Poslední návštěva: Právě je 19 dub 2024 20:06


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2023 08:50 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Zkrátka, řidičů je dneska málo...a tak není ani velký zájem automobilek dělat řidičský auta a protivit se Bruselu. Vždycky, když někam jedu čtyřkou, tak mi dochází, že vlastně žádný lepší nebo novější auto nepotřebuji a že tam mám v podstatě všechno, co potřebuji i dálkové jízdě.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2023 09:02 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1805
Kraj: ČR - Jihomoravský
2.0tsi s manuálem? to se fakt dá koupit? Ale asi zase za kolik...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2023 09:19 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
SZ.
A čekal jsem na ně 19 měsíců, protože kvůli flotilovým emisím Schadefabrika tyhle motorizace zpožďuje, jak se jen dá.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2023 11:48 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
TheLastUnicorn píše:
VW škodovku ve skutečnosti zachránil a díky němu vyrábí Auta.


To v žádném případě nezpochybňuju. Nicméně na některé věci - jako třeba ladění infotainmentu, některé čipy, vrcholnou motorizaci a podobně - čeká Škodovka až se nasytí mateřská značka. To je pochopitelné a samozřejmě je to i fér. Není to nářek, pouze konstatování. Stejně jako že koncern zaříznul některé karosářské verze nebo celé typy. Je to jejich fabrika, je úspěšná a mají na to nějaký důvod.
Mně osobně to je opravdu fuk. U škůdky bych si tak nějak od revoluce nevybral nic co by mi skutečně vyhovovalo.

Jestli se vrátilo dobrý řízení, tak jen dobře. Co jsem zkusil, bylo mi v ruce dost protivné.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2023 07:59 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
O krok bližšie k...

https://vtm.zive.cz/clanky/cinsky-gigan ... fault.aspx


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2023 22:23 
Uživatelský avatar

Registrován: 23 říj 2012 22:07
Příspěvky: 265
Kraj: ČR - Plzeňský
Hledal jsem po netu, jestli bych třeba nenašel nějakou diskuzi, která by mi potvrdila, moji níže zmíněnou, částečně ověřenou teorii, což se mi zatím nepovedlo. Ale tématicky seděl alespoň thread z poradte.cz : Jak správně vyjíždět namrzlý kopec?
https://www.poradte.cz/auto-moto/39262- ... kopec.html

V diskuzi bylo několik, troufám si tvrdit, fundovaných odpovědí, ale stále žádné potvrzení mé teorie... Tak jsem přispěl následovně:

Měl bych k tomuto tématu dvě příhody, shodou okolností obě s Felicií 1.3 50 Kw kombi... První byla právě o vyjíždění něčeho jako lesní cesty do kopce, ale už nevím, jestli to byl asfalt, nebo ne, bylo tam dost sněhu... Nemohl jsem na jedničku vyjet, ani s citlivým plynem, vždy se utrhlo. Tak jsem to nechal hrabat na jedničku. Kdybych měl kola rovně, stál bych na místě, ale pomohlo mi točit volantem střídavě na obě strany, a takto jsem se dokázal rozjet, protože jsem tím pádem jakoby nevyjížděl tak prudký kopec. Už si nepamatuji, jak to bylo dál, jestli jsem to vyjel při prokluzujících kolech, nebo se to nakonec chytlo, ale každopádně jsem vyjel...

No a druhá, myslím si zajímavější teda není na sněhu, ale na zahradě, na vlhké neposekané asi 30cm vysoké trávě a do kopce asi tak 20 stupňů. Potřeboval jsem vyjet nahoru, ale kličkovat pro zmírnění svahu se nedalo (stromy a chata) Ještě jsem měl za sebou prázdnou Agados káru, která teda váží 00,nic, ale pro úplnost uvádím. No stejná situace: Prostě Felcka předohrab, a vždy se při pokusu o vyjetí utrhla. Najet si z větší dálky do rychlosti nebylo možné, protože na začátku kopce máme bránu zalomenou o 90 stupňů... Prostě to nešlo. Tak jsem si nejdřív řekl, že by to mohlo jít na zpátečku, samozřejmě bez káry, s tím, že jí pak vytlačíme. Tím by se eliminovala nevýhoda předohrabu. Ale ani to nešlo, a zkončilo to stejně hrabáním na místě, už v hlíně pod trávou. Začal jsem se smiřovat s tím, že pro dříví se nahoru prostě ten den nedostanu, ale ještě jsem chtěl zkusit jednou štěstí popředu, že bych třeba na úpatí kopce stihl více zrychlit, když už jsem měl tu káru odpojenou... Dopadlo to však velmi podobně: V polovině kopce jsem stál... Tak jsem se z posledních sil zamyslel :) Co takhle tam dát dvojku? Když se nevyhnutelně utrhne, bude pak na max. otáčky (pro mě je ten strop, který se snažím nepřekračovat asi 5500 ot.) točit koly, nebo kvůli differenciálu asi jen jedním kolem, 2 nebo i více krát tak rychle, což byl ten zásadní rozdíl... Na "hrabačku" jsem to na tu dvojku rychlostí asi 4km/h vyjel... a bylo vyřešeno. A kdyby chtěl někdo namítat, že tak trápím spojku, tak si myslím, že to tak horké nebude, jelikož bylo jen třeba to utrhnout a pak už byla spojka po celé stoupání nahoře a ovládal jsem to jen plynem.


