešenej líp než u starších 1.9TDI.
Od října min. roku mám k dnešku najeto 18100 km, jsem na 183 100 celkem.
Po chipu a EGR bypassu občas svítila kontrolka DPF, když se systém vypaloval, teď už to zdá se nedělá. Standardně by ale neměla. Z toho jsem měl trochu strach, ale tak nějak už to neřeším. V základu to bylo dost líný (O2 FL, 77kW). Teď bych měl být na nějakých 92 kW a 300 N.m. Nemám potvrzeno z brzdy.

Autor:  ransom [ 09 srp 2019 16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Moje auta maji taky přezdívky. Ale radši je nevytahuju mimo komunikaci v domácnosti. Nemusí hned každej vidět jak jsem infantilní.

Autor:  tatko Tom [ 09 srp 2019 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Moje majú vyleštené miesto kde ich hladím, že ma dobre a bezpečne doviezli :)

Inak:

Autor:  TheLastUnicorn [ 09 srp 2019 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

S DPF majú problém autá ktoré:
1. jazdia krátke trasy, prípadne autá, kde 50% jazdy sú vlastne rozjazdy
2. s ktorými jazdia idioti
3. ktoré majú motor absolútne sa nehodiaci do prevádzky s DPF
4. majú nejaký problém a zanášanie DPF je len dôsledok
Moje auto má pôvodný DPF filter, 305 000 km a kupodivu je stále čistý. Videl som ho pred pol rokom, keď som menil uloženie motora a museli sme výfuk demontovať. Ani nútenú regeneráciu nejde zapnúť...

Autor:  paulus33 [ 09 srp 2019 20:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Multipla bol u nas vazny kandidat ked sa nam znenazdajky narodilo 4 dieta. Ale potom prisla dalsia generacia a to sa mi uz nepacila. Jednotka bola ina, dvojka taka dodavka.
Chcel by som vediet nazor tunajsich, mam moznost kupit od synovca (s ktorym si navzajom pomahame a som jeho fakt najpblubenejsi stryko) passat kombi b7, rv2014 (plus/minus), 2.0tdi, 103kw, automat, najazdenych 260000, v tom stave. On sa onho naozaj stara, auto vyzera akokeby vcera zislo z vyrobnej linky, aj vizualne a aj technicky. Ja nad tym budem uvazovat ak bude cena okolo 8.000€. Ziskal by som jedno velke pohodlne auto pre rodinu (uz cestujeme iba 5, najstrsia uz je samostatna) s jasnou historiou.
Moj mechanik ma vsak odradza kvoli mnozstvu kilometrov a drahsiemu servisu.
Co vy na to? Ma pravdu? Ze 260000 je cislo kedy sa treba auta zbavit a nie kupovat...

Autor:  tatko Tom [ 09 srp 2019 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

2.0 TDI chvália no automatická prevodovka pri tom nájazde môže (nemusí) byť problém...

nejaké názory:
https://www.topspeed.sk/test-jazdenky-v ... 2014/10213
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... i-21000186

Náš automechanik prudko odmieta servisovať VW ...

Autor:  laminat [ 09 srp 2019 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Chcelo by to vedieť, či je prevodovka po generálke, lebo 260.000 km je pre DSG aj olejové na hranici jeho možností.

Autor:  tatko Tom [ 09 srp 2019 22:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Hmmm...

No a vážne - podľa môjho laického názoru je najdôležitejší stav bŕzd a súvisiacich vecí - nápravy atd.
Auto smie prestať ísť no za žiadnych okolností nesmie prestať brzdiť.

Autor:  TheLastUnicorn [ 09 srp 2019 23:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Čo znamená stav bŕzd? Pretože stav kotúčov a platničiek ma fakt nezaujíma - je to trápna investícia. Oproti oprave DSG. To isté platí aj o nejakých čapoch. Pre mňa je podstatný stav darhých súčastí...nie nejakých 5-korunových ramien.

Autor:  BlackRider [ 10 srp 2019 08:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Tak auto má dva okruhy, brzdit bude vždycky. :-D

Nechtěl jsem naftu, ale zvykl jsem si. Musím ale přiznat, že rád vzpomínám na Astru, co od 1300 ot.min bez prodlevy reagovala na akcelerátor. To celkem obdivuju na X16SZR motoru. Bylo to líný, ale konstantní. Když jsem s tím jezdil do Prahy, tak 130 - 160 kmh úplně pohodová rychlost. Jednou jsem se naháněl s nějakým mladým cápekm v bávu a nebyl problém jít na 170 tacho a ještě něco zbývalo do omezovače. :-D

1.6 TDI není špatnej počin, ale je tam cítit downsizing. Ani po chipu nemá smysl od auta čekat nějakou akci pod 1500 ot.min. Tam je to prostě mrtvý. Na dvojku a trojku když dám plnej, tak je to raketa. A co se mi u CR líbí, že ve vysokejch to nezdechá až tak moc. :-) Dlouhý kvalty mi nevadí, ná dálníci to na 5ku/130 točí 2700 ot.min. Chtěl jsem Subaru Legacy v 2.0i (pak taky Astru H 1.8 kombajn), ale nemůžu si na Oktu stěžovat. Podvozek komfortní, ale Astra byla lehčí, celkově se s tím na krev jezdilo líp.

