Poslední návštěva: Právě je 06 kvě 2024 02:21


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 led 2018 19:38 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11113
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
To ještě není úplně poslední pomoc. Ta úplně poslední pomoc se kdysi dělala takto:
- Baterka se nechá 14-15 hodin nabíjet proudovým zdrojem bez omezení napětí. To přitom může ke konci vystoupat až k 17V. Baterka bude dost vařit, je naprosto nutné dobré větrání. Proud se nastaví na obligátní desetinu ze jmenovité kapacity baterie (5A pro 50Ah).
- Baterie se vyleje. Starým elektrolytem se s oblibou protahovaly odpadní trubky a sifony.
- Baterie se naplní vodou a energicky protřepe. Při vylévání by měl odtékat tmavě šedý až černý kal. To se opakuje tak dlouho, dokud se kal uvolňuje. Tím se vyčistí zanesené póry v elektrodách.
- Baterie se opatrně naplní 10% peroxidem vodíku. Dochází k poměrně prudké, ale nepříliš nebezpečné reakci. Peroxid se doplňuje a vyměňuje tak dlouho, dokud elektrody reagují.
- Baterie se několikrát důkladně vypláchne vodou, alespoň naposledy destilovanou.
- Nalije se nový elektrolyt a baterie se nabije.

V optimálním případě takhle baterka ztratí cca 1/3 kapacity a startovacího proudu, většinou ale spíš polovinu. Takže se baterka z většího auta dala do auta menšího. Radioamatéři takhle získávali akumulátory pro provoz vysílaček. Je jasné, že se takhle dá čarovat pouze s klasickou špuntovou dolévací baterií. Postup je mnohokrát vyzkoušený a osvědčený; jedenkrát jsem to tak dělal taky a podařilo se. Návod vyšel někdy začátkem 90.let v AR.

Ale na rovinu mi přijde účelnější dodělávající baterku prostě odvézt do výkupu a koupit si novou.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 led 2018 21:53 
Řádný člen

Registrován: 30 kvě 2014 01:04
Příspěvky: 2083
Bydliště: lázně PDY
Kraj:
Zajímavé čtení. Jinak souhlasím s výkupem... ;)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 led 2018 22:16 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Par kyselinovym stuplovym aku som natiahol zivotnost Citrodekom, nejakym hydroxidovym Sodou Bicarbonou. :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 led 2018 22:19 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5965
Kraj: SR - Trenčianský
Před rokem jsme z bráchovvy C250TD vyhazovali původní funkční origo baterku (07/1997). Ještě to fachalo, ale už se rozhodl, že to nenechá v těch mrazech na náhodu a raději koupí novou. Je úplně jedno, jestli je aku v benzínu, nebo dieselu. Je to o tom, jaká je kvalita samotné baterky, jak dobrý je "power management" auta a především, v jakým provozu se auto užívalo.

Co se týče obnovy akumulátoru - při současných cenách nových aku bych se na to samozřejmě rovnou vysral. To fakt nestojí za to.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 led 2018 22:24 

Registrován: 22 črc 2009 10:57
Příspěvky: 386
To Xeon. To máš XC 90 ku so 6 valcom? Na fóre som sa dočítal, že problém je s prevodovkou. Tie sú vraj silne poddimenzované a odchádzajú práve so 6 valcom. Motor je na tú prevodvku vraj prisilný. Ešte k tej batérii. Ja som na svojej S 60ke menil batériu po 13 rokoch. A to ešte nebola úplne kaput, ale pre istotu som ju už vymenil. Bola to klasika so špuntami. Nerobil som nič iné len som dolieval vodu a pravidelne dobíjal. Ono je dobre sledovať hladinu elektrolytu najmä v letnom období a pred zimou baterku dobre dobiť.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 led 2018 22:49 
Řádný člen

Registrován: 30 kvě 2014 01:04
Příspěvky: 2083
Bydliště: lázně PDY
Kraj:
Můj rekord 13 let baterie v Renaultu origo.V té době se dalo několik zim jít po ledě z
Poděbrad pomalu až do Kolína. No a pak odešla v létě v těch největších vedrech. Ráno v 6:00 mě to při 20° opravdu nenapadlo. Auto bylo úplná mrtvola.
Další aspirant je Aprilia 12V 10 let. Letos už ale trochu protestovala a to ani pořádně nemrzlo. Tak uvidím co bude dál...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 led 2018 01:26 

Registrován: 02 čer 2012 20:45
Příspěvky: 591
Bydliště: Bratislava IV
Kraj: SR - Bratislavský
Godz, mám 5 valec a 5 stupňovú prevodovku Geartronic. 6 valec musí mať 4 stupňovú, užšiu prevodovku, aby sa to celé vmestilo medzi podbehy. Ten môj 5 valec je pomerne spoľahlivý. Menil som iba servočerpadlo, svojpomocne. Jazdím ale dosť šetrne, inak by som sa nedoplatil.

