Nakonec zjistíš, že dobré repro ke stavbě se dají koupit řádově za desítky eur kus (notabene ne příliš velké na nearfield ke kompu), takže to, cos vybrakoval z těch Geniusů se ti vyplatí hodit do kontiše, protože nejvíc prostředků a práce vždy daj ty věci kolem - skříně, výhybka a hlavně měření, zkoušení, návrh výhybky, odlazení, aj. Takže obligátní odpověd: já bejt tebou, vyberu si nějaký levný ověřený a už hotový projekt, páč buď bys musel někoho zaplatit (ukecat) na měření a návrh a nebo si to udělat sám, aby to vůbec za něco stálo. Čili příklad, bylo tu něco z BSacoustic matroše; s oranžovým 4" středobasem a monoskopem 0.75" Vifí výškou (myslím), což by mohlo za minimální náklady hrát u kompu suprově, náklady na repráky 0,0,nic. Nebo něco jinýho, třeba TM265, kde basák použiješ ARN 165 tady z reproobchodu a zbytek věcí bys tu taky koupil (výšku i zvukovod) a lukyss by ti i rovnou vyrobil výhybky. Nechal by sis vyrobit jednoduchý budky, výkres máš v příslušném vlákně. S tím, že bych možná zvážil použítí toho subwooferového basáku do nějaký (asi) uzavřený ozvučnice, bude to obnášet alespoň oměření T/S parametrů a navrhnout vhodný objem. Snad to nebude až takový máslo (v ruce jsem to neměl), že by to dělalo hrb i v ní. Ale třeba k těm 4" by to mohlo stačit. Pak je otázka, čím to pohánět. Mít to vše na subu imho není moc dobrý nápad z několika důvodů. Pokud si trochu zručný a dokážeš si udělat svůj zes, vůbec bych se nebál ke kompu LMek. Bude to o světelné roky nad původním rešením od Geniusu. Nebo koupit nějaký bazarový stereo zes, dostaneš nejlepší poměr cena/výkon a nebudeš muset řešit sub vůbec (zesložitíš si to tím, neříkám, že to bude horší). Možná zjistíš, že to hraje i bez subu (možná i ty TM265) a nebo prostě vyhodit to můžeš dycky.
|