Poslední návštěva: Právě je 17 led 2021 19:56


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 04 led 2021 15:42 
Uživatelský avatar

Registrován: 20 srp 2011 19:11
Příspěvky: 404
Bydliště: Kénig pfeld Bémerland
Kraj: ČR - Jihomoravský
Možná by to mělo být v ´´autá a všelico okolo´´,ale už je tam přes 90 stránek...je to guláš.
Takže, vlastním Daciu MCV r.v.2017. Když se blížila první zima dal jsem si do zásuvky zapalovače
kdysi zbastlený led diodový měřáček stavu napětí,dle Amára.A začal se divit co ukazuje.
Baterka je vlastně pořád na hraně podpětí.Občas se začne nabíjet a pak zas minimum.
Zkusil jsem ji nabít klasickou transformátorovkou bez regulace,bušil do ní 12hodin a skoro se nehnula.
Pak jsem natrefil na článek http://www.auto.cz/nespolehlivost-bater ... rzi-125770 a to mi trochu pootevřelo oči.
Syn mi půjčil již ´´chytřejší´´ nabíječku z Lídlu Ultimate speed ULGD 3.8 A1.Při nabíjení na chvíli problikne 14,2V a hned spadne na 13,3.Po odpojení má 12,7V.To se zdá lepší.
Ale mám další otázky:
1)má někdo CTEC nabíječku a má lepší zkušenost?
2)je možné před starou trafo nabíječku dát tyristorový regulátor pro řízení nabíjecího napětí.
Bude to podobné jako pulsní regulace?
Jo moje baterie je Renault-Nissin Rombat,tzn.Rumunská L2 60Ah/510A EN.Asi EFB.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 04 led 2021 17:35 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2009
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Pozri si parametre tej nabíjačky.
Musel by si nabíjať 16-24 hodín.
CTEC chvália na fórach o autách (to idiotské nabíjane na hranicu dvoch-troch štartov nie...)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 04 led 2021 18:47 

Registrován: 02 lis 2016 22:30
Příspěvky: 40
Kraj: ČR - Jihomoravský
Ahoj, mám CTEK MXS5.0 a jsem s ní spokojený. Nabijim od zaplavenych moto baterii, AGM z UPS po AGM v autech. Jediné, co mi vadí je, že ta deklarované desulfatace tam je jen v počáteční fázi nabijeni a nikoliv pořád. Chvilku jsem měl v ruce i tu z Lidlu a přišla mi dobrá.
A jestli by stará nabijecka šla doplnit o tyristorovou regulaci? Pravděpodobně ano, ale bude záležet na výstupním napětí trafa - jestli to dá dost, aby bylo co regulovat. Chtěl jsem se mrknout do knížky Andreas/Ručka - Nabíječe a nabíjení, ale nemůžu ji najít. Možná by šlo na netu něco dohledat z Amatérského radia.

_________________
Pioneer SX-626, Tesla NC430 (Ortofon OM10), Yamaha HTR-6230, Yamaha AX-492 + 1PF06708 (TLU verze s Daytonem), Harman Kardon FL-8300, Sanyo DCA-401 + FMT-401K + RD-401UM + Godzovky, bylo: Jamo S406, Pioneer CS-797; ve výstavbě: LSM


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 04 led 2021 19:30 
Uživatelský avatar

Registrován: 20 srp 2011 19:11
Příspěvky: 404
Bydliště: Kénig pfeld Bémerland
Kraj: ČR - Jihomoravský
-Tatko,ta nabíječka z Lídlu má I nab.max.3,8A,takže Ti rozumím.Ale i když nabíjím přes noc tak U nevyleze přes 13,3V.
-valvex-nabíječka by měla umět desulfataci-rozpuštění nánosů.což ta má snad má,ještě by měla umět
Recondici-promíchání elektrolytu.Chvilkově nechat provařit.Což nemá.Bo by se vypařila voda,která se nedá dolít. Ta má baterka má sice šroubovací víčka,ale ta se při vyjímání poničí.Možná vy se daly sehnat náhradní. K tomu nabíjení přes tyristor jsem myslel regulaci na vstupu 230V.Mám tu jednu z Eta vysavače na regulaci otáček motoru.
Na kolik voltů jsi se s tou ctec dostal nejvíc?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 04 led 2021 19:50 

