Poslední návštěva: Právě je 25 dub 2024 12:17


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 říj 2020 13:49 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
X16SZR po 10 tkm
CAYC po 15 tkm

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 říj 2020 13:55 
Řádný člen

Registrován: 30 kvě 2014 01:04
Příspěvky: 2082
Bydliště: lázně PDY
Kraj:
Tím nechci řít, že vy ho tam necháváte dlouho. ;) Prostě asi klika.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 říj 2020 20:13 

Registrován: 08 srp 2018 20:36
Příspěvky: 243
Kraj: SR - Košický
Kto najazdí menej, ako odporúčaný počet km pre výmenu oleja, tak rozhodne treba olej vymeniť po roku.

Autorizované servisy Škoda sú tragédiou (česť výnimkám), sú nastavené tak, aby auto vydržalo 5 rokov. Sú preto schopní tvrdiť, že chladiaca kvapalina je doživotná. Čo pri cca 5 ročnej životnosti sedí.

Pri chladiacej kvapaline je dôležité, aby bola zásaditá. Pred niekoľkými rokmi bol v časopise SM test, podľa ktorého niektoré kvapaliny nemali alkalickú rezervu ani na 3 roky. Ani pri tých kvalitných sa neoplatí predlžovať interval na výmenu 5 rokov. Kyslá kvapalina vytvorí medzi hliníkovou hlavou valcov a oceľovými časťami elektrochemický článok a elektrochemická reakcia "rozožerie" tesnenie pod hlavou a poškodí styčnú plochu hlavy valcov. A spôsobuje tiež koróziu. Cca 90% prípadov výmeny tesnenia pod hlavou má svedomí nevymenená, alebo nekvalitná chladiaca kvapalina.

Keď sa chladiaca kvapalina stráca, ešte to nemusí byť problém s tesnením pod hlavou. Môže unikať cez netesnosť na nejakom spoji, niečo vždy unikne cez "vodnú pumpu"... Je ťažké to hľadať, sám som sa s tým raz natrápil. Kvapalina začne unikať až po natlakovaní a zbytky zahriatej kvapaliny sa pomerne rýchlo odparia. Úniku kvapaliny pomáhajú vibrácie, takže pri voľnobehu unikať nemusí. Treba hľadať zbytky farbiva.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 říj 2020 20:50 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
Popravdě, nejraději bych motor rozdělal sám, ale nemám na to zázemí.
Ze studijních účelů, zajímá mě jak to tam vypadá.
Není mi jasný, jak ten motor může normálně fungovat, když sežere tolik vody. Když odšroubuju víčko expanzní nádrže, v systému je tlak. Na půl nádrže tj. kolem 320 km jsem už dolil 2,5 litru směsi/destilky.

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 říj 2020 21:08 

Registrován: 08 srp 2018 20:36
Příspěvky: 243
Kraj: SR - Košický
Spaľovaním benzínu (aj nafty) vzniká H2O a CO2. Niekde som čítal, že pri spálení 1 litru benzínu vznikne cca 1 liter vody. Takže vodu máš v spaľovacom priestore motora a vo výfukovom prostredí vždy. Únikom chladiacej kvapaliny len zvýšiš jej množstvo.
Horší je únik chladiacej kvapaliny do oleja. Ale aj v oleji sa nejaká voda skondenzuje zo vzdušnej vlhkosti. Tá sa bežne odparí, prípadne sa prejaví na viečku vo forme emulzie.

Ale ten únik chladiacej kvapaliny nemusí byť (len) do motora. Skús hľadať únik aj inde.

Ak ten motor funguje dobre, tak skús dať vymeniť tesnenie pod hlavou. Výmena si vyžaduje prebrúsenie hlavy na magnetickej brúske, takže to znamená kompletnú demontáž. Tam uvidíš stav motora a prípadne ešte servis môže niečo vymeniť.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 říj 2020 22:24 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Môže byť nemrzka aj neviemaká...po 20-30 rokoch je to papierové tesnenie u benziňáku vždy zožrané. Prestaňte len čítať múdra na internete a začnite viac opravovať autá. Mňa už tu prestáva baviť na to aj reagovať... :roll:


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 říj 2020 22:33 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
Však já to tak beru, servis je domluvenej. :-D

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 říj 2020 21:09 

Registrován: 08 srp 2018 20:36
Příspěvky: 243
Kraj: SR - Košický
Mám 20 ročné auto, ktoré si od začiatku servisujem sám (v servise bolo len pár krát - výmena manžiet poloosí, guľových čapov..., k tomu nemám vybavenie). Tesnenie pod hlavou je pôvodné a tesní. Zásaditosť chladiacej kvapaliny si kontrolujem lakmusovým papierikom.
Na TK a EK som nemal nikdy problémy.

