Poslední návštěva: Právě je 24 dub 2024 14:16


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 06 srp 2018 21:10 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Tak proto se v severní Indii doporučuje před obdobím monzunů přezouvat na užší?
No ale ty širší gumy zase méně zhutní půdu při polních pracech.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 06 srp 2018 21:21 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Všetci tam jazdia na Hummeroch? :D


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 06 srp 2018 21:23 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
On výrobca vie, pre čo nejaké určil.
Áno, "skrz akvaplaning" sú lepšie tie užšie. A "skrz trakciu" a "skrz bočnú stabilitu" sú zasa lepšie tie širšie.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 06 srp 2018 21:35 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Na ideálnych cestách.
:)
Inak - je jedna vec šírka a iná "nízkoprofilovosť"
Širšia guma JE lepšia pri trakci aj brzdení za INAK ZHODNÝCH PODMIENOK.
Čo sa týka bočnej stability je teoreticky a občas aj prakticky lepšia nízkoprofilovejšia...
Lenže čo sa týka celkového ... na našich cestách a s ohľadom na neodpruženú hmotnosť a pri vyšších - teda hodne vysokých - rýchlostiach aj "gyroefektu" sú nízkoprofilovky blbosť (ale pekne vyzerajú na aute.)

Prakticky - koľkokrát normálny človek využije o troška lepšiu trakciu širších gúm - a koľkokrát ho môže oebabrať neočakávaný akvaplaning? :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 06 srp 2018 22:30 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1806
Kraj: ČR - Jihomoravský
Otázka je, kdo je "normální člověk".
Moje zkušenosti jsou takový, že asi fakt nejlepší je to, co doporučuje výrobce, a na druhou stranu, pokud gumy nejsou vyloženej průšvih (kdysi michelin MXT na mokru) nebo značně sjetý - u šířek nad 200mm doporučuju min. vzorek 3mm a i tak s opatrností na mokru - kdo má na takovýho koně, musí mít i na podkovy. No a jak by řekl klasik - objem motoru lze nahradit jenom objemem, a výkonu ani trakce není nikdy dost. A Taky je dobrý, když je poháněnej správnej konec auta, pro ty, kteří neví kterej to je, tak potom oba... Potom nastávají ty paradoxy, že předkový auto s poměrně velkejma širokejma gumama se rozjíždí od křižovatky jak přeložená Tatra, protože elektronický sračky vyhodnotily prokluz a znemožní použití výkonu, oproti historickýmu zadkovýmu autu na z dnešního pohledu malejch a úzkejch kolech, a s nižším výkonem, který odjíždí cca 3x svižněj a dokonce bez prokluzu... Ale prej to všichni chtěli.
Nakonec dnešní video o SUV při losím testu: https://www.autorevue.cz/nissan-kicks-losi-test-2018-esp - bez esp se s tím asi nedá jezdit - a i když ty francouze nemusím, tak uprostřed článku zajímavej odkaz na xantii, kterou dodnes nepřekonají ani supersporty... kompletní výsledky: https://teknikensvarld.se/algtest/ co by ten losí test ještě přiblížilo realitě, by bylo cca 10-15m brzdění z nějaké "normální" rychlosti cca 100km/h a pak vyhýbací manévr, to by ještě drahně víc aut dopadlo fakt špatně, s nájezdem do první zatáčky s odlehčenou zadní nápravou skoro do vzduchu... A to prosím pěkně pořád nejsme závodníci, ale běžný situace v běžným provozu. A za těch "pár" let a kilometrů co jsem najezdil můžu říct, že jsem si něco užil vyrovnávání smyků po nečekaným brzdění s úhybným manévrem. Takže adheze jistě není nikdy dost.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 06 srp 2018 22:50 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Tatko:
Co přesně je "nízkoprofilového" na 245/45? Ta guma je skoro stejně vysoká jako to, co máš nejspíš na Multiple.
245/45=výška boku cca 110mm, což odpovídá velikosti 195/55. Multipla má tuším 195/60 s výškou boku 117mm.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 06:17 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Otázku myslíš vážne???


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 06:34 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Jistěže.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 09:38 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Kodl: Já bych to neviděl tak tragicky, důchodce v krabici nebude losí test moc často předvádět, ona je to spíše taková marketingová záležitost.
A s předokolkou s ASR a ESP to taky nebude až tak hrozné - navzdory kupě asistentů je taky ještě stále potřeba umět jezdit. A ve městě nepořádám závody dragsterů.
Mmch., letní pneumatiky dojíždím, stejně jako zimní, maxla na 4 mm. A vrlmi záleží na značce, typu i šarži. Třeba léta jsem jezdil k plné apokojenosti v zimě na Bridgestone Blizzak ale to, co jsem dostal posledně, nebyly ani tak zimní gumy jako gumy se sníženou stranovou adhezí pro školu smyku. Tak jsem na radu pneuservisníka koupil nějaké, nutno uznat, že hrozně drahé, Myšelyny a spokojenost se vrátila. A na Volvu mám zimáky od Lukašenka - Belšina. Ty jsem nekupoval ale dostal s autem, jsou sice hlučné ale drží dobře a na rekreační auto stačí.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 10:20 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1806
Kraj: ČR - Jihomoravský
závody dragsterů? já bych to nazval bojem o holou existenci, když se potřebuju dostat z vedlejší do prakticky souvislýho proudu aut na hlavní, kde největší mezera má 20-30m, při 50km/h je to 1.4 až 2.1s, takže pokud nechci někoho omezit, tak prostě to zrychlení 0-50kmh do 3s tam musí být. A nebo zablokovat křižovatku z vedlejší a čekat, až pomine dopravní špička. Trochu přeháním, ale někteří dokážou postávat i hodně dlouho. O plánování trasy tak, abych nikde neodbočoval do leva z vedlejší na hlavní ani nemluvím. A to se prosím jedná o provoz na malým městě, kde před 30-ti lety byl průjezd auta považován za událost :lol:
Z pohledu "pražáka" je to nepochopitelný, co si z poslední návštěvy pamatuju, tak je všechno jinak, buď víceproudá komunikace s odbočovacími pruhy, nebo semafory, a nebo taková popojížděčka, že není problém tam "strčit rypák" metodou postupnýho vnucování, ale to na venkově nefunguje...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 11:29 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
tatko Tom píše:
Prakticky - koľkokrát normálny človek využije o troška lepšiu trakciu širších gúm - a koľkokrát ho môže oebabrať neočakávaný akvaplaning? :)

