Poslední návštěva: Právě je 27 dub 2024 05:25


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 12:29 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5319
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
TLU: Od těch moderních tříválců bude taky asi zatím dost málo zkušeností po 200 tkm.
Ovšem ta auta ani nejsou na takový proběh stavěná a pokud to někdo nekupuje jako ojetinu, tak u 80% soukromých uživatelů je 200 tkm otázka tak deseti až dvaceti let.
BlackRider: S tou Fábkou (je to kombík) jezdím týden za průměr 5,5 při hodně ostré jízdě. Na to se embéčko dostalo jen při economy run. Nosníky z 2-3 mm plechu se Ti akorát tak zarazí do nohou, pokud to není programovatelná deformační zóna.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 13:00 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11105
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Já mám s tříválcema zkušenost pouze na základě atmosférické Fabie HTP 47kW. Což upozorňuju předem, že je poněkud jinej motor než HTP 40kW. Zatímco 40kW je šestiventil, co sotva jede, ale zato žere (a má jiný brzdy, takže nebrzdí), 47kW je dvanáctiventil, kterej jede docela ochotně (vezl jsem jednou partu do Streženic, tak ať se posádka vyjádří), nežere, chod má kultivovaný, na volnoběh o motoru nevíš. Měl jsem v ruce několik týraných služebních kombi v téhle motorizaci, nájezd od 70 do 300 tisíc. Jediné, co tomu kdy bylo, tak uklepaná přepážka ve výfuku a propálená zapalovací cívka. Na dlouhých tratích (Rusko, Bělorusko, Ukrajina) naprosto bez problémů - teda kdyby se v tom dalo líp sedět.
Ta nejolítanější jede furt stejně a pozná se vlastně jen podle ochmatanýho volantu a volnější šaltpáky. V provozu je dodnes a za těch pár let v soukromých rukou myslím natočila ještě další kilo.
Ty foukaný litry stejně nejsou určený na velký nájezdy. Na to se snad stále pořizuje nafta, ne? Normální uživatel to nejspíš nemá šanci v bežném provozu 10t/rok utahat. A materiály plus přesnost výroby jsou nejspíš dnes taky někde jinde než u Š-105, co se jí generálkoval motor po 90 tisících.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 16:08 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
V první řadě je potřeba si uvědomit, že ne každý má na nový auto, ale auto potřebuje. Proto je podstatná i otázka životnosti. Proto mne zajímá, co bude s autem po 200 000km. Že většina sráčů umí 100kkm je hezký. A pak se to má sešrotovat? :?
HTP...počty prodaných rozvodových řetězů a sad pro přetěsnění hlav myslím mluví o tom výdobytku samy za sebe. :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 16:12 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5319
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Tak ony ty foukané litrové tříválce jsou naštěstí jak výkonem, tak spolehlivostí i trvanlivostí zase o kus dál, než legendární HTP.
Pokud to vydrží tolik, co forďáckej litr, tak to bude OK.
Ransom: Fábku už bohužel v naftě nekoupíš, takže nejmenší volba je Škála, která zase neexistuje fkombiku. Nová F IV bude prý nabízet 1,5 litr.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 17:21 
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2008 23:01
Příspěvky: 2775
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kraj: ČR - Pardubický
Já jsem se letos taky stal majitelem atmosférického třívalce, kterým brázdím městské okolí. Od Toyoty 998ccm, 51kW 1KR-FE (Twincam DVVT 12V) zasazen v levném a lehkém Daihatsu Cuore. Kupoval jsem to jako bouračku za pár korun a auto mně po opravě slouží moc dobře. Odvést balíky na poštu, zajet 6km do sousedního města navíjet cívky a podobně. Optimální rychlost je ale do stovky, na dálnici a dálky bych to nevzal :). Překvapivě je v tom místa víc než v jedničkové fabii a oktavii. Hlavně vzadu.
Vše opraveno a lakováno svépomocí. Jen levý zadek jsem si nechal vytáhnout a udělat od karosáře.
Auto bylo po důchodkyni, nedala přednost, dodávka ji nabourala na LZ bok, auto se převrátilo. Pneumatika bouchla, vysypalo se sklo z řidičových dveří, upadlo zrcátko. Auto je lakované skoro na celé levé straně. Kupovány dvoje kompletní dveře z polského vrakáče a zadní část karoserie.

