Poslední návštěva: Právě je 20 dub 2024 08:18


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 01 úno 2022 14:59 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
S CVT převodovkou je potřeba být u ojetiny velice opatrný. Variátory se umí opotřebovat rychle a opravy těchto převodovek jsou jednak velmi drahé, jednak to málokdo umí. Většinou po opravě u fušerů ta převodovka už není nikdy jako dřív...
Takže když by to měl být automat a nejednalo by se o úplně zánovní auto, vsadil bych jednoznačně na hydrodynamickej automat Aisin, ZF nebo MB. Případná oprava se pak omezuje většinou na výměnu wandleru nebo PWM solenoidů, což zvládne i šikovný garážník a finančně to rozhodně nevyjde na třetinu hodnoty vozu. (třeba u mýho auta stála výměna měniče cca 600€ i s novou náplní a filtrem, solenoidy se pohybují mezi 60-100€ za kus).
Jinak mazdám se věnujeme docela dost a je to jedno z mála benzínových aut, které doporučím s úplně klidným svědomím. Po roce 2010 jsou už na tom dobře i po stránce koroze.
Ke spotřebám se už moc vyjadřovat nechci, je to silně individuální. Já umím i C200 Kompressor ujezdit ve městě pod 8,5L, někomu 11L nestačí...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 02 úno 2022 08:17 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Tak to jsi mě potěšil s tou Mazdou.
Díval jsem se po bazaru a ceny šestek jsou stále dost vysoko. Tak zatím budu šetřt a špekulovat, co by ještě šlo.

Já automat nijak nepreferuji, klidně řadím. Je fajn, ale spíš do města.

Spotřeba pro mě není to nejdůležitější, ačkoliv si vedu záznamy o spotřebě u obou vehiklů. :-)

Přes léto se snad povede dát do kupy Astru (vyvařovačka), musím říct, že se mně fakt dobře řídí. Velmi dobře tam spřáhli motor s převodovkou. Škoda, že tehdá ještě nebyl v módě 6. kvalt, určo by ho tam němčouři dali.

Pro mě by bylo ideální mít možnost na měsíc Subaru a Mazdu - hned bych měl více jasno.

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 úno 2022 10:13 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
V podstate (až na reklamu) reflektuje môj dlhoročný názor:
https://www.youtube.com/watch?v=X0N01NHSfQI
Nové auto sa oplatí tomu, komu zarobí.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 úno 2022 19:31 

Registrován: 08 úno 2021 00:33
Příspěvky: 9
Kraj: ČR - Ústecký
BlackRider - ještě do soboty jsem nepreferoval automaty, nicméně jsem nuceně vylezl z mojí stařičké Hondy Civic automat a usedl jsem do Fóbie HTP jako náhradního vozidla z depozitu mojí dcery. Od té doby mám (sakra) namoženou levou nohu od spojky a pravou ruku od "fofrklacku". To HTP není vadné, je servisované, nicméně mám pocit, že Tatra 148 byla pohodlnější. Holka mi sdělila, že stejnou sílu musím použít i na její Octu 1,6 r.v.2015. No dík, v zácpě na magistrále....Ahoj


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 12:09 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Já si udělal k Vánocům radost a vyměnil naftu za benzín...a větší auto za menší auto.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 12:11 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Proste - starneš :D
No pekná hračka :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 12:18 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
To samozrejme tiež...ale dôvod je hlavne ten, že posledné roky jazdím svojim autom menej a častejšie kratšie trasy. Na 15 000 km ročne v meste a po okolí mi je naftová jachta viac na obtiaž, než k úžitku. Okrem toho, keď je pekne, tak na výlety často využívam 124-ku. Navyše...milujem motory prepĺňané kompresorom.
211-ky sa hneď ujal môj kamarát a parťák od "dovozu", tak som nemal čo riešiť.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 12:25 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Všetci spokojní, tak je to výborné.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 12:45 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
S tou ŠPZ-kou by sa lepšie vynímalo BMW 635 CSi.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 14:24 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Vzhľadom na okres Bad Tölz asi áno...ale také auto si nemôžem dovoliť používať ako dailycar...a bolo by mi toho aj ľúto.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 15:27 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1805
Kraj: ČR - Jihomoravský
Já pořád víc a víc uvažuju o nějaké "emerické" V6 na plyn, aspoň 3l obsahu. Přijde mi, že proti evropskejm autům je to pořádný železo, bez zbytečnejch prasečin, teda aspoň kousky z let 2012-2015 co jsem si zatím nezávazně prohlížel.
A jestli mě fakt chytně krize středního věku, tak to bude V8 mustang bez střechy :) -Snad nebude tak zle.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 16:15 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
TLU: pěkný.