Známy menil tesnenie pod hlavou po 6-tich rokoch. Poslednú výmenu kvapaliny nepoznal, spoliehal sa "značkový" servis, ktorý pravidelne navštevoval 5 rokov (auto malo 5 ročnú záruku).

Stačí si prečítať nejaké motoristické fóra, skúsenosti so "značkovými" servismi sú prevažne zlé. Dnes je v nich všetko zamerané na greténske "eko" s cieľom, ako pri minimálnych nákladoch a maximálnych výnosoch udržať auto "pokope" počas (predĺženej) záruky. Po 5. rokoch má majiteľ auto predať a kúpiť si nové (preto sú niektoré náplne "doživotné"). Bazár ich už nezaujíma.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 17 říj 2020 13:42 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
A co že je to za auto?
Astra je '97. Něco jsem si udělal doma, ale spoustu věcí přes servis a pohoda. To těsnění pod hlavou beru jako spotřebák. Kastle je bohužel v nicmoc stavu. Ale má to tunu, takže i s relativně slabým motorem 1.6 8V se s tím dá velmi svižně a oktávka je proti tomu neohrabaná.

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 18 říj 2020 00:03 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
Já sem nedávno dělal servis na santovi, všechny oleje a filtry a hned výlet asi 700+km včetně vyzvednutí Lukkysovo vozejku. Já bych si přál mít zvedák, rád dělám na svejch autech ale bez toho je to fakt peklo. Když sem ale na baworu dělal větší věci, dělal sem je před panelákem na parkovišti abych si mohl odbíhat domu :)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 18 říj 2020 09:14 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
Co je to za motoráž? :-D

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 18 říj 2020 10:12 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
emge píše:
Mám 20 ročné auto, ktoré si od začiatku servisujem sám (v servise bolo len pár krát - výmena manžiet poloosí, guľových čapov..., k tomu nemám vybavenie). Tesnenie pod hlavou je pôvodné a tesní. Zásaditosť chladiacej kvapaliny si kontrolujem lakmusovým papierikom.
Na TK a EK som nemal nikdy problémy.

Známy menil tesnenie pod hlavou po 6-tich rokoch. Poslednú výmenu kvapaliny nepoznal, spoliehal sa "značkový" servis, ktorý pravidelne navštevoval 5 rokov (auto malo 5 ročnú záruku).

Stačí si prečítať nejaké motoristické fóra, skúsenosti so "značkovými" servismi sú prevažne zlé. Dnes je v nich všetko zamerané na greténske "eko" s cieľom, ako pri minimálnych nákladoch a maximálnych výnosoch udržať auto "pokope" počas (predĺženej) záruky. Po 5. rokoch má majiteľ auto predať a kúpiť si nové (preto sú niektoré náplne "doživotné"). Bazár ich už nezaujíma.