https://lukyssk.rajce.idnes.cz/Daihatsu_cuore_2008/


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 18:01 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
Potvrzuji, viděl sem a projel sem se v tom osobně. Za mě lepší jak fábka. Ještě sem Lukkysovi dovezl kolečka :D


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 18:08 
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2010 12:50
Příspěvky: 574
Bydliště: Rokycansko
Kraj: ČR - Plzeňský
Nedám dopustit na zvukařský auto Hyundai Atos, taky litr, 40kW. Ta první verze z 1999, co má ještě kufr svisle. Mám dvě, jedna je teď na výměně motoru, druhá po výměně motoru. Provozuji to bez zadních sedaček a ten kufr má potom kolem 1300 litrů. Na popojíždění supr auto, topí to hned. Ty motory mají při přetěžování sklony k přehřívání, vydrží tak 160 tisíc, když tomu člověk dává kouř. Ale zase furt je to víc, než Škoda 120, kde se měly válce měnit po 100 tisících. Ono to projde STK i bez úplatku a tu, co je zrovna pojízdná si furt někdo půjčuje. Jak říkám, u mě má i bedňák služební vůz :D Já tedy mám jako hlavní auto Dokker v LPG a Sprinter, ale tahle záložní Beruška se drží doma, protože vyhodit je to škoda a za 5000 to nikdo nekoupí.

_________________
Soundcraft SiEx3, Mackie DL1608, X32,SPL A394pw, IQ18b, Beyma SB18, odposlechy SPL, B@C 12CXT, EV ZLX12P, ZXA1 sub.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 18:11 
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2010 12:50
Příspěvky: 574
Bydliště: Rokycansko
Kraj: ČR - Plzeňský
Btw., tak tři čtyři roky zpět jsem sháněl něco spolehlivějšího a zrovna natruc nikde nebyly k sehnání Toyoty Yaris Verso, po které jsem toužil. Tak jsem nakonec dočasně měl Multiplu v LPG, což bylo taky super auto.

_________________
Soundcraft SiEx3, Mackie DL1608, X32,SPL A394pw, IQ18b, Beyma SB18, odposlechy SPL, B@C 12CXT, EV ZLX12P, ZXA1 sub.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 22:07 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
ransom píše:
Já mám s tříválcema zkušenost pouze na základě atmosférické Fabie HTP 47kW. Což upozorňuju předem, že je poněkud jinej motor než HTP 40kW. Zatímco 40kW je šestiventil, co sotva jede, ale zato žere (a má jiný brzdy, takže nebrzdí), 47kW je dvanáctiventil, kterej jede docela ochotně (vezl jsem jednou partu do Streženic, tak ať se posádka vyjádří), nežere, chod má kultivovaný, na volnoběh o motoru nevíš. Měl jsem v ruce několik týraných služebních kombi v téhle motorizaci, nájezd od 70 do 300 tisíc. Jediné, co tomu kdy bylo, tak uklepaná přepážka ve výfuku a propálená zapalovací cívka. Na dlouhých tratích (Rusko, Bělorusko, Ukrajina) naprosto bez problémů - teda kdyby se v tom dalo líp sedět.
Ta nejolítanější jede furt stejně a pozná se vlastně jen podle ochmatanýho volantu a volnější šaltpáky. V provozu je dodnes a za těch pár let v soukromých rukou myslím natočila ještě další kilo.
Ty foukaný litry stejně nejsou určený na velký nájezdy. Na to se snad stále pořizuje nafta, ne? Normální uživatel to nejspíš nemá šanci v bežném provozu 10t/rok utahat. A materiály plus přesnost výroby jsou nejspíš dnes taky někde jinde než u Š-105, co se jí generálkoval motor po 90 tisících.
,
Ale jo, nejelo to špatně. Co si pamatuju, tak jsem si stěžoval akorát na zadní sedačky :D
Ty dvanáctiventily vážně jedou líp. Nevím ale jak to děláte že to tolik vydrželo. Asi žádnej motor jsem neměl rozdělanej tolikrát co HTP.

