Poslední návštěva: Právě je 19 dub 2024 16:30


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 31 led 2019 18:04 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... -dokument/


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 13 úno 2019 22:43 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
Tak sem pořídil vysněný bačkůrky na bramboráka, sou poškrábaný někde ale neřeším byly za polovinu normál prodejní ceny.
Jedná se o 19" repliky stylingu 166 který se dávali na Bmw E60 M5.
Ještě si ale počkám dlouho, jsou třeba ještě gumy.
Dal sem si docela práci je vyčistit, po jedné sem je drhnul ve vaně:D (překvapivě odmašťovač na motory fungoval nejlépe)
A následně sem nasadil krytky Bmw od Lukkyse, který mi kdysi věnoval když sem o autě a řidičáku ještě jen snil :P

Následně sem objednal hromady a hromady dílů a těsnění na motor, takže se bude makat i na motoru. Poté bude následovat podvozek.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 úno 2019 16:50 

Registrován: 16 říj 2010 19:05
Příspěvky: 203
Kraj: ČR - Jihomoravský
Mhm, BMW mali vždy krásne kola ;) Taktiež ma čaká nákup nejakých, ale len slabý rozmer R15, k môjmu focusu, plus samozrejme nové letné gumy.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 úno 2019 18:56 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1805
Kraj: ČR - Jihomoravský
Já měl FoFo I na 14" nebo 15" ale na FoFo II už menší než 16" nejdou kvůli brzdičům, navíc jsou to 5-tidíry.
Mám 15" RS kola ze sierry, ale asi je nechci prodat, protože k nim mám i tu sierru, i když nemá tenhle rozměr zapsanej v papírech... Možná bych měl na prodej jetý 7.5x15" fordí čtyřdíry Borbet, mají poměrně malý EET, nevím, jestli by nelezly z blatníků, muselo by se to zkusit...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 úno 2019 21:18 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
staffy píše:
Mhm, BMW mali vždy krásne kola ;) Taktiež ma čaká nákup nejakých, ale len slabý rozmer R15, k môjmu focusu, plus samozrejme nové letné gumy.


JJ, jelikož auto už drží rok bez jediného problému (najeto asi už přes 10tkm). Začínám se pouštět do pořádného servisu. Začínám sbírat sady těsnění a dílů. V hlavní roli těsnění ventildeklu, domku oleje a hlavně mechanismu Vanosu (variabilní natáčení vaček), svíčky, Oil Catch can, všechny filtry, řemeny a podobně. Bude toho fakt mraky. Pak se vrhnu na celej podvozek, uložení řadící páky, oleje do převodovky a diferenciálu, ještě se teda bojím dvouhmotového setrvačníku

Na jednu stranu sem fakt rád, že sem si vybral tento starej šestihrnek, sou to fakt "nesmrtelný" a jednoduchý motory. Ty novější už měli docela kurvítka


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 úno 2019 21:32 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Proč se bojíš dvouhmoty? Tam není čeho se bát. Buď je v pořádku, nebo ne...pokud drncá, tak vyměnit a nazdar.
A to, co jsi vyjmenoval, že jdeš měnit je po těch letech jen úplně obyčejný základní servis. :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 úno 2019 21:42 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
Je, bohužel pravděpodobně a jak je zvykem se na to každej predchozí majitel vybodl :) Ta dvouhmota zas takový peklo to neni, to je pravda, s novou spojkou to vyjde asi na 13-14 klacků pokud si to vyměním sám.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 19 úno 2019 22:19 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Nemusel priamo majiteľ. Mám približovadlo, na ktorom pri stave 245000 km boli aj pôvodné rozvody, pritom predchádzajúci majiteľ platil za výmeny v značkovom servise.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 20 úno 2019 09:59 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Často se stává, že auto jezdí do poslední chvíle pečlivě jen do autorizáku a pak člověk najde po 250 000 km v automatu původní filtr. O autorizovaných servisech si nedělejte žádné iluze. Vymění se to, co se vyměnit musí (v Německu), nebo se nevymění ani to (ČSSR). V mnoha případech se v autě v záruční době ani nevyměnil olej. Pouze se dolil, otřel filtr a vesele se jezdilo. Pak majitel přijel k nám a z auta jsme vypustili doslova vazelínu a dehet. Ve dvou případech pak už nepomohl ani proplach...motor po výměně oleje zhebl, páč nový olej rozpustil usazeniny, který zanesly mazací kanály pro hlavu a odnesla(y) to vačice. A pokud majitel jezdí do autorizáku I po skončení záruky, dělá se už v zásadě na autě jenom to, o co si řekne.
Když se vrátím zpět třeba k automatickým převodovkám, už i výrobci jako Mercedes (který si vždy zakládal na poctivé výměně oleje a filtru v převodovce po 40-60tis. km) tvrdí, že náplň je doživotní. To proto, že doživotní se dnes bere jako cca 200 možná 250 tis. km. A tolik obvykle ta jejich převodovka dá i bez výměny oleje. Pokud majitel autům vůbec nerozumí a nepožádá si o výměnu oleje + filtru sám, klidně se stane, že člověk koupí auto s 250 000km na hrbu, kde je olej s filtrem původní. Pak se není co divit, že si převodovka v krátké době řekne o repas měniče (obvykle špatný rozvaděč a překlenovací spojka), výměnů brzdových pásů a lamel, případně i mechatroniky. Převodovky s poctivou výměnou oleje každých 60kkm obvykle umí při slušným zacházení najet přes půl míče (s jednou výměnou spojky v měniči a jejím ovládacím solenoidem, což je suma asi 6000Kč).


