Poslední návštěva: Právě je 23 dub 2024 08:49


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 18:30 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
Njn, klasika. Já myslel, že se na to podíváte..zhodnotíte. Ale plkat případně zesměšňovat je lepší, žeo?
Ne, taťko, ta lionka co má pod sedadlem pro žhavení, to není ten ionistor. Ale když se podíváš dál, ukáže ti ho. :lol: ...a hlavně jsou na těch odkazech.... :)
No a to by stačilo, podívat na to pédeefko, jsou tam i schemata a kompletní popis........
No ja vím, je to na hovno, to jsou lepší ty tři plochy baterky nebo baterka do alarmu ale kdyby jste se chtěli opravdu podívat tak ještě jednou zde

https://www.titanps.ru/files/katalog-tes.pdf

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 18:49 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
vestik - nechcel som sa Ťa ničím dotknúť.
Čítať viem hoci po Rusky dosť poslabšie.
https://www.titanps.ru/en/titan-modules/
Superkondenzátor môže "podporiť" akumulátor pri štarte no za cenu, ktorú by taký cirkus stál, to nestojí. Do budúcnosti iste bude.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 19:06 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Ne. Nejlepší je mít dobrý akumulátor a výkonný alternátor v dobrým stavu. V našich zeměpisných šířkách žádný ionistor není potřeba. Navíc nový auta jsou háklivý i na výměnu akumulátoru - po jeho výměně za jiný typ je potřeba nastavit celý power management. Po zapojení podobnýho udělátka by auto nejspíš ani nedobíjelo a vyhazovalo různý chyby.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 19:56 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Vestiku, nevztekej se. Máš sem hodit rovnou ty odkazy a nemlžit.
Rusky čtu i mluvím bez problémů, tak jsem si to s chutí prostudoval.
Já na tý věci nevidím nic výjimečnýho. Samotný výraz Superkondenzátor je hezky znějící pitomost, no ale takhle si hraje na světě se slovíčky kdekdo. Takže budiž.
Rozdíl mezi kondenzátorem a akumulátorem je takový, že energie se v kondenzátoru hromadí tak, že s nábojem roste napětí. Akumulátor má ve velkém rozsahu energie napětí téměř konstantní. V kondenzátoru se náboj uchovává hromaděním nosičů na elektrodách, v akumulátoru se mění na chemickou vazbu.

Zásadní nevýhoda kondenzátoru je v tom, že s odčerpáváním energie klesá napětí lineárně. Pokud energii odčerpáš všechnu, napětí je nulové stejně jako u akumulátoru. Pokud ji ale odčerpáš polovinu, napětí je jen poloviční. U akumulátoru zůstává v tom případě napětí ještě skoro plné.
Kondenzátor je připojený paralelně k baterii a nabitý na cca 12,5V v klidu. U toho nejmenšího, doporučeného pro motory do 1,2 litru s udanou kapacitou kolem 50F je na kondenzátoru náboj Q=C*U, tedy něco přes 600C (Coulombů). Ale protože při zátěži napětí klesá, využiješ jen část nábboje do doby, než napětí klesne na nějakých 10V, takže kolem 110C. Kdyby startér bral pouhých 100A, vystačí to na 1,1s. Pak už musí táhnout baterka. V okamžiku rozběhu startéru je ale jeho odběr mnohem větší. Znamená to tedy, že ten kondík pomůže jenom tím prvotním, velmi krátkým impulzem. Tak to je i uvedeno v popisu. Ale to - možná - pomůže, jen když je baterka v pořádku a nabitá. Zesláblá sice kondenzátor nabije, ten následně impuls dá, startér snad i trochu cukne, ale jestli to pomůže a baterka pak startování dokončí, o tom bych dost pochyboval. S vybitou baterkou ti to už bude jednoznačně plat prtný. Tím pádem garance "100% nastartování kdykoli a kdekoli" není pravdivá. Analogicky to pak platí u větších typů.

Baterie sama o sobě, pokud je v pořádku, má kupodivu charakteristiku malé indukčnosti (nekecám, je to opravdu tak). Připojením kondenzátoru vznikne rezonanční obvod a ví Bůh, co to udělá s regulací dobíjení, zvlášť jestli ta funguje impulzně.

