ransom: V podstatě ty principy chápeš správně.U obojího potřebuješ tu vlnu převrátit,jen to každé dělá jiným způsobem...
Možná lepší na pochopení bude obrázek než odstavec řečí....
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... pecol.htmlJe tam spousta proměnných: start area,end area,délka,umístění reproduktoru,tlumení-to vše ve vzájemném optimálním naladění.Potom se rozhodneš pro typ - parabolický,exponenciální,konický,hyper-exponenciální.Jestli to bude horna nebo TML - a potom jaká - expand. zužující se ,rovná,MLTML.No a potom to už jen správně konstrukčně naohýbat protože nechceš mít doma 3 metrový Hedlund horn až ke stropu a je to....A proto se do toho nikdo nehrne,to není jako správně zkrátit trubku do bassreflexu.
Pronikání nežádoucích frekvencí je hlavně problém větších fullrange a dvoupásem a řeší to umístění repra a tlumení.Ty první harmonické kmity je potřeba co nejvíce potlačit.U 3 pásma už to odřízne vyhybka.
Vlastní výrazivo mi nevadí,nepotrpím si nijak na odborné názvosloví,stejně jako ostatní tady se stále ještě učím,nakonec stavím bedny zatím teprve 40 let.
Naopak je někdy lepší to brát lidsky stylem - "když to v té bedně uděláš tak a tak,tak to třeba na měření ani neuvidíš,ale se zvukem ti to udělá to a to"