Mal som autá, kde sa krížom-krážom miešali nemrzky, každý tam nalial, čo sa mu hodilo. A aj po 25 rokoch sa tesnenie pod hlavou tvárilo OK. Videl som autá, kde sa od začiatku striktne dodržiavala výmena nemrzky a používala sa len nemrzka z autorizáku a riedila sa predpísaným spôsobom. A predstav si, tesnenie pod hlavou KO. Ja netvrdím, že nemrzka a jej vlastnosti nemajú vplyv na stav tesnenia pod hlavou a chladiacej sústavy. No netreba to okolo tesnenia pod hlavou brať ako mantru, pretože ďaleko viac na to vplývajú iné faktory - predovšetkým samotná prevádzka a chovanie sa k tomu. Merať PH nemrzky lakmusovým papierom je už imho trochu zbytočné. Podľa mojich skúseností je dôležité tam hlavne liať to, čo doporučil výrobca. Takže ak ten do auta dával a odporúča G11, nie je úplne dobrý nápad strkať tam G12, lebo niekto povedal, že je lepšia...a hlavne nezarábať tú nemrzku zbytočne hustú. Do -25°C to v našich končinách úplne stačí. Takže toľko asi k tomu.
S tým ohľadne záruky súhlasím. Nijaká doživotná náplň oleja neexistuje. Predajcovia to však tvrdia dokonca pri hydromeničových automatoch. Áno, pre nich auto končí po 5 rokoch a 200 000km. Toľko sa tá almara dožije aj bez výmeny oleja. No majiteľa danej jazdenky potom čakajú nepríjemné starosti a investície...to isté samozrejme platí aj pre "longlife" oleje.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 18 říj 2020 11:03 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
BlackRider píše:
Co je to za motoráž? :-D


Nafta 2.2L čtyřvál 114kw. Jezdí to parádně i na tak malej objem na to že to má přes dvě tuny, Super jednoduchej motor a spolehlivej, jediná neduha je že se musí kontrolovat sací koš kterej se zanáší a pak zadře motor, ikdyž to stačí třeba jenom jednou. Nějaký auta najedou 350tis a nikdy to nikdo nesundal, a někomu se to zadře už při 170tis. Ale to je i tim že nikdo pak neřeší že problikává kontrolka mazání a podobně.

Sou tam motory ve spolupráci od VM motori, Italskej výrobce. Od nich má motory i většina zahraničních automobilek, Chrysler, Jeep a tak.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 18 říj 2020 14:46 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Chrysler a Jeep používali motory 2.5TD od VM jenom dočasně, než přešli na 2.7CDI od Daimleru. Ty motory byly tragédií těch aut a většina se nedožila ani 100 000km. Mělo to samostatnou palici na každý válec a blbě snášelo častou změnu otáček a zatížení. Ten motor byl jako lodní motor fajn...v autě to nemělo co pohledávat. S CDI-čkem a 722.5(6) to už jezdilo relativně spolehlivě...akorát ta převodovka bývala pro tak velkou káru trochu poddimenzovaná.
Pokud má nějaký motor problém s jakýmkoli selháváním mazání, tak to není dobrý motor. Mazání je totiž alfa a omega spolehlivého provozu spalovacího motoru. Čím déle se věnuju autům, tím víc se mi potvrzuje, že opravdu dobrý festovní naftový motor v osobáku umí možná 3-4 výrobci...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 18 říj 2020 20:22 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
tyhle starý TD byly jen cca 1995-2000, alespoň u Chrysler Voyagerů (3 generace). Dva roky do nich dávali i rozvody "řetízkem" ale hned 1999 a 2000 se vrátili na kolové rozvody. Co máme ve skupině na fb spoustu lidí s těma motorama co najeli mraky kilometrů. Většina aut spíš prorezla. V mojí oblíbený IV generaci už byly 2.5 a 2.8CRDi který už byly fajn, jen se o to člověk musel starat. Jedinou neduhu měli že většina aut má dneska chladící systém plnej rzi, a musí se hned celej vyměnit. Sou vyjímky který sou čistý.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 říj 2020 07:50 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
TASK>
2,2 l to už by mohlo stačit i na takovou krabicu ne (neber to zle, já tak těmhle autům říkám)? :-) Hodně lidí tvrdí, že až se člověk sveze ve "vysokým" autě už osobák nechce. Já jsem řídil kousek do Itálie kámošův Rencek Traffic (100-200km), snad 1.8 nafta, pětikvalt a celkem mě překvapilo, dalo se stím jet jak s osobákem. 160 jsem z toho dostal na dálnici celkem nenásilně. :-)

Já už dlouhodobě sním o Subaru Legacy/Outback, 2.0/2,5 litru v atomosféře. Nebo Mazda 6 v kombajnu, od roku 2013 vejš. Taky benzín.

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 říj 2020 12:03 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Task: Ano, 2.5 a 2.8CRD jsou vlastně taky od VM Motori. Takže z mýho pohledu tohle auto raději v benzínu.

