Poslední návštěva: Právě je 25 dub 2024 06:31


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 17:31 

Registrován: 20 led 2009 23:43
Příspěvky: 1745
laminat píše:
Zorgu, já mám pocit, že Ty si ta čísla na papíře moc přetavuješ do jízdních pocitů.

Tvojí poznámku nechápu, kdyžtak jí rozveď. Já se jen snažil napsat, jak na mě ta O2 s tou původní verzí 1.6 TDI působila. Subjektivně si myslím, že jsem s tím jezdil zhruba stejně rychle jako s max. o 100kg (a to ještě kdo ví jestli) lehčí F1 74kW 1.9 TDI. Ta stará PDčka většinou na brzdě odměřila větší výkon než deklarovaný, je otázka, jestli by to platilo i u té 1.6. Ta 1.6 mohla mít zase menší ztráty, nevím, působilo to tak na mě (určitě oproti passatu s podélnou 1.9 ale předohrab, tam mi přijde, že těch poníků směrem k asfaltu pochcípá celkem dost).
Z těch grafů je krásně vidět, že někde má ta 1.6 hezčí průběh, než starší 1.9 PDčko. Že to pak zabijou převodovkou je samozřejmě pravda (viz co psal TLU o reálném zpřevodování, které rozhoduje o tom, kolik síly doputuje až na asfalt), ale i tak se s tím dá taknějak žít, když člověk používá o rychlost míň než je zvyklej. To jsem chtěl říct. Odezva a poslušnost motoru je další věc, ale to nebylo kdovíco u žádného dieselu z tohoto tisíciletí, a zase, i u té 1.6 šlo sázet ještě jakžtakž použitelné meziplyny, i když si ještě víc než 1.9 dělala, co chtěla.

Já bych to teda točil do nebe, i kdyby to mělo kratší kvalty (notabene, když ta verze měla maximum výkonu až ve 4200). Stejně jako to dělám teď s tím 96kW Passatem, který má kvalty poměrně blízko a při 200 na 6q točí 4000 ot. (stejně pro zajímavost točila ta F1 1.9TDI s pětikvaltem). Prostě bych využíval maximum dynamiky, co mi to auto nabízí.
Dalo by se říct, že mít delší kvalty, jel by ještě rychleji, ale zase na úkor dynamiky v nižších rychlostech. Takže nechápu, jak někdo může říct, že ten motor, mající v něčem lepší průběh výkonu než stejně výkonná 1.9 bude trpět při použití na dálnici a ve vysokých rychlostech, na které to naopak má převodovku (ačkoliv už tam nebude stačit výkon buď vůbec a nebo na žádné větší dovádění). Na normální předpisovou jízdu pro normálního kloboučníka mi ta převodovka přišla v pohodě. Aspoň je to na dálnici tišší. Měli jsme Oktávku, která ve 130 točila 3000, takže kdybych si měl vybrat mezi takhle krátkou převodovkou nebo tou hoooodně dlouhou, radši bych sáh po té delší, ač povětšinou prasím na okreskách.

Ze všech těch 3 zmiňovaných aut, co jsme měli na firmě, byla ta 1.6 "nejrychlejší" (dosáhl jsem s ní nejvyšší rychlosti) - ne o moc, páč už prostě za 200 nemá výkon, ale passat zase nemá převody. Takže zhruba se všemi jsem to někde (spíš z kopce) rozhulákal na nějakých 210 tacho a nazdar s tím, že právě ta 1.6 jela o něco víc jen díky těm převodům, ale samozřejmě jí to taky trvalo, než se tam nahoru dohrabala.

