emge píše:
Mám 20 ročné auto, ktoré si od začiatku servisujem sám (v servise bolo len pár krát - výmena manžiet poloosí, guľových čapov..., k tomu nemám vybavenie). Tesnenie pod hlavou je pôvodné a tesní. Zásaditosť chladiacej kvapaliny si kontrolujem lakmusovým papierikom.
Na TK a EK som nemal nikdy problémy.
Známy menil tesnenie pod hlavou po 6-tich rokoch. Poslednú výmenu kvapaliny nepoznal, spoliehal sa "značkový" servis, ktorý pravidelne navštevoval 5 rokov (auto malo 5 ročnú záruku).
Stačí si prečítať nejaké motoristické fóra, skúsenosti so "značkovými" servismi sú prevažne zlé. Dnes je v nich všetko zamerané na greténske "eko" s cieľom, ako pri minimálnych nákladoch a maximálnych výnosoch udržať auto "pokope" počas (predĺženej) záruky. Po 5. rokoch má majiteľ auto predať a kúpiť si nové (preto sú niektoré náplne "doživotné"). Bazár ich už nezaujíma.
Mal som autá, kde sa krížom-krážom miešali nemrzky, každý tam nalial, čo sa mu hodilo. A aj po 25 rokoch sa tesnenie pod hlavou tvárilo OK. Videl som autá, kde sa od začiatku striktne dodržiavala výmena nemrzky a používala sa len nemrzka z autorizáku a riedila sa predpísaným spôsobom. A predstav si, tesnenie pod hlavou KO. Ja netvrdím, že nemrzka a jej vlastnosti nemajú vplyv na stav tesnenia pod hlavou a chladiacej sústavy. No netreba to okolo tesnenia pod hlavou brať ako mantru, pretože ďaleko viac na to vplývajú iné faktory - predovšetkým samotná prevádzka a chovanie sa k tomu. Merať PH nemrzky lakmusovým papierom je už imho trochu zbytočné. Podľa mojich skúseností je dôležité tam hlavne liať to, čo doporučil výrobca. Takže ak ten do auta dával a odporúča G11, nie je úplne dobrý nápad strkať tam G12, lebo niekto povedal, že je lepšia...a hlavne nezarábať tú nemrzku zbytočne hustú. Do -25°C to v našich končinách úplne stačí. Takže toľko asi k tomu.
S tým ohľadne záruky súhlasím. Nijaká doživotná náplň oleja neexistuje. Predajcovia to však tvrdia dokonca pri hydromeničových automatoch. Áno, pre nich auto končí po 5 rokoch a 200 000km. Toľko sa tá almara dožije aj bez výmeny oleja. No majiteľa danej jazdenky potom čakajú nepríjemné starosti a investície...to isté samozrejme platí aj pre "longlife" oleje.