Já teda nevím jak moc jsem nenormální, ale rozhodně mnohem častěji (a je jedno s jakým autem jedu) využiju lepší trakci ať už v zatáčkách, nebo při brzdění, než "odolnost" proti aquaplaningu.

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 11:38 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Nemám problémy s ježděním po Praze, po větších městech ani po vesnici. Ale v praxi se na venkově setkávám se zcela jinou praxí - všichni jedou stále 70, zatímco já v obci 50 a mimo obec kolem kila. Takže každý blb mě chce ve vesnici předjet aby mě vzápětí začal zdržovat. A obzvláště mě iritují takoví ti strejdové, co na plesnivé filcce nebo Golfu ve třetím stadiu přerodu vypálí z vrat bez ohledu na provoz na hlavní a pak se mrdají třicítkou přes půl vesnice k sousedovi, protože se jim přece nevyplatí na takovou chvilku zrychlovat. U souseda pak uvedou auto téměř do klidu, NÁSLEDNĚ zapnou blinkr (pokud vůbec) a jmou se odbočovat do vrat, jako kdyby jeli s tahačem s návěsem a s přívěsem.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 11:44 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Ale to je jejich vesnice a ty jsi jen příchozí.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 12:10 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
To je pravda. Ale to mi nemůže zabránit bejt na ně nasranej.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 12:33 
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2008 23:01
Příspěvky: 2775
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kraj: ČR - Pardubický
I na evidenčce mě u Passatu B3 kontrolovali fólie. Mám to napsané v poznámce protokolu: neschválená úprava zasklení. Přitom na předních oknech nebyly. A štítky zadní skla a kufrový mají ale není k tomu typový list pro zápis do TP.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 12:38 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Doufám, že lidi, co tak lpí na trakci v zatáčkách maj i adekvátní auto - min. Subaru Impreza WRX nebo Mitsu Lancer EVO a nejezdí na něčem s tuhou zadní nápravou. :lol:

Je zajímavý, že na Buchlově jsem běžně nejrychlejší s 30 let starým autem obutým na 195/65 R15. Kde jsou všíchni závodníci na 245/35 R18 v tu chvíli? :roll:
Já to vidím tak, že drtivá většina lidí neumí využít ani sériovýho podvozku se sériovým obutím a závodit umí leda tak s mokrýma rukama v trenclech. Šlapat na plyn na rovinkách - to umí každej. Ale ukázat se v zatáčkovitým a kopcovitým térenu - to už málokdo. A skoro nikdo není ochotnej zaplatit si na hoďku autodrom a předvést se (samozřejmě s tím, že tam nechaj v lepším případě jednu sadu gum a brzd, v horším diferák, převodovku nebo rovnou motor). Neberte to ale osobně.
S211 220CDI - 225/55 R16 - absolutně postačující ve všech situacích, 245/45 R17 - hezký, ale naprosto zbytečný kolo, který rozhodně nic nezlepšilo. Jen zbytečně zatěžuje ložiska a součásti zavěšení.
W124 300E-24 - 195/65 R15 - tady by to sneslo 205/55 R16 ale širší a větší kola bych tam už nechtěl. S 225/45 R17 to mělo lepší trakci leda perfektně hladké silnici. Jinak špatně.
Výrobce není blbej. Kdysi i pro E60 AMG stačila 16-ka. Dneska by tam kdekdo strčil o dvě až tři čísla širší 19-ku a myslel si, jak zlepšil jízdní vlastnosti. Přitom opak je pravdou...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 12:57 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Vieš s čím jazdilo Mitsubishi WRC pred EVO, však?

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 07 srp 2018 13:51 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
TLU: Mně je jasný že to má smysl řešit právě u aut jako WRX nebo EVO :) Ale i na úplně obyčejným autě jsou ty rozdíly znát a podle mně nejsou malý. Samozřejmě v rozumný míře... na svojí Astře mám normální 205/55 R16 a je to asi to nejlepší co na ní může být. Pak jsou magoři co na tom mají R18 a to už je zase nepoužitelný :)

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 08 srp 2018 20:06 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 10:51
Příspěvky: 1845
Bydliště: CV
Kraj: ČR - Ústecký
Tak boty jsou doma :P Zejtra jdem nazouvat


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.

_________________
AMP: PROTON AA-1150
PREAMP: PROTON 1100
SEC: NAD T751
CD: NAD CD524
ARS 641 / ARS 844 tuned


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 08 srp 2018 20:15 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
TASK: Co je to zač?

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group