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 22:23 
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2008 23:01
Příspěvky: 2775
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kraj: ČR - Pardubický
Oni paradoxně tím, že to honěj, tak jim to drží :lol: . Ale kdybys udělal to samé, už máš motor rozházenej po dílně :D


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 lis 2020 22:49 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
Asi měsíc jsem jezdil Polem 1.2 40 kw a klasická trojka hlava, rozvody, kat se mi nevyhly :lol:
A to mělo najeto něco přes 100k. Ale netuším jak se s tím předtím jezdilo.

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 07:05 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Mali sme. Manželka. Pri 100 000 km podpálené ventily. Než to kamartát spravil, sadla do môjho Punta JTD 59kW. Potom nazad do Pola a druhý deň vraví: Predajme to. Ja prečo, veď ho máš veľmi rada a je bez bodky hrdze? Ona - je to lenivé, ako sviňa, ja to už nechcem.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 07:15 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11105
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
TheKytu: Sedačky jo, to je pro mě stopka u čehokoli od koncernu. Stejně blbě se mi sedí i v Passatu a vzadu je to úplná katastrofa. Tu Fabii z duše nenávidím a pořád doufám v nějakou šikovnou totálku. Potom bych šéfa zkusil ukecat do něčeho obyčejnějšího a užitkovějšího. Dodge RAM nebo Ford Raptor, to by mohlo kolem komína stačit.
Ty ostatní tři nebo čtyři haťapky nebyly naše - jezdil jsem s nimi patnáct roků pro zákazníka jako najatý externista.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 08:15 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Já se v malých autech prostě necejtím dobře. I ve městě potřebuji min. Grande Punto...ale lépe už alespoň kompakta. Velmi rád mám Mazdu 3 s motorem 1.6.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 10:05 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1807
Kraj: ČR - Jihomoravský
Zrovna mazda (a třeba i 2.0 benzin v předchzí hondě accord, 2.0 duratec ve focusu...) je ukázka toho, co spousta řidičů zblblejch z tdi označí za totálně nejedoucí auto. Ale je to proto, že s tím neumí jezdit. Samozřejmě TDi kopanec někde pod 2000n/min to nenahradí :lol: , ale zase ty benzíny nemají konec, tj kde tdi už dávno skončilo, u japonskýho benzínu začíná zábava Naopak oturbený přímovstřikový motůrky bych charakterizoval jako diesely spalující benzín....


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 10:32 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Jakákoliv atmosféra se po přechodu z foukanýho motoru zdá líná (pokud to není kubatura od 2.5 nahoru). To je normální reakce. Ale zas je ten motor absolutně předvídatelnej. To se o turbomotorech říct nedá. Z foukaných motorů mám rád některý kompresory (ty, co maj pohon kompresoru napřímo trvalý, bez elektromagnetický spojky). Přeplňuje se to tím pádem od volnoběžných otáček a čím otáčky rostou, tím to fouká víc...
Brácha má W204 180 Kompressor a mně se s tím jezdí fakt výborně. Výkon je totiž k dispozici okamžitě, není nutný čekat na turbo. Navíc se mi moc líbí už zvuk na volnoběh - je to jako kdyby byl pod kapotou krom motoru ještě velký transformátor. Škoda, že kvůli emisnímu teroru dostaly kompressory stopku a i Mercedes je od roku 2010 v motorech M271 nahradil klasickou turbínou. Majitelé tvrdí, že spotřeba šla s turbem opravdu o cca 0,5L/100km dolů a zátah v pracovních otáčkách se zvýšil, no podstatně klesl komfort, fun factor a spolehlivost toho motoru zároveň.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 10:57 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
Hmm, tak to jsi mě nepotěšil s tím kompresorem, nevědel jsem, že už je nemontují. :-( Ještě když jsem vybíral auto, rozhodoval jsem se mezi Astrou H 1.8 benzín a C180 kombi 1.8 kompresorem (odradil mě kámoš, co říkal, že do nějakýho roku dost rezaví někde pod předním oknem). RV už si nepamatuju, ale kolem 2008? Na ty mercedesácký kompresory jsem slyšel jen chválu, neřídil jsem to ale, bohužel.