Podle mého je to zase další chytře vymyšlený byznys, který časem vyšumí. Protože o těch věcech něco málo vím, vidím tam všelijaké věrohodně vypadající dezinterpretace, s jakými se setkáš u spousty podobných technických zázraků - všelijaké ty biolampy, šetřiče, osmotické filtry na vodu, ionizátory vzduchu, zázračná aditiva... Certifikáty neznamenají, že to funguje, pouze říkají, že to je bezpečné. Samotný průnik šarlatánství i do záchranářských aut vůbec nic nedokládá. Snad krom toho, že naletět může každý. Státní úřady jsou schopné nakoupit do osvětlení kanceláří "speciální zářivky pro harmonizaci aury" vzniklé zakázkovým přerazítkováním běžné produkce Osramu a prodávané za několikanásobek ceny. Naměřená spektra a sada certifikátů vytvoří dojem solidnosti, ale laik stejně neví, co znamenají ve skutečnosti...
Ani Rusové proti tomu nejsou imunní a ten kdo naletěl, se často rád stane ochotným popularizátorem. Prostě pro ten pocit, že je u toho, že je průkopník a má něco, co změní svět. A za nezájmem nebo odmítnutím odborníků pak zcela automaticky vidí spiknutí.

Velmi dobře provedený test jiného zařízení z příbuzné kategorie, včetně poměrně srozumitelného výkladu principů je k vidění třeba tady.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 22:59 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
Ano Tomáši díky informace/názor.
Neviděl bych to tak černě, používají to i jako startovací vozík a jestli jsi si všiml ve schematech zapojení i jako primární zdroj pro starter...
Podle toho co jsem viděl, jsi schopný nastartovat i s baterii, která by to sama nedala, což mě přijde super. Proto jsem si na to vzpomněl a dal to sem...řešili jste autobaterie........

Zatím jsem nalezl tohle video:
https://youtu.be/SMP5J6kKFdo?t=332

a

https://youtu.be/ntCvzLVuq-k?t=457

Ahoj, TLU, ano to by se muselo vyzkoušet u modernějších aut co by na to baterymanagement.
Ono snad se tam přepisuje jen výrobní číslo baterie (já to tak udělal a funguje to), aby se obnovili dobíjecí křivky...ale jenom jestli...kamoš v Q7 má nějakou 74 místo 110, nic nekodoval a jezdí už druhým rokem. :D

Jinak samozřejmě rusakum zavidim 8-)
https://youtu.be/OEpO8bTxGVU?t=54
https://www.youtube.com/watch?v=O2uY-S2RIe0

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Naposledy upravil vestik dne 26 led 2018 23:22, celkově upraveno 5

Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 23:15 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Mačka vo vreci za 450 eur...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 23:24 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Ten startovací vozík funguje úplně stejně. Po připojení ke slabé baterii se z té baterie nabije a tu trochu energie pak impulzně odevzdá. Ani ten největší kondenzátor o kapacitě přes 500F ale nepobere energie dostatek, abys navrknul motor jenom z něj. Funguje to vlastně stejně jako fotoblesk: Kratičký impulz extrémního výkonu, ale celkově odevzdaná energie je velmi malá.
Je možné, že za hlubokého mrazu pomůže startéru i to. Třenba jen na překonání jeho vlastní sertvačnosti. Ale stejně bych to bral spíš jako hračku pro snoby.

Jako mobilní startovací zdroj je mnohem levnější a praktičtější zdravá baterka udržovaná v dobrém stavu. Do divočiny není problém si jednu nabitou naložit do auta jako zálohu. Celý to vidím jako samoúčelný. Ale beru, prostě je kategorie lidí, která z toho bude mít radost stejně jako z jiných nesmyslů.

Zatímco já obětuju čas a dám si práci s vysvětlováním, někdo jinej prostě jenom řekne "blbost"; ve skutečnosti ale třeba oba myslíme totéž a na základě stejných znalostí a podobných zkušeností.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 23:26 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
Viděl jsi jak to nabili z té nefunkční baterie a pak nastartovali?