Registrován: 02 lis 2016 22:30
Příspěvky: 40
Kraj: ČR - Jihomoravský
Ctek má desulfataci, ale jen ve fázi nabijeni 1 (z celkových 8), ktera u dobrého aku trva jen chvilku, proto mam jeste samostatny desulfatator. A funkci Recond na promichani elektrolytu to má taky. Ale tohle má smysl jen u zaplavenych aku. U AGM elektrolyt tekutý v podstatě není. Většina autobaterii je dnes AGM. CTEK má možnost volby pro AGM, kde je koncové nabíjecí napětí 14,7 V. A to taky nameris. U Lidl nabíječky žádná z těchto funkci není, což pro normálního člověka je jen dobře, pac by nevěděl co s tim :D
A 13,3 V je malo, to se olovo ani nezacne poradne nabijet.

_________________
Pioneer SX-626, Tesla NC430 (Ortofon OM10), Yamaha HTR-6230, Yamaha AX-492 + 1PF06708 (TLU verze s Daytonem), Harman Kardon FL-8300, Sanyo DCA-401 + FMT-401K + RD-401UM + Godzovky, bylo: Jamo S406, Pioneer CS-797; ve výstavbě: LSM


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 04 led 2021 20:00 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2009
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Úspešne používam dlhú dobu túto vec:
Obrázek
no pravda je, že nemám auto s "chytrým dobíjaním".
Robili sa také pulzátory home-made už dávno - princíp činnosti je v tom, že si to ťahá z akumulátoru pár miliampérov a raz za 15 sekúnd mu dá kratučkú prúdovú pecku.
Firmu som odstrihol, nerobím reklamu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 08 led 2021 11:58 

Registrován: 22 črc 2009 10:57
Příspěvky: 320
Pokiaľ ide o olovené akumulátory, tak sa ich stav dá sledovať viacerými spôsobmi. Kontrola napätia na svorkách, skratový prúd a prípadne kontrola nabitia pomocou merania hustoty elektrolytu. Plne nabitý by mal mať 12,6 V a hustotu elektrolytu 1,28 g/cm3. Ten posledný spôsob je už dnes ale prakticky nerealizovateľný, nakoľko väčšina akumulátorov je "bezúdržbových" a buď nemajú otvory na kontrolu a doplnenie elektrolytu, alebo sú počas záruky zaplombované. Ja mám v aute olovenú klasiku, ktorú dobíjam prastarou nabíjačkou s jednocestným usmernením, ktoré dáva pomerne malý prúd. Má aj "magické oko" avšak to nie je celkom korektný spôsob kontroly batérie. Po uplynutí záruky som odstránil vrchný polep, ktorý bol ako blomba nalepený na skrutkách článkov. destilovanú vodu som dolieval zatiaľ 2 krát, ale bude to zrejme aj tým, že akumulátor mám v kufri (Volvo S60). Olovený akumulátor stráca samovybitím a inými procesmi denne cca 1 percento svojej kapacity. Pri dennom používaní auta a jazdení najmä v letnom období to nie je problém u väčšiny áut, situácia sa zhoršuje vždy s príchodom zimy a studenými štartami. Pri olovených akumulátoroch sa hovorí o dobíjacích prúdoch na úrovni 1/10 menovitej kapacity, čo zrejme väčšina predávaných nabíjačiek ani nezvládne. V letnom období zas hrozí odparovanie elektrolytu a pokiaľ sa odhalia dosky, výrazne poklesne kapacita vysušeného článku. No dnes sú akumulátory robené vyložene ako spotrebka a príliš sa s nejakou údržbou ani nepočíta. Druhá vec je prípadné odpájanie elektroinštalácie auta od akumulátora, čo sa niekedy pri údržbe musí urobiť. Pri mnohých moderných autách to len tak jednoducho nejde. S gelovými akumulátormi som sa nestretol, zrejme tam platia aj nejaké iné pravidlá pre údržbu a nabíjanie.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 09 led 2021 21:25 
Uživatelský avatar

