kodl píše:
Nevím co to SBC je, asi mezera ve vzdělání.
Já mám teda dycky po přezutí na zimní gumy tak dva dny pocit, že mě někdo vyměnil auto a nebo že je něco špatně na podvozku, není tam ta jistota do zatáček, hluk a horší bzdění. Naopak na jaře si připadám, jako bych si koupil nový auto... Ať si každej jezdí na čem chce, ale letní gumy v zimě, v oblasti, kde někdy bejvá sníh, je jistě špatná volba, to pak znemožňuje jízdu ostatním, jako jsem zažil předloni v Orlickejch, na cestě 10cm ujetýho sněhu, a na tom hňup na letních gumách, co vede kolonu. Když jsme za ním všichni zastavili, tak se většina aut do kopce nedokázala rozjet, a různě se poštorcovali na silnici. Takže otočka a 30km zajížďǩa, když už jsem byl 5km od cíle. V dané chvíli jsem jistě svými komentáři narušoval mravní výchovu mládeže
Já jen čekal, kdo zase přijde s tím, jak někdo na horách nevyjel na letních, nebo jak nemůže jet na zimních 200km/h do 180° zatáčky.
"ak človek používa rozum, počíta s vlastnosťami a vie, čo si môže dovoliť"
Což znamená, že pokud mám letní gumy, nepojedu s tím pochopitelně do hor, kde je na silnici 10cm sněhu.
A co se týče jistoty do zatáček...tak nevím, ale styl jízdy, který vidím u 99,5% řidičů na zatáčkovité silnici rozhodně nenasvědčuje, že by uměli využít limity vozu už na těch zimákách...natož letních. Vždyť drtivá většina řidičů neumí ani správně překvaltovat bez cuknutí s vozem, nedejbože v otáčkách nad 4000RPM. Ale furt se někdo odkazuje na to, jak mu zimní gumy nedrží v létě na cestě, když se svým monopostem hjondé i30 1.6i 120PS právě řádí na 24h Le Mans.
O tom, na jak starých gumách často lidi jezdí se radši ani nebudu zmiňovat, protože to nemá smysl.
Já obutí skutečně nepodceňuji, vždycky si vybírám kvalitní obutí, pokud možno ideálního rozměru pro daný vůz a mximálně po třech letech je vyhazuju. Ale taky si myslím, že třeba člověk, co jezdí jen kolem komína ve městě s ročním nájezdem do 10 000km to zase nemusí zbytečně prožívat a úplně si vystačí s jedním typem pneu na celý rok (vzhledem k zákonům ideálně zimním). Ono i ty zimáky se dají vybrat poměrně tichý a ekonomický. Zbytečně bude držet dvě sady kol.