Celé to píšu vlastně až v druhé řadě z dobrého úmyslu, někomu poradit, ale hlavně by mě zajímal názor někoho, kdo má třeba podobnou zkušenost... Mluvim jsem o tom s několika řídiči, které znám, ale níkdo mi neřekl, že by to kdy použil. A já jsem si to zatím stihl vyzkoušet také jen jednou, a to na trávě, jak jsem psal výše.


...Uvítám jakékoli reakce. Snažil jsem se to vážně popsat, co nejpravdivěji a nevymýšlet si... Samozřejmě mě napadá, jestli by se tento "můj výše zmíněný trik" nedal použít i na sněhu, což si myslím, že by měl. A také při vyprošťování se ze zapadnutí. Představte si tu situaci, kdy zapadnete v bahně, a tůrujete to na jedničku a zpátečku, auto se houpe, ale nikdy se nevyhoupne z toho vykopaného ďolíku. A teď si představte (už vážně zním jak reklama, viď Horste...) že tam místo jedničky dáte třeba i trojku (nemám zatím vyzkoušeno a dobrovolně se na pole jít zahrabat opravdu nechci), tak rychlost otáčení kol/kola bude několikanásobně větší, stačí si uvědomit, jak rychle třeba ta Felcka jede na trojku při 5000 ot/min, a já věřím, že by to auto mohlo z takové situace doslova vytáhnout...


Toť asi vše...

_________________
Stále není potřeba měnit nick.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2023 17:20 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 20 srp 2011 19:11
Příspěvky: 460
Bydliště: Kénig pfeld Bémerland
Kraj: ČR - Jihomoravský
Každopádně:
-na rozjezd použít rovinku(když je k dispozici)
-použít dvojku(měkkší záběr-trakce)
-využít bordel u krajnice jako posyp,tzn.jet při kraji vozovky
-v zimě s sebou vozit i jemný,suchý písek(aspoň pro rozjezd)
-po rozjezdu držet plynulou jízdu,bez dupání na plyn,řadit až za kopcem

Kdysi jsem se vracel při kalamitě ze Tří studní Š120L.Při výjezdu z Nového města n.M. na Brno je docela trhák,ve kterém byl pravý pruh plný stojících a hrabajících.Jel jsem normálně na dvojku a přibrzďoval zadní kola lehce ruční brzdou.Bez zastavení celý kopec.Ostatní jen čuměli...Jo zadokolka!
Nevím jestli není horší bílá mlha.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2023 20:33 
Uživatelský avatar

Registrován: 23 říj 2012 22:07
Příspěvky: 265
Kraj: ČR - Plzeňský
Proč přibržďovat zadek, když je na zadek náhon, to jsem nepochopil...

_________________
Stále není potřeba měnit nick.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2023 20:35 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Aby nepreklzovalo jedno koleso.


Nahoru
Online Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2023 21:11 
Uživatelský avatar

Registrován: 23 říj 2012 22:07
Příspěvky: 265
Kraj: ČR - Plzeňský
Aha, tak teď už to smysl dává. Dík. Ale pořád se mi nikdo nevyjádřil k tomu točení těch vyších kvaltů, jak jsem psal výše... Přitom mi to opravdu fungovalo... A vlastě už dvakrát, ikdyž jen na trávě...

_________________
Stále není potřeba měnit nick.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2023 21:14 
Uživatelský avatar

Registrován: 23 říj 2012 22:07
Příspěvky: 265
Kraj: ČR - Plzeňský
tatko Tom píše:


No, jeslti je to pravda a vážně to dakáží dotáhnout, tak je to slušné.

