Poslední návštěva: Právě je 19 dub 2024 20:01


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 led 2023 18:20 
Řádný člen

Registrován: 08 črc 2009 14:08
Příspěvky: 625
Bydliště: Košice
Kraj: SR - Košický
Netrafil ani jeden z vás.
Čisto prozaický dôvod, ak by som to vedel doma "vytlačiť" za 1/2hodku, tak to nebudem dávať do servisu.

Dnes za 15min cisteho casu opravene.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 07:43 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Nanútená elektrodebilita sa odkladá:

https://e.dennikn.sk/minuta/3265958


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 09:01 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Mojí W124 čeká tento měsíc STK. Jsem zvědav, jestli se tomu povede projít emiskou. Preventivně jsem včera vyměnil olej, vzduchový filtr a svíčky...ještě natankuju čerstvý benzín a nastavím základní bohatost směsi. Už před dvěma lety mi pyskovali za poměrně vysoké HC. Fakt nechápu, proč se to řeší u 33-letýho auta, které za 10 let najelo necelých 17000km...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 09:05 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Naše haraburdy som vždy pred EK nadopoval VIF (Megasel-Megalen) - riadne povymetal pavučiny z výfuku a až na jednu výnimku nikdy problém. Výnimkou bolo jednotkové Punto, bola v ňom nesprávna riadiaca jednotka a vysypaný kat.


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 16:19 
Uživatelský avatar

Registrován: 15 úno 2017 20:09
Příspěvky: 23
Kraj: SR - Trenčianský
Pridaj do nádrže, celkom to funguje :


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 17:29 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Díky za pokus o radu, ale tieto veci v prípade nespálených uhľovodíkov príliš nefungujú. Ak budú vysoké, bude treba použiť účinnejšie "cheaty". Celkovo si u KE-Jetronicu viac pomôžete jedným inbusákom a odpojenou hadicou odvetrávania ventildekla (prípadne vytiahnutou mierkou oleja), než "zázračnými vodičkami".
Btw., u niektorých dieselov sa pri používaní VIF-u objavila zvýšená dymivosť. Mňa sa ale toto netýka, M104 je benzín.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 18:06 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Tohle jsou sračky.
Doporučuju raketové palivo TG-02 a do výfukového potrubí injektovat kyselinu dusičnou.

Já myslel, že se emise dodnes tolerují tak jak ten motor spaloval ve své době? Nebo mohl tolik zestárnout? S Wartburgem jsem nikdy neměl problém.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 19:38 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
...tak vyber vzduchový filter, alebo...bude chudobnejšia zmes a možno nižšie nespálené uhlovodíky. Teda asi trepem, no pri Wartburgu v dobe, keď CO bolo povolené do 4,5 mi so zníženou hladinou v karburátore namerali 0,4


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 19:52 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
S Warťasem ani Trabantem na emisce nikdy problém nebude...
Samozřejmě moje auto už při 280 000 km žere kvůli kroužkům nějaký ten olej (dost možná to v minulosti někdo načal přahřátím) . Ono těch 1L/ 3000km není pro 3.0 R6 nic dramatického, ale je to bohužel dost na to, aby na emisce vznikl problém.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 bře 2023 20:11 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Práve pri dvojtakte by som predpokladal problém nespálených uhľovodíkov skôr, než pri štvortakte.
Jediný problém emisnej sme mali za roky s Puntom S-55 - nesprávna riadiaca jednotka (z 1.2) a rozsypaný katalyzátor. Aj pri tak starom aute buzerujú za HC?


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 05 bře 2023 07:58 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Kategória M1 a L s motorom mazaným zmesou paliva a oleja (čiže dvojtakt) nepodlieha emiske. Preto traboš aj warťas nemajú problém.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 05 bře 2023 11:00 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Z dosluchu viem, že s emisnou majú problém 1.2HTP
Skúsil by som ten VIF a povymetať pavučiny.
Prípadne inú STK


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 05 bře 2023 12:59 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
S emiskou a vysokým HC máva problém veľa motorov. U HTP je to väčšinou vadný kat, u TSI/TFSI vysoká spotreba oleja. Problematické bývajú často aj toyoty a subaru, ale tam tie hodnoty bývajú len mierne zvýšené, ako aj u mňa (150 a podobne).
Blbé je to, že často nechá človek na STK auto a oni idú robiť emisku s takmer studeným motorom. Naposledy mi to chalan skúšal pri teplote motora 62°C, voľnobeh bol ešte furt 890RPM (nominál je 600-700), takže auto bežalo čiastočne na sytič. Keď sa k tomu priráta fakt, že ten obrovský katalyzátor je 1,5m za motorom a tým pádom studený, tak niet divu, že sa HC pod 168 nedostalo. Tentokrát to spravím tak, že tam auto ráno nenechám, ale pôjde dovnútra rovno žeravé z diaľnice. Nie je možné, aby sme nepretlačili cez emisie auto, ktoré má komplet urobenú hlavu, nový ORIGO kat, lambdu, sviečky, vzduchový filter a kompletne nastavený KE-Jetronic (diferenciálny tlak 0,4 bar, napätie váhy na voľnobeh 0,78V a základná bohatosť na 40% DC).