Registrován: 20 srp 2011 19:11
Příspěvky: 404
Bydliště: Kénig pfeld Bémerland
Kraj: ČR - Jihomoravský
Godz.
Když jsem baterii(asiEFB) vyndával z auta tak měla 12,7V.Z auta jsem ji vyndal ,protože jsem neměl v plánu delší čas nikam jet.Vzal jsem ji domů,abych vyzkoušel funkce nabíječky a baterku trochu ´´provařil´´(krátkodobě 15,8V-promíchání elektrolytu,starou trafo nabíječkou),protože v autě je za jízdy stále na hraně vybití.
Po pár dnech měla na nabíječce 13,3V a po dalších 10 dnech 14V.Dle programu by se měla nabít na 14,4V.Ale musel jsem ji sundat z pračky...
Chtěl jsem se také podívat kolik je tam vody,ale nepodařilo se mi dosud vyndat zátku.Nechci ji zničit.
Takže zatím jsem se moc neposunul.
Dík za pěkné shrnutí ohledně nabíjení olověných baterií.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 10 led 2021 12:23 

Registrován: 22 črc 2009 10:57
Příspěvky: 320
To Yarmil. Samozrejme že hneď po nabíjaní je napätie vyššie, ale po odplynovaní a ustálení to napätie klesne na zmieňovaných 12,6-7 V. Nabíjaním malým prúdom sa dosky desulfatizujú a virtuálne sa tak zvyšuje kapacita akumulátora. A aj pri pomerne malom prúde batéria "plynuje", čím dochádza k premiešavaniu elektrolytu. Do akumulátora sa dolieva zásadne len destilovaná voda. Pokiaľ sa nedá zvýšiť nabíjaním (či už veľkým alebo malým prúdom) hustota elektrolytu, tak baterka je súca na odpis.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 10 led 2021 12:29 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2009
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Starým klasickým som vedel predĺžiť životnosť a zvýšiť štartovací prúd jedným prípravkom, čo som náhodne odskúšal raz cez Vianoce (keď mi penil jeden z článkov pri pokuse o nabitie).
V dnešnej dobe - doslúžila, ďalšia prosím. Overenej, odskúšanej značky. V dieselovom Punte vyše 5 rokov, tak očakávam, že až prídu sľubované mrazy, kľakne.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 13 led 2021 17:59 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 4729
Bydliště: Čerčany
Kraj: ČR - Středočeský
V Octavii se start-stopem sloužila původní AGM baterka přes sedm let, což považuji za ucházející výsledek, takže jsem nic neřešil.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autobaterie EFB a ´´chytré nabíjení´´
PříspěvekNapsal: 13 led 2021 20:32 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2014 01:04
Příspěvky: 1709
Bydliště: Poděbrady
Kraj: ČR - Středočeský
Nemůžu zapomenout na bezúdržbovou Bannerku 55 Ah dodanou v novém autě Renault.
Vydržela 11 let a odešla v létě v největším vedru. Za celou dobu jsem jí nikdy nedobíjel, pravda je že jsem měl v té době dost velké nájezdy. Nikdy se už nic podobného neopakovalo. Další Bosch snad za 3 roky ko.
Jezdím víc na skůtru než autem. Teď v zimě mi skútr často chcípal protože kapacita baterie padala pod 13 a dobíjení při jízdě lezlo z nějakých 12,4 po 13,3 dost pomalu.
Občas teď zapojím tohle
a skútr startuje jako ďas! Po nastartování si drží přes 13V a hlavně už nechcípá.
Zy ty peníze ta hračka funguje výborně.

_________________
Yamaha Dual KEF a DIY budky


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group