Já nechal udělat u Outlandera hlavu a ventily. Je teď hodnej, šlape jak zamlada, bere i v mém velmi nepříznivém režimu kolem 9 litrů. Do práce jedu tak třetinu na benzín, takže vyjedu z města a vyšplhám kopec než se ohřeje a přepne na LPG. Ale i kdybych jezdil jenom na benzín tak na víc jak půldruhý tuny dobrý. Jezdím vlastně jenom poskoky kolem baráku. Akorát to teda není henten šestiválec.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 20:57 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
A co říkal servisák na stav hlavy po LPG? Někteří motoráři jak slyšej LPG, tak Tě rovnou otočí, že to ani dělat nebudou. 9L/100km na takový auto s 2.4L je moc hezká spotřeba.
Mně to po cestě z DE lítalo v průměru od 6,8 do 7 litrů. Taky spokojenost. Při hmotnosti samotnýho vozu 1545kg. Není to americká V6 a ani V8, je to samozřejmě jen trapná 1.6 s kompresorem a 156 poníky.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 pro 2022 22:10 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Ukecal jsem kamaráda automechanika na volné noze. Zpočátku píčoval, v průběhu práce měl deprese a nakonec měl hroznou radost, že se mu to celý povedlo.
Čubýs měl na LPG nalítáno kolem 300 tisíc. Ke konci už nechtěl držet volnoběh, škytal, bublal. Akorát pod plným plynem v otáčkách furt lítal jak raketa. Propálený ventily. To ještě musím nafotit. Hlavě nic nebylo, je přebroušená, sedla, ventily a tak. Dělal na tom průběžně asi měsíc.
Je to udělaný v lite verzi, neměnil kolečka v rozvodech. Nic jim nebylo, nikdo nedělá repliky, originály Mitsu by prodražily opravu o 50 tisíc. (Má to proměnný časování ventilů). Neměl bych problém do něj vrazit víc. Ale v plánu je ještě nějakých pět - šest roků, nájezd kolem 6-7 tisíc ročně. Kdyby mě někdo sestřelil, pojišťovna mi dá za udělanej motor prdlajs.

Mně se ty tvoje Mercedesy vždycky líbily. Sám bych to nechtěl, ale pokochám se.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 pro 2022 12:59 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Nedívím se mu. Často motor s LPG po 300 000 km bývá na vyhození...i dřív. Nekteré motory fungují s LPG líp, některé hůř. Třeba mazďácká 1.4 se většinou 200 000km s LPG nedožila. Ale kamarád má Outlandera 2.4 s LPG (Prins) taky a bez problémů. A taky už auto má kolem 300 000km. Tím pádem víme, že ty motory jsou s LPG v pohodě.
Rozvody budu dělat na tomhle Kompressoru i já. Uvidím, zda bude stačit jen řetěz a klzáky, nebo budou potřeba i vačkový kolečka (taky to má camtronic na obou vačkách, takže jou ty kolečka drahý). V některých případech tam po 200 000 km už chybí klidně 15% zubů a zbytek vypadá jako jehličky. Takže taky počítám, že do rozvodů ještě těch 1000€ spadne.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2022 07:55 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
TLU>
Hezký. Kompresorovanej benzín mě taky láká. 1.8 nebyla k dispozici? Nevím jestli se to vlastně v tom objemu dělalo. Preferoval jsi 1.6, nebo byla výhodná koupě? :-)