Emise. Kapitola sama pro sebe...
Asi jsem blbej, ale Oktáva když regeneruje DPF, smrdí jak bolavá noha, samotnýho mě to otravuje. A to nemluvím o tom, že když je regenerace spuštněna - hůř se mi s tím i rozjíždí, což v některých situacích, např. na světlech je dost záludné. Nedělal jsem diagnózu jak moc je DPF plný, mám myslím 205 tKm, ale co jsem tak pročítal fóra nedá se objem zaplnění DPF paušalizovat. Chápu, že z toho jdou pak ven menší sračky, než kdyby tam nic nebylo, ale pocitově to sračky furt jsou.

Astra asi zas nemá úplně funkční katalyzátor, ale furt to není takovej smrádek jako nafta.

Z praktickýho hlediska by mě zajímalo, co vedlo konstruktéry naladit ŘJ tak, aby u těch TDIček byl kolem 1500 ot./min. takovej nárůst krouťáku, teda jestli to byl zámer vůbec. Já osobně nic takovýho nepotřebuju. Dá se s tím naučit jezdit v pohodě a musím přiznat, že to člověka láká prasit. Ale jsem spíš zastáncem plynulé jízdy, než brzda/plyn. A proto mi asi vyhovuje i 1.6 8V atmosféra v relativně lehkým autě (kolem tuny).

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 12:19 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Tie moje JTD su asi zblbnute. Zatah maju v celom rozsahu az do 5000 otacok. Nedymia, nesmrdia. DPF neregeneruju, lebo nemaju.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 12:25 

Registrován: 14 bře 2010 18:20
Příspěvky: 253
Kraj: ČR - hl. m. Praha
Kamarád má CLK C209 200 Kompressor (M271.940 120kW) z 2005 a nic nerezne. Jede to pěkně, ale samo výkonu by to chtělo víc. Před tím měl C208 200 Kompressor (M111.994 141kW) tuším 1998 a to jelo líp. Ale teď je totál zrezlý. O Céčku S204 jsem taky uvažoval, ale nenašel jsem nepřímovstřik (kvůli přestavbě na LPG) v kombinaci cena/nájezd/stáří. Jedna pěkná 350 na mobile byla, ale rychle prodaná.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 12:48 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
Já se vůbec v těch Mercedesáckých označeních neorientuju, ještěže je google. :-)

Známý známého má Mercedes jako tágo, samozřejmě číselný kód nevim, ale byla vždycky radost se s tím svézt. Říkal jsem tomu pojízdnej obývák. To bylo svezeníčko.

Abych furt Oktávku jen nehejtil, ten common-rail je taky točivej, né teda do 5000 ot./min., tam to fakt nemá smysl a podle mě to nemá smysl ani u Itala. :-) A když se dostanu nad 1500 ot./min. je to letadlo. Na dálnici - díky té proklínané dlouhé 5° převodovce to žere málo, naklikám si tempomat (škoda že ne adaptivní) a jedu. Je též o hodně líp odhlučněný podvozek a je víc komfortnější. Na dlouhý trasy docela ideální auto. Posledně jsem jel na otoč do Ostravy, tam přes dědiny za 5,3/100 (normální jízda, žádný economy run), nazpátek po dálnici za 5,6/100 (130 km/h GPS).

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group