EDIT: bavíme se o 77kW variantě té 1.6? (já měl tu první verzi, počítám, že další byly více a více zprasené (el.), a změnil se i průběh výkonu) Tj. náhrada za 1.9 PD 77kW? Je nad slunce jasné, že 103kW dvoulitr pojede absolutně líp a i pocitově bude táhnout víc (plynuleji) od spodu (1000-1500), což platí i u té 1.9...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 17:39 
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2008 23:01
Příspěvky: 2775
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kraj: ČR - Pardubický
Piráte! :o :twisted:


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 18:15 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5319
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Akorát že točit nafťáka do nebes není žádné využívání dynamiky (maximálně tak subjektivní podle řevu). A co mi vadí na 5M 1,6TDI jsem snad napsal jasně - potřeba to točit do nebes kvůli dírám mezi kvalty.
O které 1,6 TDI se bavíme, je psáno od začátku - o původně 81 kW, dnes 85 kW v O III. A vybrat si auto s takovýmhle zpřevodováním a nalaZením na převážné ježdění po okreskách - to už mi vůbec hlava nebere. To mi připomíná jednoho mého kamaráda, který v obci, kde já váhám mezi 4 a 5, jezdí na plně vytočenou dvojku "aby se nezapomněl a neprekročil rychlost" (má v tom samozřejmě tempomat ale ten ze zásady nepoužije).

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 18:38 

Registrován: 20 led 2009 23:43
Příspěvky: 1745
Aha, takže dneska to má dokonce ještě větší výkon :shock: No, nevím, říkám si, že by mě to na prasení asi stačilo, resp. teď na tom nejsem o tolik líp vzhledem k váze a dalším věcem (pokud to během těch pár let totálně nedomrvili elektronicky) :)
S tím vyjádřením "Akorát že točit nafťáka do nebes není žádné využívání dynamiky (maximálně tak subjektivní podle řevu)" samozřejmě nesouhlasím, tím, že se dostaneš do pásma vyššího výkonu, víc ho přeneseš na silnici (jasně, jsou i větší ztráty, ale furt budu imho v plusu). Jasně že ho netočím do 5000, ale lehce přes max. výkon, tady tudíž nějakejch 4300. Proč by tam jinak to pásmo nechávali, když by člověk měl řadit někde ve 3000? To už by to mohli zaříznout softwarově rovnou níž.
Btw, první třílitrový biturbo od BMW mělo max. výkon posazený ve 4400 ot./min, pokud se dobře pamatuju ;)


Abyste mě špatně nechápali, že se tu zastávám nějakého tragického pětikvaltu - bavíme se tady defakto celou dobu o tom, jesti je lepší 1PF 067 62, 1PF 067 33 a nebo Monology :P :lol:


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 19:28 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
Zorg: Souhlas. Když tam to spektrum otáček je, tak se má využívat.
laminat: Teda řadit v obci 5ku... to jedeš skoro na volnoběh, ne? Nevím sice jaký to má převody v manuálu, ale ani ten 6Q automat při padesátce nehází víc než 4ku. Já mám při 50 3ku, výjimečně 4ku, abych se nedostal tak pod 2400 otáček. Sice to je benzín, ale i tak...

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 19:48 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5319
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Když jedu v obci, po rovině, ustálenou rychlostí, bez potřeby akcelerovat, jedu na nejvyšší kvalt, na kterém to jede.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 19:59 
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2008 23:01
Příspěvky: 2775
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kraj: ČR - Pardubický
Přesně tak, pokud je to rovina nebo mírně z kopce, můžeš jet na volnoběžné otáčky. Pro začátečníky je takové jedno pravidlo kdy poznáš že to podtáčíš a to když chceš z aktuální rychlosti zrychlit a ono to nic nedělá. Netřeba to tolik prožívat u větších objemů, ty zvládnou bez újmy ledacos (> 2,5 litr).


