Poslední návštěva: Právě je 24 dub 2024 09:23


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 čer 2017 15:28 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Ony existují gumy, zejména na náklaďáky, které se prořezávat můžou ale je to na nich výslovně vyznačeno slovem REGROOVABLE.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 čer 2017 15:43 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
Jj to jo. Ale to co řezal tou flexou byla naprosto běžná guma na osobák.

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 čer 2017 17:53 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
§ 5, vyhláška č. 464/2009 Z.z.:

(5) Pneumatiky nesmú mať na svojom vonkajšom obvode, napríklad v oblasti koruny, boku a pätky, trhliny ani poškodenia, ktoré obnažujú kordovú kostru alebo ju narúšajú. Hĺbka hlavných drážok v stredovej časti povrchu dezénu pneumatiky, ktorý pokrýva približne tri štvrtiny šírky povrchu dezénu jazdnej plochy pneumatiky, nesmie byť menej ako
a) 1 mm na vozidlách kategórie L1e,
b) 1, 6 mm na vozidlách ostatných kategórií a 3 mm v prípadoch, keď osobitný predpis16) pre vozidlá kategórie M a N ustanovuje povinnosť použiť v cestnej premávke vozidlo vybavené zimnými pneumatikami "M+S", "M.S." alebo "M & S".

Ak to bolo na menej než štvrtine - zbytočná práca.
(Ja viem - vysvetliť čo je štvrtina styčnej plochy policajtovi nemusí byť ľahké :D )


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 čer 2017 18:11 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Netreba počítať žiadnu styčnú plochu, hovorí sa tam o šírke dezénu. Takže ak má pneumatika napríklad šírku 225, tak cca. 225*0,25 mm šírky mohlo byť hladkých. Čo ale nič nemení na tom, že ja by som na tom nejazdil.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 čer 2017 19:01 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Opakuju ještě jednou: Pneumatiky pro osobáky se prořezávat NESMĚJÍ.

Cituji ze zákona:
(10) Drážky dezénu plášťů označených výrobcem pneumatik určených pro vozidla kategorií M2, M3, N a jejich přípojná vozidla smějí být dodatečně prohloubeny jen způsobem předepsaným výrobcem pneumatik. Na obou stranách bočnice pneumatiky musí být vyznačen symbol Q - průměr kroužku je nejméně 20 mm nebo nápis "REGROOVABLE". Prohlubování drážek dezénu plášťů pneumatik osobních automobilů není dovoleno.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 čer 2017 20:53 
Řádný člen

Registrován: 30 kvě 2014 01:04
Příspěvky: 2082
Bydliště: lázně PDY
Kraj:
Asi ve 150 km/h mi bouchla guma a nebylo to nic příjemného. A to jsem na nožík ani nesáhl. :) Docela bych se asi bál...asi jsem sralbotka...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 čer 2017 21:19 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Mně za starých časů asi ve 40 km/h v zatáčce na embéčku bouchl protektor. Měl jsem plné ruce práce ty hodiny alespoň udržet na silnici. Od té doby jsem na gumy citlivý.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 čer 2017 22:34 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
V 120 cestou z Prahy, na Wartburgu, v aute švagrov 6-ročný syn, svokra - v ľavej zákrute, šťastie, že pravá ZADNÁ a že ten dederónsky smrad mal vynikajúcu stabilitu na ceste na tie roky...
Odvtedy som protektory nepoužíval.


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 07:54 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
My sme ich doma nepoužívali nikdy, ani ja nie. Na pneumatiky som dosť vysadený, pneu staršia ako 4 roky u mňa nie je pneumatika, tak isto ako značky matador, barum, rotalla a ďalšie tomu podobné. Ohromne sa zabávam, ak má doma niekto striktne dve sady kolies, pretože na zimu musia byť zimné a na leto letné, napriek tomu, že kolesá sú 10 rokov staré a nedajú sa už nazvať ani pneumatikou, ale skôr pukom. A rovnako ma vedia pobaviť ľudia, s drahými obrovskými alu diskami obuté na zúbožených, zostarnutých a na kord zodratých pneu. :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 07:59 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Otázka - nakoľko nevhodné sú zimné pneu, používané celoročne?
Teda okrem vyššieho opotrebenia...


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 08:02 
Zabanovaný
Uživatelský avatar

Registrován: 22 srp 2010 09:43
Příspěvky: 329
Kraj: ČR - Zlínský
Jsou měkší jak letní,delší brzdná dráha.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 08:49 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Na rýchle prejazdy zákrutami a v otázke brzdnej dráhy oproti zánovným letným je to slabšie, ale prežívať to netreba. Ja osobne pri malom ročnom nájazde (do 7000km) väčšine ľuďom odporúčam jazdiť celoročne na zimákoch a každé tri roky ich vymeniť.
Čo sa mňa týka, mercedesa som mal vždy len na zimných a každý rok som na zadnú nápravu obul nové. A zozadu presunul pneu dopredu. Nikdy som nemal nijaký problém a v hustom daždi na diaľnici (keď už je na ceste bazén) je dobrá zimná guma skôr výhodou, keďže lepšie odvádza vodu. Rýchlejšie opotrebenie neriešim. Zo značiek mám najradšej Goodyear a Michelin.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 09:06 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Pozrel som medzitým pár "odborných" článkov a mám nutkavý pocit, že to píšu platení chumaji alebo deti bez vodičáku...