Autor:  tatko Tom [ 10 srp 2019 08:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Včera som bol robiť jednotkovému Puntu "taliansku údržbu".
Držím to ako záložné približovadlo.
Prekvapilo ma (aj v minulosti), že to čudo dokáže ísť bez vedľajších efektov 40 na päťke aj to, že dvojka ide do 85-87 km/hod.

Ad brzdy - mal som kedysi smrada Wartburga s jednookruhovými a hoci bol inak OK, nedymil, nebol pažravý, ťahal do 150 - skrz to som sa ho zbavil.
Mám ťažký "rest" - Stilo, ktoré zoderie v krátkom čase vývevu a nebrzdí potom, kamarát mechanik tvrdil "no problem" no nevie si s tým poradiť. Odhadujem, že vzhľadom na čiastočne očesané lopatky turba sa ono točí rýchlejšie, než by malo a "vyžerie" olej, ktorý mal ísť ku výveve no môžem sa mýliť...

Autor:  paulus33 [ 10 srp 2019 09:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Takže generálka automatu urobená zatiaľ nebola. On si zakladá na pravidelnej výmene oleja a dsg zatiaľ pracuje spoľahlivo. Žiadne trhanie pri rozjazde, ochotne radí bez zaváhania.
Apropo na koľko odhadujete generálku automatu?

TLU, pls, zaujímal by ma tvoj názor na kúpu toho auta, dik
Samozrejme, cenim si rady vsetkych, ale viem, ze Marian je v tom naozaj doma ako mechanik aj ako obstaravatel aut pre inych.

Autor:  ransom [ 10 srp 2019 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

TLU: Když jsme tedy u těch brzd. Nepotřebuju šetřit za každou cenu, ale samozřejmě nechci ani vyhazovat prachy.
Minimálně sjetý, nepatrně zvlněný (ventilovaný) kotouč stočit na soustruhu - nebo rovnou oba na nápravě vyměnit?

Autor:  paulus33 [ 12 srp 2019 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Dnes sme sa v robote bavili o passatoch a kolega akurat predal na ukrajinu kombi tdi passat B6 s najazdom cez 400tisic s pôvodnou dsg prevodovkou. Akurat zdoraznil ze olej v nej menil na 15000 nie na predpisanych 20000. Bol druhy majitel, auto doviezol niekedy okolo 2009 z DE s najazdom okolo 150000.

Autor:  laminat [ 12 srp 2019 23:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Len či si kolega nepletie motor s prevodovku, lebo prevodovka nemá predpísané výmeny oleja po 20.000 km ale po 60.000 km.

Autor:  paulus33 [ 13 srp 2019 06:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Mea culpa, laminat ma pravdu. Pisal som to popri dokoncovaniu domu pred death line terminom na stahovanie. Pointa mala byt ze aj motorovy a aj olej v prevodovke skratil interval stale o 5000km.

Autor:  laminat [ 13 srp 2019 08:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Tak po pamäti by som povedal, že ani motorový olej nemá B6 diesel predpísaný po 20.000 km ale po 15 fixný alebo po 30 tisíc variabilný (podľa nastavenia).
Inak to vyzerá, že stačí si začať merať penisy "komu auto vydržalo najdlhšie" a z naničhodnej DSG sa stane najspoľahlivejšia prevodovka na svete.

Autor:  TheLastUnicorn [ 13 srp 2019 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

paulus33: Záleží, čo vlastne už na tom aute bolo robené a čo nie. Čo sa týka prevodovky, môžem len súhlasiť s laminatom, lebo pri nájazde 260 000 km tu už nie je otázka, či ju nebudeš musieť opraviť, ale kedy. A môže to byť veľmi skoro. A to samé platí pre ostatné drahé komponenty. Starať sa o auto - meniť náplne, umývať ho a dávať do značkového servisu je síce jedna vec, no reálny stav turba, vstrekovačov, dvojhmoty, výmenníkov, EGR atď je už vec druhá. A práve nájazd medzi 200 a 300kkm je obdobie toho potenciálneho nebezpečenstva. Ak si s týmto stotožnený a pripravený, že to jeden polrok môže byť prevodovka, druhý turbína, ďalší vstrekovanie atď. a že každá taká oprava začína na 500€, tak ho za tie peniaze vezmi. Predovšetkým ak je to auto naozaj zachovalé. No ak Ti má svietiaca kontrolka motora, ktorá sa rozsvieti samozrejme mesiac pred STK zruinovať rodinný rozpočet, poobzeraj sa radšej po niečom inom...

ransom: Vzhledem k tomu, že je poměrně často nutné stáčet ty kotouče přímo na autě a taky tomu, kolik dnes stojí nový kotouč, asi bych volil výměnu. Důležitý je, aby se nezvlnil i ten nový.

Stránka 78 z 106 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/