A ještě k Yarmilově příspěvku: Všechno co píšeš, je pravda, ale mě právě zajímá to, co když už nic z toho nepomůže, nebo zrovna nemáš u sebe písek, a hrabeš, ať děláš, co můžeš, jak moc by ten vyší kvalt a hrabačka mohl pomoct. A jak jsem psal, tak věřím, že by mohl, ale budu si to holt v zimě muset sám ještě vyzkoušet...

_________________
Stále není potřeba měnit nick.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 09:57 
Řádný člen

Registrován: 26 led 2022 11:08
Příspěvky: 216
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
Amatér16 píše:
.... Ale pořád se mi nikdo nevyjádřil k tomu točení těch vyších kvaltů, jak jsem psal výše...

já to považoval za vcelku rozšířené know.how, stejně jako že do žigulíka na zimu hodit do kufru pytel cementu, případně že tři chlapi při tlačení Š1203 na sračkách nemají účinnost jednoho co stojí na zadním nárazníku.
Když jsem s Feldou na zimních semperitkách či nokianech na uježděným a namrzlým nemohl, dvojka to obvykle vyřešila.
Patrně to bude souviset s nelinearitou průběhu krouťáku, on má lehký hrb právě okolo rozjezdových otáček, čili na dvojku se k němu jen přiblížíš.
Systémovým řešením byly ulrtragripy, pak už to nebylo zapotřebí, ono na 13" ráfek stály i dobrý gumy hubičku.
Chápu že na zimáky přezouvat kvůli trávě je pi.... , ještě lze přečipovat ;)

_________________
saigaholic


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 11:56 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Prostě utrhnout kola na vyšším kvaltu jde obtížněji, než na nižším, takže to funguje trochu jako takové "mini ASR". Nelze to ale aplikovat v každý situaci.
Proto se některé automaty po přepnutí do módu "winter" rozjíždí z druhýho kvaltu a často maj i dvoukvaltovou zpátečku.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 11:59 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Opět tady vidím strýce Františka "Podobal se člověku, který po ovládnutí malé násobilky prohlásil svým učitelům: „Dál už mi nic neříkejte. Nechci nic slyšet o tom, že pan Pythagoras, Eudoxus, Euklides,
Archimédes a tak dále vymyslili to a to. Nepotřebuji týt z toho, co objevili jiní. Dejte mi
papír, tužku a kružidlo a nechte mne na pokoji. Však já na to přijdu sám.“
A strýček opravdu na leccos přišel. Tak například zjistil při pokusu, který měl velmi
vzrušující průběh, že lít vodu do kyseliny je blbost, a vůbec mu nevadilo, že tento poznatek,
korektněji vyjádřený, mohl získat z učebnice chemie pro nižší třídy škol středních, aniž by si
byl při tom popálil prsty a zánovní vestu.
Pro začátek by stačilo pořídit si knihu "Umění řídit" od Dalibora Janka nebo něco podobného.
L

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 12:03 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Amatér16 píše:
Proč přibržďovat zadek, když je na zadek náhon, to jsem nepochopil...

Podobně funguje antihrab. S tím rozdílem, že přibržďuje jenom prokluzující kolo/kola - a tedy kola poháněná.
Když vyjedeš třeba s Imprezou kluzký kopec, nahoře máš pěkně horké brzdové kotouče.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 12:05 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 20 srp 2011 19:11
Příspěvky: 460
Bydliště: Kénig pfeld Bémerland
Kraj: ČR - Jihomoravský
Jen tak pro připomenutí:
https://www.autolexicon.net/cs/articles/tag/mez-adheze/
https://cs.wikipedia.org/wiki/Skluz_(ko ... A1_doprava)

Za všechno může diferenciál!
https://www.cebia.cz/novinky/rady-a-tip ... ak-funguje
Teda hlavně za prokluz kol při ztrátě adheze .
Proto se používá tzv. uzávěrka diferenciálu.Poté hnací kola mají stejné otáčky(Uzávěrku v nouzi nahradí přibrzdění zadních kol ruční brzdou,platí pouze pro zadní náhon)
Mírné přibrzdění při prokluzu kol pomáhá např.i lokomotivám,pokud dojde písek,který se při prokluzu a jízdě smykem sype pod kola.