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 bře 2023 00:29 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1805
Kraj: ČR - Jihomoravský
Zkusili jste si někdo spočítat, kolik vlastně "moderní koncernový motory" můžou podle návodu sežrat oleje? mám dojem, že je to někde k 0.7l/1000km, při spotřebě 7l na 100km je to ztrátové mazání skoro jak u dvoutaktu, 1:100...
Kde je doba aut, u kterejch se olej nalil na max a po 15kkm se vypustil kousek nad minimem, tj spotřeba oleje v řádu 1l/15kkm, tj 0.7dclna 1kkm, 10x míň než dnes!! a to všechno v zájmu ekologie. Možná by moderní dvoutakt snesl ten poměr 1:100 a ušetřilo by se za spoustu hejblátek, co musí být ve čtyřtaktu... Mě už zneklidňuje spotřeba oleje v řádu 1l/5kkm a říkám si, že bych to měl začít řešit...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 bře 2023 05:55 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Tímhle se raději nezabývám, protože bych se jen nasral.
Byl jsem léta letoucí zvyklý na to, že olej se jen kontroluje ale u motoru v dobrém stavu nedolévá. Až přišla Octavia III RS. Od novoty litr na 10.000 km, servis samozřejmě "to je v normě", stále to rostlo a po nějakých 350.000 km skončila na litru oleje a litru vody na 1000 km.
Zatím mě velmi pozitivně překvapuje koncernový "náhradní" 1,5 TSI - olej to nebere vůbec a včera jsem dorazil z nějaké delší cesty převážně mimo dálnici a doma jsem čuměl na "dieselovou" průměrnou spotřebu 4,6 (a to nejezdím nikterak defenzivně).
A to přitom když jsem viděl ten moderní olej 0W20 - vždyť to vypadá jak voda.
Akorát je mi líto dvou věcí - že když se to posere, tak nevím, kdo dá takovýhle překomplikovaný motor dohromady a pak to, že je takový perfektní motor v tak zkurveném autě, plném nefunkčních vyfikundací, které nikdo nechtěl.
Fakt nevím, co bude moje příští auto 2027.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 bře 2023 06:06 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
"Pokrok nezastavíš"...

Aspoň v tom nie som sám, kto nechápe. 20-ročné JTD 85 kW nepotrebujú doliať ani kvapku oleja do výmeny pri 13-14000 km (prevažná väčšina jázd okolo komína, tak radšej mením prv). Do nejakých 5-6000 km ostane polopriehľadný (v trojvalcovom benzínovom Pole zčernal pár minút po naštartovaní)... Na dlhšie trasy vrátane diaľnice si potiahne z nádrže 4-5 litrov na sto keď sa ponáhľam. Po meste 5,5 keď sa neponáhľam. JTD 59 kW vedelo celú nádrž vyjazdiť so spotrebou pod 4/100 keď som denne dochádzal 31 km cez Fačkovské sedlo.
Výživné je čítanie motoristických fór čo všetko sa serie na nových autách, tiež www.svolavacky.cz
Nechápem naozaj, lebo sa zrejme ani nedá.


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 bře 2023 07:00 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
A ako musíš jazdiť, aby ti rekuperovalo naftu a čistilo vzduch?

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 bře 2023 07:03 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
??? :)


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 30 bře 2023 19:40 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Tak STK auto nakonec prošlo...ale s emiskou to bylo hodně na hraně. Volnoběh CO=0,35 (limit 0,5) a HC=91 (limit 100), zvýšené otáčky CO=0,28 (limit 0,3). Už to takhle na další STK nechat nemůžu, bude potřeba motor otevřit a juknout, proč to žere olej. Když jsem to konzultoval s motorářem, tak mi bylo řečeno, že 1L/3000km by na EK nebyl vůbec žádný problém, kdyby pálily ten olej všechny válce stejně. Ale tady to nejspíš dělá jeden cylindr a ten k.rví výsledek. Prostě do toho válce teče toho oleje tolik, že to už není možný dokonale spálit a pak je z toho takhle vysoký hydrocarbon. Takže budu muset změřit kompresi...a nejspíš se bude kroužkovat.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 05 dub 2023 17:11 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Zaplatil omylom diaľničnú na nejestvujúce SPZ a nechceli mu vrátiť peniaze...

https://www.aktuality.sk/clanok/AccmExi ... t-peniaze/


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Elkon5 a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group