Black rider: To je jen otázka pohledu. Já zas vysoký auto nechci a vozím se v těch vysokých věcech pravidelně. Krom toho, 160km/h nenásilně u mně znamená, že poblíž týhle rychlosti to ještě jen řadí 4. převodový stupeň. :twisted:


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 říj 2020 18:16 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
Ale jo, jede to docela dost dobře na ten obsah a váhu. Škoda jen že to nemá 6kvalt. Ale je pravda, že vysoký auta mě hrozně baví. Bylo zvláštní přesedlat z šestiválcový atmosféry 2.2l do 2.2l nafty čtyřválce :)
Unicorn: Já bych si CRD klidně pořídil a i to plánuju/plánoval, nejsou to špatný motory vyloženě, koukám po Voyagerech už pěknou řádku let, takovej menší sen si jednoho pořídit. Už sem se byl asi na tři podívat (2.5crd sou jen manuály a 2.8 automaty) v 2.5 manuál a stálo to za hovno, všechny tři měli odporný řazení a spousta z nich už ani neřadí, nehledě že to sou rodinný auta a spousta lidí kašle na servis. Lukkys by mohl povídat o těch dvou, na který sme se byly podívat :)

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 říj 2020 18:45 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1807
Kraj: ČR - Jihomoravský
To TLU - mám to podobně, nedávno jsem se svezl trochu mimo povolený rychlosti a zjistil jsem, že u historickýho fofo II 2.0 benzin pětka pěkně reaguje na plyn od 150km/h vejš, což je tak akorát tychlost, kde je končí čtverka.
Dneska jsem se trochu svezl po okresce, a tam bych chtěl vidět "krabice" při předjíždění kamionu na zvlněné cestě, nedejbože v zatáčce (podotýkám přehledné, a směrem do leva...) kde jde o centimetry při rychlostech okolo 100km/h. Auto, se kterým se rád svezu, se musí trochu pohybovat, nesmí na cestě zabírat moc místa, a nebát se do zatáček, protože ty silnice, kde se dá jet rychle ( I a II. třída jsou parkoviště se souvislou plnou čarou) prostě nejsou široký.
Ale když už jsem u těch olejů a nemrzek - tohle auto má pořád nemrzku někde těsně pod minimem v nádobce, po dolití během 4 týdnů je to zase stejně, a když to rok nedoliju, je to pořád stejně. Olej měním po 15kkm a někde okolo 9-10kkm 1l dolívám, ten si nechám u známýho v servisu nalít do flašky hned při výměně. Na motor, kterej má natočený neznámo kolik km (bazarovka z Itálie) je to podle mě celkem slušnej stav.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 lis 2020 21:53 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Dnes som po dlhom odkladaní zašiel do Alfatuningu. Mal som dávnejšie podozrenie na neodborný zásah do riadiacej jednotky mojej Multiply, kúpenej ako staršie vozidlo. Nemýlil som sa.
Pán Herman skvelo napravil, čo niekto iný pobabral. Celkom zmizlo hoci iba občasné zadymenie pri odjazdoch z križovatiek a prudkom pridaní plynu - to bol dôvod, pre ktorý som tam šiel. Ja tie dymovnice sám nemám rád. Druhé JTD, čo máme nezadymilo nikdy. To ma navnadilo dať zistiť, prečo Muľa občas smradila. Možno som prvý, kto si šiel dať spraviť "anti-tuning" - znížiť nezmyselne preĺžený vstrek nafty.
Veľmi milým prekvapením je, že auto ide lepšie za plynom pri všetkých režimoch a zaťaženiach, ktoré som cestou domov odskúšal a s vysokou pravdepodobnosťou klesla o niečo spotreba.
To si potvrdím po vyjazdení dvoch-troch plných nádrží, pretože roky zapisujem tankovania, kilometre no už prvá cesta Prejta-Prievidza to preukázala. Podľa palubáku 4,5/100 cez Ilavu a Homôlku. Keďže ročne najazdím dosť, náprava riadiačky sa mi zaplatí v úspore paliva no už teraz som spokojný - za ten občasný dym som sa hanbil. Za odratý starý krám sa nehanbím a nebudem ...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group