_________________
Sony TC-129


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 led 2018 23:32 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
Já přemejšlel do offrouda o tomhle.
https://www.titanps.ru/informacija/ruko ... avtomobil/
Co vy na to?
Dávaj si to do vozidel co s nima jezdi do pustin.
Přišlo mi to šikovný i normálně do auta.
Tady se to vůbec nedýluje.
Tenhle to má v tomhle. Mj, to projde všude....moc pěkný videa...
https://www.youtube.com/channel/UCTi_-v ... 4yg/videos

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 led 2018 23:47 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1808
Kraj: ČR - Jihomoravský
není to nic jinýho než li-ion aku a nějaký řízení dobíjení, aby se li-ion baterka nepřebila, něco jako třeba tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=I3u6zpOkt64 a když si koupíš LGDAHB18650 co dají normálně 30A na kus, tak baterka 3x3 články normální auto nastartuje jak nic a 3x4 i fakt velkej diesel...
edit: ten Berkut jsou superkondenzátory.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 00:01 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
Já to pochopil, že to je kondík. Je to nabitý za pár vteřin......

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 00:15 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11113
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Nebudu kvůli tomu zkoumat všechny videa o ochotě a rybalce na odkázaném kanálu. Z principu - neexistuje kondenzátor, na kterej bys natočil motor. Nebude ale problém po dobu, co motorem točí baterka, honit z nabitého kondíku zapalování a řídící jednotku.

Litiovky bych v autě nevozil. Jsou příliš nebezpečné.

Tohle je do pustiny mnohem účelnější. Dá se s tím kromě natočení motoru třeba aj umlátit separatista.
Příloha:
startka.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 07:10 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5320
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Ransom: Něco podobného bylo buďto v amáru nebo ve Světě motorů za socíku - chlap si po dobu startování krmil zbytek sítě třema plochejma baterkama v sérii, přepínal to páčkovým přepínačem Yarmilova typu i bez Tajten Pauer Technolodžis.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 09:29 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11113
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Já měl po kontrarevoluci Trabanta ještě s 6V soustavou. Pokles napětí při startování byl takový, že pak skoro (nebo vůbec) nezapaloval. Pod palubovku jsem si dal šest tužkových NiCd článků a na palubovku páčkový přepínač. Při točení jsem přepnul zapalování na nikl a jelo se hned. Když jsem pak občas zapomněl přepnout zpátky, po cca 5km mi to začalo kuckat. Ale těch šest (nebo kolik) ampér to pěknou chvíli vydrželo.
Takže opravdu nic novýho pod Sluncem.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 16:11 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
Je vidět, že jste video neviděli....
No on tam jenom na ten ionistor asi 6x nastartoval. Když je baterka v haji zřejmě je schopen dodat ten startovací proud.
Ty videa se mi moc líbí, jak se to dokáže z vody vysápat i na led atd. Lovení tam moc není.
Jezdí s tím tam, kde ještě nikdo nebyl. Loni jeli z Archandělsku až na vostok. Ale samo nikoho nenutím na to koukat.
Jen jsem se chtěl zeptat na ten ionistor, jestli to tu třeba někdo taky neprodává.

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 16:26 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
https://www.genstattu.com/gens-ace-7000 ... -plug.html

Prečo nie - naštartuješ s tým.
On taký AKU dá 420 Ampérov.
Pozri si cenu...!


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 16:48 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11113
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Vestik:
A to sem fakt nemůžeš dát odkaz na to konkrétní video?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 17:01 

Registrován: 29 kvě 2013 12:10
Příspěvky: 505
Kraj: ČR - Vysočina
Taťko, tohle je superkondenzátor, ne baterie.
Na těch stránkách titanpowersolutions je popsáno vše, jen se to musí louskat z ruštiny a google je na ruštinu pěkně blbej.
Mj. to šetří to baterku nedostává při strartu tolik do těla a startuje to i při -50.
https://www.titanps.ru/files/katalog-tes.pdf

Video večer pohledám, to předposlední o tom také pojednává, on to furt dál tuní.

_________________
Rád se dívám na proces extrahování zvuku: rotující talíř, cívky, kazetu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 17:20 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
vestik - v tom videu (8:33) máš Líthiumiónový akumulátor.
Ak chceš veriť na "superkondenzátory", je to tvoja vec. :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 17:29 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5320
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Je to z Ruska, tak to musí být dobré!

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 26 led 2018 17:55 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Ak by - tak dobre drahé :D

https://www.tme.eu/sk/details/bmod0058e ... -e016-b02/

Tri-štyri takéto sady po 150 eur teda približne 500 eur - prečo nie? :D

Len či za tú maximálne povolenú sekundu štartne motor alebo vybuchnú tie kondíky - to je otázka...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group