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 20 úno 2019 11:16 
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2008 23:01
Příspěvky: 2775
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kraj: ČR - Pardubický
A to je přesně ten důvod, proč kolují mezi lidmi obavy z životnosti automatických převodovek. A raději se vyzdvihují manuální převodovky. Protože nejen že nedocházelo k výměně filtru (vždy originál, což je dražší) ale také kolikrát ani k výměně oleje. A pak životnost pochopitelně klesá. A kdo nemá měrku oleje v motorovém prostoru, tak jako laik ani nepozná barvu a viskozitu oleje, který se právě v jeho náplni převodovky nachází a také zda ji servis vůbec měnil, když za to zákazník platil.

Druhou specialitou jsou servisy, kde sice motorový olej mění, ale naúčtují prémiovku a nalejí nejlevnější sudový. Teď jsem byl svědkem, kde garážový servis majiteli Citroenu Picasso na LPG řekl, že má špatné těsnění pod hlavou a řešení je výměna motoru (vydělají si na tom více, než výměnou těsnění pod hlavou, tlakovou zkouškou, zabroušením...). No ve výsledku nebyl problém v hlavě motoru, ale v reduktoru LPG, kde se mísila voda s plynem skrz trhlinu a to šlo do motoru. Plynový filtr byl samej bordel, jako vodní kámen. A motor jaksi na vodu nejezdí...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 20 úno 2019 14:27 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Asi najhorší možný scenár:
https://www.facebook.com/groups/5463973 ... 082040507/
Mazda zhorela v servise cez víkend... :(


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 20 úno 2019 15:53 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Lukyss: Bohužel je to tak, jak píšeš. Problém není životnost almary jako takové, problémem je zanedbaná údržba a pokud auto člověk kupuje z druhý ruky, tak nemá jistotu, kolik péče se převodovce věnovalo. Často na to přijde až tím, že při výměně oleje vytáhne filtr, na kterým je v lepším případě datum od 2012 nahoru, v horším pod 2010 a olej který není olejem. Pak už zůstává jen výměna, po asi 3-5000km další výměna a pak doufat, že to snad ještě něco vydrží.
Když mluvíš o tom těsnění pod hlavou...taky jsem viděl několik případů, kdy servis hned sundal hlavu kvůli míchání vody s olejem, nebo bílýmu kouři z výfuku a nakonec byl na vine jen pitomý výměnník. Taky se měnila na bávu převodovka kvůli blbýmu ložisku uložení kardanu....mnoho servisáků taky rádo mění turbínu a na vině je jen nějaká podtlaková hadička v ceně 2,50Kč a pokračovat bych mohl donekonečna. No a nejhorší na tom celým je skutečnost, že nejvíc takových kiksů dělají právě autorizovaný servisy a pravdu často odhalí zkušený a šikovný "garážník"...

tatko Tom: Krásne...ale ak servis vozidlo aj papierovo prebral, nesie za to zodpovednosť. Že na autách nechcú odpájať baterky sa však nečudujem. Dnešné autá dokáže odpojenie od akumulátora bez náhradného zdroja spoľahlivo "uspať" naveky, alebo aspoň spôsobiť nepríjemné probblémy s niektorými jednotkami.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 20 úno 2019 16:27 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Ono to nie je prvé ani posledné auto tej značky, ktoré flamblo. Je mi kus servisu v tomto ľúto.
Naše firemné Nissany sa pred časom zadierali v okolí prejazdených 70000 km a všetky mali v motore "krém na topánky"... Náš známy garážomechanik hoci má svoje muchy a chyby - odsávačku oleja nemá a keď mi menil a následne dolieval, čerti ma brali - pomaly po troške hádam 10-15 minút. Ja by som to tam nalial odhadom no zrejme to tak šlo bez rizika na Š-120 :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 20 úno 2019 17:56 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Pomaly po troške to dolieval z akého dôvodu?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 20 úno 2019 18:36 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Netuším...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2019 13:19 
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2008 23:01
Příspěvky: 2775
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kraj: ČR - Pardubický
tatko Tom - tak to snad má smysl leda pokud je zvyklej na velký motory s náplní kolem 6 litrů oleje, a pak dělá olej do malého motoru, nepodívá se do příručky a neustále kontroluje měrku a dle toho pak opatrně dolévá. Co ho k tomu ale vede netuším.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2019 13:28 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
On robí najmä dodávky, možno pre to. A je kus pedant na motory.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2019 14:19 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Povolím víčko, odsajem olej, vymením filter, nalejem predpísané množstvo oleja podľa manuálu, skontrolujem podľa mierky alebo diagnostiky, prípadne dolejem, naštartujem na pár sekúnd motor a znovu preverím hladinu...to nie je nijaká raketová veda. :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2019 14:22 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
"odsajem olej"...?
Si robíš prdel, dúfam :D


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 úno 2019 14:47 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1805
Kraj: ČR - Jihomoravský
pokud není vypoušťák, tak to snad jinak nejde. Jde, odmontovat vanu a olej vylít :mrgreen: . A přípravek na odsávání nestojí raketu, je jich několik druhů, od ruční "pumpičky" po prodi, kde podtlak dělá injektor pomocí vzduchu z kompresoru.
Je to podobný jako odvzdušňování brzd, dneska celkem běžná technologie je vakuová pumpa, co se nasadí místo víčka na nádržku s brzdovkou, tj. jeden člověk sám a rychle odvzdušní brzdy i spojku (pokud je kapalinová) jedním vrzem... Holt 19-tý století je nenávratně pryč, "na všetko nám treba odborníkov"


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group