Na mokrej ceste, najmä čerstvo po daždi (olejový film, organický maglajz...), na zablatenej ceste, na zaolejovanej ceste za dažďa (horské prechody, kade valia kamióny), na ceste s mizerným povrchom, zafúkanej bordelom, lístím, zaprášenej držia lepšie zimné. Pravda je, že s máličko vyššou spotrebou a opotrebením. Na "ideálnej" ceste a diaľnici sú jednoznačne lepšie v lete letné. Podhustená zimná (no aj letná) môže streliť, najmä pri vysokých rýchlostiach. Viacročné, prezúvané tiež nie sú výhra - trojročná zimná je istejšia, než desaťročná letná... Závisí od vodiča a použitia auta. Pár kilometrov pravidelne v meste do práce bez dlhých ciest, diaľnic nestojí za dvoje pneu. Dlhé cesty jednoznačne áno.
Za 40 rokov a vyše 400 000 kilometrov som nebol z cesty, v jarku, nemal jedinú nehodu, nezrazil jediného ježka, psa. Dúfam, že mi to vydrží.
Na jazdu na čomkoľvek zrejme treba okrem akýchsi pneu aj akýsi mozog v hlave...nie poučky. Ak viem, v čom sedím a podľa toho jazdím...
Štatistiky nehodovosti väčších poisťovní by mohli odpovedať na to, či "za všetkým hľadaj gumu" :D


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 09:16 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Všetky články o potrebe prezúvať zimné, letné, jarné, jesenne, suché, mokré, snehové, ľadové gumy sú platená reklama vyrobcov pneumatík. Treba jazdiť s rozumom, to je základ. Len blbečci na SUV si myslia, že pre nich fyzika neplatí.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 09:43 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Nielen na SUV... Sám som pred časom "blahorečil" Mercedes-Benz 190 2.0 D (prejdených 750000 km...) za jeho neskutočne skvelý podvozok - zmýlil som sa troška - za horizontom končil nový asfalt...esíčko ponad potok...sedieť v tej chvíli a rýchlosti v nejakom "normálnom aute" - sa vysemením :D


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 10:10 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
W201 už mala vzadu priestorový päťprvok, preto tie nadčasové jazdné vlastnosti.

laminat: Naprostý súhlas.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 10:37 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Ono i ten zasraný Wartburg 353 mal (má) veľmi zaujímavo riešený podvozok (...nápravy...) no na Mercedes asi nemá nik.
Máme v práci nejaké dodávky Mercedes a majú neskutočné jazdné vlastnosti v najlepšom slova zmysle. My totiž pracovne moc nechodíme po normálnych cestách. Akurát výkon motorov 95 kW je na takú bedňu najmä, ak sa tomu naloží (ne)dovolený náklad, je slabý - no zas spoľahlivý a odolný.


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 čer 2017 15:12 

Registrován: 04 zář 2010 21:56
Příspěvky: 116
Kraj: ČR - Královéhradecký
Wartburga bych zase tak moc nechválil, měl ho doma rodiče přes dvacet let a já s ním ještě nějakých pět roků jezdil. Samotná kinematika náprav nebyla zase tak zlá, pokud se řidič nepodělal z toho že se auto strašně naklánělo, snesl v plynulé zatáčce celkem dost. Vražedná pro něj ovšem byla snaha o cokoliv jako losí test. Wartburgů zničených při kolostřešní kombinaci po pokusu vyhnout se něčemu na silnici bylo tady několik. Zkrátka - vysoký podvozek s malým rozchodem kol fyzikálně obejít nešlo. Když jsem ho poté vyměnil za Renaulta 21, měl jsem při cca 180 km/h pocit asi tak obdobného nebezpečí jako ve Waranu ve 120.
Jinak vidím že se tady schází něco jako Mercedes klub, céčkový kombík W202 mám doma taky. O podvozku nemůžu říct jediné špatné slovo, na první pocit je sice takový houpavý skoro jako u Wartburga ale když jde do tuhého, snese strašně moc :twisted: Tam kde jsou skutečné limity tohoto podvozku už bych asi prděl hranaté bobky. Trochu průser je jen maticové řízení,ve kterém je trošku vůle. Co rozhodně nedělám jsou zimní gumy v létě, loni jsem to zkusil, právě na tohle auto se absolutně nehodí. Jednak s nimi skoro nebrzdí, jen naběhne ABS a auto se valí dál, druhak kvílení gum při každém ostřejším přibrždění nebo průjezdu přes kruhák už mě opravdu s...o. Stáří gum může být trochu problém, ale co s tím, když při mém nájezdu a střídání zimní/letní sady to mám fakt skoro na deset let.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 čer 2017 16:36 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
laminat píše:
zimné, letné, jarné, jesenne, suché, mokré, snehové, ľadové gumy...

V našem městě ti pečlivější motoristé používají ještě jedno specielní obutí, a to v době odkvětu sakur. Tehdy jsou všechny vozovky zcela pokryté pomíjivou krásou zmírajících okvětních lístků jemných jako vánek za soumraku. (A nikdo tu mazlavou sračku neodklízí.)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 čer 2017 18:11 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Citácia:

"Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad."

Nikdy som nechodil pomaly - to by som zaspal :D
Nikdy som nebol mimo cestu, nikdy som za tie roky nezrazil psa, ježka. Nejaké vrabce a jednu čiernu mačku v Starom Hrozenkove áno. Ono nie že by tým Wartburgom nešlo kľučkovať - len sa to vďaka jednookruhovým bubnovým brzdám blbo spomaľovalo z 140-150 :D

Blb dokáže prehodiť na strechu temer akékoľvek auto. "Neblb" sa nevysype ani na železných obručiach namiesto pneumatík :)


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group