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 23:34 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Viděl jsem na Youtube i to, jak vyzvánějící telefon nabouchal popcorn a jak chlap proleze sklem. Doval mi to na dílnu k vyzkoušení a budu spokojenej. Služební Fabku máme vybitou imrvére.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 23:46 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
:) jo ty myslíš jako že to hrajou? :D no to asi ne.
Se podívej na ty jejich stránky........tam maj i nějaký bumášky z ministersva a x videí...a ten zbohalik s tim šerpem, ten by určitě ze sebe nenechal dělat blba...

Já bych to koupil, ale tady nelze a na poštu to bude těžký/drahy.

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 23:59 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Já už jsem k tomu řekl asi tak všecko.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 00:07 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Z môjho pohľadu je reálne pomôcť štartovaniu paralelne pripojeným lítium-iónovým akumulátorom o dostatočnej kapacite s veľkým povoleným prúdom, napríklad 10(20)Ah "60C" dokáže v špičke až 600(1200) ampérov. Vnútorný odpor nabitej Li-Io je pár miliohmov, menší, než vnútorný odpor oloveného akumulátora.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 00:32 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Tak si to zkus. Ale připrav si hasičák.
Víš co udělají dva různé tvrdé zdroje s ne úplně stejným napětím, spojené paralelně?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 02:29 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2013 20:38
Příspěvky: 1529
Bydliště: Bratislava
Kraj: SR - Bratislavský
Na nakopnutie úplne stačí "modelárska" 1,5Ah 4S LiPo, na hulváta napojiť priamo na vývody autobatérie a naštartovať.
V hobby mini quadkoptér je to bežná vec, že tak niekto naštartuje, lebo dosť veľa ľudí vonku počas lietania s koptérou na nabíjanie bateriek do koptéry používa práve autobatériu a nemálo krát sa stalo, že na to dotyčný nedával pozor, autobatéria sa podbila a už nevedel naštartovať. Baterky čo používame sa síce tvária smiešne, 22wh 1,5ah, štvorčlánok maličká LiPo, ale už tá koptéra z nej nemá problém za letu žmýkať 200A, takže naštartovať s takou baterkou paralelne pripojenou ku vybitej autobaterke sa dá úplne v pohode, v praxi sa to už celkom osvedčilo.

_________________
Gdy ci smutno, gdy ci źle, jebnij format dysku C.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 08:58 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Zajacopavúkoneviemčo: Čo je to za odporný výraz "koptéra"? Hovoríte vy koptéristi autu "omobil"?

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 10:01 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Niekto tu raňajkoval rádio...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 11:57 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Neclovek:
Vy modeláři si dělejte co libo. Jsou to vaše auta a koneckonců vaše ruce a oči. Už se mi nechce zase dělat další dlouhý rozbor proč to může být nebezpečné.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 12:05 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
:lol: ááá zafungovala démokracie, tak ted ještě promazat lamináta. Mám dát linky kde je mimo téma?
Měl jsi mu to přeposlat alespoň do sz, třeba by se chytil za rypák.

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 12:19 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
https://goo.gl/YpQpXb

:D


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 27 led 2018 12:28 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
neclovek píše:
Na nakopnutie úplne stačí "modelárska" 1,5Ah 4S LiPo, na hulváta napojiť priamo na vývody autobatérie a naštartovať.
V hobby mini quadkoptér je to bežná vec, že tak niekto naštartuje, lebo dosť veľa ľudí vonku počas lietania s koptérou na nabíjanie bateriek do koptéry používa práve autobatériu a nemálo krát sa stalo, že na to dotyčný nedával pozor, autobatéria sa podbila a už nevedel naštartovať. Baterky čo používame sa síce tvária smiešne, 22wh 1,5ah, štvorčlánok maličká LiPo, ale už tá koptéra z nej nemá problém za letu žmýkať 200A, takže naštartovať s takou baterkou paralelne pripojenou ku vybitej autobaterke sa dá úplne v pohode, v praxi sa to už celkom osvedčilo.



No a při podbité baterii abys nastartoval stačí ionistor.... :D ...to co vycuc z podbité baterie je schopen krátkodobě vrhnout do starteru.

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group