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 20:10 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Neviem ako normálne autá, no môj FIAT (Fakt Iba Ako Trenažér) "ide" spod 1000 otáčok - keďže má max.krútiaci moment na 1400 hádam mu to neškodí - pri využívaní rozsahu 1200-1800 je to maximálne úsporné, nad nejakých 2200 to zapne turbo a ide ako guľa :D


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 20:13 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
S tím nesouhlasím. I když tu rychlost jen udržuješ (z kopce bez plynu to chápu, ale to spíš zas podřazuju abych motorem brzdil...) dejme tomu při 1100 ot. u benzínu tak to je pro ten motor zlo, i když samozřejmě ne takové jak když se snažíš z těch otáček zrychlit. Já prostě motor nepodtáčím za žádných okolností.
Však už i v autoškole (tím neříkám, že by se tam všechno dělalo podle mých představ) učí po městě jezdit na trojku, max. na čtyřku...

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 20:21 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Máš plné právo nesúhlasiť.
Benzínové Punto 1.1 ťahalo aj 40km/h na päťke no nejazdil som tak.
Toto 1.9 JTD má podľa výrobcu max.krútiaci moment na 1400 ot. Ja si nemyslím, že by výrobca deklaroval max.krútiaci moment pod "dovolené" otáčky. Vo firme máme dodávky Mercedes, tam na displeji "ponúka", ktorú rýchlosť má vodoč zaradiť a tiež som sa čudoval pri akých nízkych otáčkach.
Ten autiak sa na rozdiel od toho môjho kýbla na nich zreteľne chveje.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 20:27 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
Jasně, u toho dieselu to není tak horké.
Ale ty "napovídače" řazení jsou úplně nahovno. Jedou jen na spotřebu a když se tím řídíš, tak se většinou motor teda fakt hodně podtáčí a k tomu to vůbec nejede...

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 20:35 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Súhlasím a to, čo spomínam je na tak veľkú dodávku utrpenie - 95 kilowattov, je to lenivé ako sviňa no odhadujem, že je to stavané na výdrž na státisíce kilometrov.
Ono sú veci a sú vecičky... Môj kýbel má na 1.9 výkon 59kW, "Multijety" majú z 1.3 hodne väčší.
Lenže - poznám majiteľa, čo má na takomto kýbli 600000 km, neverím, že to tie nové vydržia.
Ono áno - kto na to má, kúpi si lepšie auto. Ja sa bez mučenia priznám, že sa teším tomu môjmu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 20:39 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
tatko Tom píše:
neverím, že to tie nové vydržia.

Nevydrží.

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 20:41 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Můj automat u CDI samozřejmě nikomu nedovolí jet aktivně pod 1000RPM...to je totiž pro jakejkoli běžnej čtyřválcovej diesel docela peklo. Ale třeba při udržování rychlosti a lechtání plynu běžně točí 1200RPM se zamčeným měničem. Avšak už při jemným sešlápnutí plynu měnič odemkne, zvedne otáčky motoru a začíná násobit moment. Při hlubším sešlápnutí podřazuje.
Ale 300E-24 jede na na pátým kvaltu klidně těch 50km/h a vrní kolem 1000RPM. Při ostrým sešlápnutí ale jede okamžitě dolů i o tři kvalty...

tatko Tom: Benzínové Punto 1.1 neťahá ani na dvojke, nieto na 5-ke zo 40km/h (hlavne, že 95kW CDI je pre Teeba lenivé). JTD rozhodne nepracuje správne pod 1000RPM a kto bude jazdiť s CDI podľa asistenta radenia, bude veľmi skoro meniť dvojhmotný zotrvačník. Čo sa nám tu preboha snažíš dokázať? Keby si vedel, prečo sa vyrábajú rôzne výkonové varianty veľkých motorov, bol by si ticho...ty vecička...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 20:57 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
TLU: Je fakt, že při konstantní 50ce automat v M6 taky jede na 5ku tak na 1500 ot., ale řekl bych že s odemčeným měničem. Každopádně ten automat ví co dělá a nenechá motor podtáčet.
A souhlasím, že i jestli má to JTD maximum točivého momentu v 1400ot. tak to takovým stylem nemůže vůbec jet :)