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2022 09:38 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
V tomhle ročníku byla k dispozici buď 1.6-ka označovaná jako C180 Blueefficiency se 156PS, nebo i 1.8-ka označovaná jako C200 se 184PS. Byly to úplně poslední motory s kompresorem, co MB nabízel. Dvoustovka samozřejmě jede líp - dosahuje vyšší otáčky, maximální krouťák je o 20Nm vyšší a dosahuje ho dřív. Je to na jízdě cítit, ale není to dramatický rozdíl. Rozdíl ve spotřebě je v průměru do 1L/100km v neprospěch 1.8 - zase nic dramatickýho. Taky mám kompresory rád, protože na rozdíl od turbomotorů jede kompresor okamžitě od volnoběhu a i při tý 1.6 má člověk pocit, že pod kapotou je spíš atmosférická 2.2-2.5. Taky maj kompresorovaný motory velmi zajímavý zvuk.
Při mým výběru hrály roli především stav, výbava a cena. Podmínkou byl automat, vyhřívaný sedačky, parktronic a BT pro telefonování. Dvoustovka motor by bylo takové plus. Tenhle byl za příjemný peníze, měl navíc šíbr, Comand APS s hlasovým ovládáním, ozvučení Harman-Kardon a dvě sady alu kol. Taky mně přesvědčil fakt, že auto má kompletní historii a je po první majitelce.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2022 09:55 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Super. Tak ať vozítko slouží. Myslím si, že budeš spokojen.

Přestěhovali jsme se z Brna zpět do Řícmanic, takže do práce už nebudu jezdit krátkou trasu cca 15 min.
DPF bylo ~ z 75% plný, nechal jsem vyčistit. Kterej inženýr toto vymyslel...
Teď to mám do práce zase asi 20 km a motor se ohřeje na 90°C.
Furt pokukuju, ale v cenovce, co si můžu (chci) dovolit, nic není a žena dala podmínku se kterou soulasím - nesmí to mít menší kufr než stávající auto. :-D Jinak tam chci: tažný, benzín atmosféru motor vyššího obsahu (kompresor nevylučuji - vítám), ne holo-byt výbavu, solidní ozvučení a dobrej řidičskej zážitek. Ze čtyřkolky už jsem asi slevil. :-D

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2022 10:44 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Ja na podzim u W211 to DPF rovnou vyměnil. Stejně už bylo po těch 340 000km prasklý. Dal jsem tam dpf od nenáviděné značky JMJ...tady musím říct, že to dpf normálně funguje, normálně regeneruje atd. Takže kdo budete měnit DPF, berte internetový plky kolem tyhle značky trochu s rezervou. Pak jsem rovnou odstavil EGR a rázem z toho bylo jiný auto.
Musím říct, že to máš těžkej výběr. Kompresorovou W204 můžeš asi vyloučit, páč to auto je uvnitř menší než oktávka - je to daň za zadní náhon a podvozek. Ovšem elastokinematika náprav 204-ky je excelentní a neznám ve střední třídě nic, co se nechá tak úžasně vést zatáčkama a zároveň žehlit nerovnosti. Na to se Audi A4 ani s quattrem nechytá. Když jsme u Audi, byla u mně taky ve výběru - je prostornější, dobře vypadá, má super interiér...bohužel v těch letech totálně nemožné TFSI motory jí nakonec vyloučily z výběru. Hřebík do rakve byly DSG převodovky.
Zkoušel jsi Mazdu 6 2.0 nebo 2.5 Skyactiv, model od roku 2013? To by nemusela být špatná volba...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2022 12:42 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Tak šestka Mazda už mě pokouší hoodně dlouho. Jenže je ještě mimo rozpočet. Ty auta si poměrně dobře drží cenu.

DPF:
Já jsem se díval na DPF pro 1.6TDI CR a ten se pohybuje se pohybuje v cen. relaci 11-45t CZK. Čištění bylo za zaokrouhleně 7k vč. DPH.
Šel jsem cestou vyčištění DPF. Dávají záruku 2 roky nebo 100t km. Aktuální nájezd 236000 Km, tak uvidíme. Ježdění po dálnici mě ale začíná obtěžovat. EGR jsem vyřadil při koupi auta ve 165000 Km, plus jsem nechal přemapovat ŘJ na vyšší výkon.

Audi se mi líbí, ale na mě je to asi moc komerční a pocitově je to stejně všechno jeden koncern.

Oktávka tehdy byla výhodná koupě, ale moje touha po benzínu nikdy nepřestala. :-D

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group