Pokud se dostaneme do situace,kdy nic nepomáhá tak:
-přivážeme tažné lano k přednímu háku a máváme na šťastné projíždějící
-použijeme naviják,buď namontovaný na vozidle,nebo vypůjčený,ev.kladkostroj
-seženeme si řetězy,spray typu Nesmek apod.
-zavoláme odtahovku
-na hory vozím v zimě i lopatu

ŠTĚSTÍ PŘEJE PŘIPRAVENÝM!
Jo a po trávě jezdí autem jen sebevrazi.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 12:55 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1805
Kraj: ČR - Jihomoravský
Protiprokluz... To je jedna z "vymožeností" který u některejch modelů aut brání v jízdě. U fofoII je to obžaloba. Dobře funfuje řekněme na šotolinové cestě do kopce, tam se dá beze strachu zašlápnout plyn do podlahy a nechat elektroniku dělat co umí. Ale stačí rozjezd po mokrým asfaltu na hlavní do kopce, a je z toho náběh na hromadnou dopravní nehodu. Ten krám krom přibrždění prokluzujícího kola ubere plyn, a to až tak, že auto zastaví. Fakt super.
Další sqělá vlastnost tohole systému v daným autě je to, že je extra pomalej - při předjíždění nějakýho slimáka jsem trefil jedním kolem přerušovanou čáru - náledovalo úplný odstavení plynu, a cca 2s jsem byl bez výkonu. Při předjíždění do kopce. Fakt super zážitek.
Tj když vím, že se budu rozjíždět ve sněhu a pak pojedu v břečce, tak musím prolistovat jakýsi menu až do třetí úrovně, tam to vypnu, a mám do dalšího nastartování "normální" auto. A to je 14 let starej krám. Předpokládám, že čím novější, tím horší, viz třeba oktávka, co mě cpala doprostřed silnice, když tam nebyla střední čára, to mi stačilo jenom na 3km jízdy, abych poznal, že tudy pro mě cesta nevede...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 12:58 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Tak já nevím, jezdím teď fungl novou Ochcávkou a na silnici bez středové čáry se drží pravé. Pokud tam neni3ani ta, tak prostě nevede. ESP krátkým stiskem tlačítka zméním na holé ABS a dlouhým odstavím úplně. Jsou tam věci, které mě serou mnohem víc.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 13:54 
Řádný člen

Registrován: 26 led 2022 11:08
Příspěvky: 216
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
2. týden v mazdě2
(chtěl jsem malý auto ve 4 válci a benzínu bez přehršle kurvítek)
"pruhovatý asistent" lze vypnout ze zásahů do řízení,
Istop má zřejmě tak dlouhý interval, že mi ještě nezhasnul motor.
Pro někoho jako já, co se nenaučil couvat "na zrcátka" je z toho blbě vidět, ony ty vcelku velký okna jsou velký jen zvenčí,
takže díky za kameru.
Protiprokluz by u toho byl výsměchem, má to nesmyslně dlouhý převody, takže město na 2 (3 na ploužení) okresky 3-4, na dálnici má 6 při 150kmh cca 2500rpm, takže udrží leda rovinku bez protivětru.

_________________
saigaholic


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2023 14:11 

Registrován: 08 srp 2018 20:36
Příspěvky: 243
Kraj: SR - Košický
Yarmil píše:
-využít bordel u krajnice jako posyp,tzn.jet při kraji vozovky

To Ti pri jazde/rozjazde veľmi nepomôže, lebo vnútorné hnacie koleso začne preklzovať.
Funguje to ale dobre pri brzdení.

Amatér16 píše:
Ale pořád se mi nikdo nevyjádřil k tomu točení těch vyších kvaltů, jak jsem psal výše...

V dvojke máš na kolesách pri rovnakých otáčkach nižší krútiaci moment. Preto je nižšia pravdepodobnosť, že sa Ti jedno koleso "utrhne" a začne pretáčať.
Rovnako je vhodné po rozjade čím skôr preradiť vyšší prevodový stupeň. Napríklad, rozbehnúť sa pod kopcom a hneď preradiť dvojku.

Rozjazd na trojku by nefungoval. Na kolesách je pri "rozbehových" otáčkach už príliš nízky krútiaci moment. Musel by si zvyšovať otáčky motora, ale to by si bol tam, kde pri jednotke.
Možno niektorý diesel by zvládol rozbeh na trojku aj pri nízkych otáčkach motora. Ale s tým nemám skúsenosti.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Elkon5 a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group