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 21:18 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Tak na túto bedňu zo šiestimi ľuďmi a naloženým batožiňákom na(d) hranicu nosnosti je:
https://rago.zone/foto/mercedes-benz-sp ... 234947.jpg
Zas nech mu jednostranne nekrivdím - má to skvelé jazdné vlastnosti a stabilitu po necestách - Ty si isto najazdil státisíce kilometrov po cestách - my pracovne jazdíme mnoho tisíc práve po necestách. Inak vynikajúce auto, ktorému zdochne motor ak otočím volantom a nepridám, nieje celkom domyslené (a nielen v tom). Chcípa nám to všetkým, čo sadneme za volant. Obe naše a kolegom z iných partií tiež - teda všetky. Ťažko tvrdiť, že sme banda neschopných vodičov. Ku Tvojim pochybnostiam o benzínovom Punte - mám ho ž v podstate komplet zreparované, síce jazdím na tom dieselovom no niekedy viem predviesť, ako to ide hore kopcom hlboko pod rozumné otáčky - bez chvenia atd. Že to nejak zúrivo nezrýchľuje? No ono áno - ak budem túžiť po rakete - nebudem sa voziť na "hatižáku s motorom" Lenže môj obdiv od mladi je ku malým, jednoduchým a funkčným veciam. (Podobný, ako ku reprobedniam od Teba) :)
Zbytočne by sme sa sporili v niečom, čo za to nestojí. Každý máme poznanie v rámci svojich mantinelov.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 21:28 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
TheKytu: Tak záleží od toho, kdo a jak dělal tu převodovku. Některé zamknou i při nižších rychlostech, některé ne. Obecně je šetrnější měnič zamykat až při vyšších rychlostech a delší ustálené jízdě. Ale některým převodovkám evidentně zas tak moc nevadí ani častější odemykání a zamykání.
tatko Tom: Ak ten mercedes chcípa na voľnobehu pri točení volantom, tak rozhodne nie je v poriadku. Mne totižto nikdy nezdochýnal ani Sprinter, ani Vito, ani Viano. Ak sú to autá nové, toto by som rozhodne reklamoval, pretože to nie je štandardné chovanie.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 21:34 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
A právě kvůli tomu prokluzu mám rád měničové automaty. Přijdou mi mnohem pohodlnější než dvouspojky a drží motor pořád v nějakých rozumných otáčkách, což ty dvouspojky kolikrát nedělají...

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 21:37 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Nám všetkým je to tiež divné - postol som zlý odkaz naň, zajtra tú bedňu odfotím ak nezabudnem - ja sa v moderných autách pri tisícoch variant nevyznám a ani nechcem. Na to mám šikovného neverejného priateľa automechanika, ktorý nezabudol, že som mu pomohol pred rokmi "prežiť". Zaujíma ma, či to štartuje, ostro a súmerne brzdí - nič menej - nič viac. Naozaj nemám potrebu rozumieť všetkému a nechem patriť medzi 5 miliónov "odborníkov na všetko".


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2017 21:40 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Dvouspojky také špatně snáší poskakování v kolonách. Nemají moc rádi postávání na brzdě se zařazeným déčkem. Hydře to nevadí, prostě se protáčí měnič naprázdno a žere to palivo, ale celá převodovka stojí. Jí zase škodí, když se stojí na neutrálu.

tatkoTom: To ani ja. Venujem sa autám, bedniam, magnetofónom a okrajovo ostatnému audiu. Nepočítam moje živobytie - programovanie automaizačných systémov. A nepasujem sa za odborníka na autá. Len som sa za tie roky pri dovoze a v dielni čo-to naučil. Ale nevyznám sa dobre v stavbárčine , nie som ekonóm, strojár, kuchár, nebaví ma programovanie abstraktných vecí a nerozumiem miliónu ďalších...


Naposledy upravil TheLastUnicorn dne 21 úno 2017 22:00, celkově upraveno 1

Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group