Kodl:
Outlander přeci není poloviční náklaďák. Poloviční náklaďák je snad tak Mitsubishi L200. Eště Pajero by mohla bejt tak třetina náklaďáku.
Outlander je asi tak jako bys vzal běžnej kombik, zvětšil světlost a trochu ho vytáhnul do hůry. Váží myslím málo přes 1600 kil. Techničák kvůli tomu hledat nebudu.
Fabie v kombiku váží o čtyři metráky míň (máme ji na firmě).
Nikdy jsem neměl potřebu řešit kolik co žere. A už vůbec ne si o tom vymýšlet, abych druhé ohromoval. Fakt je, že jezdím poněkud flegmaticky. Tím nemyslím pomalu. Akorát se nikam necpu za každou cenu, držím si odstup, používám tempomat. Umím s ním jezdit za patnáct i za devět. Ono to dovede vyletět Vysokovák (stoupání ke kótě 414) kilo šedesát a nechat všecky Oktávky za sebou, ale už mě to nebaví. Do práce/z práce nespěchám, mám to pouhých devět kilometrů a i za provozu to dám do sedmi minut. Tam dojedu většinou s údajem začínajícím devítkou; když se táhnu za nějakým šnekem, tak občas i těsně pod devět. Zpátky domů většinou malinko přes deset. Když chytnu po městě popojíždějící kolonu, tak jedenáct. (Podle profilu trasy na obrázku je jasné proč.)
Delší štreky svižně/s rozumem kolem devíti. Prahu po dálnici s tempomatem na 125 podle GPS taky tak, včetně dojezdu do Nuslí.
Počítač samozřejmě bere údaj o spotřebě z řízení vstřiků benzínu, což při provozu na benzín sedí. Na LPG jsou benzínové vstřiky odpojené, jejich impulzy jsou upravené řídící jednotkou plynu pro plynové vstřiky. Když jsem to zkoušel porovnávat podle několikerého tankování, tak to více méně sedělo i s plynem. Jestli proti údaji počítače bere plynu víc, odchylka bude tak do 10%. Ale zkoušel jsem to tenkrát asi tak na třech nádržích. Jinak natankuju, zašpuntuju a zapomenu. Nezajímá mě to.
Když nastartuju studený auto u baráku, dojedu přes město na kopeček na chatu (2km) a ucpaným městem zpátky, spotřeba je kolem dvaceti.
Náchod je v dolíku, a kromě Hronova a Polska je to do všech ostatních směrů přes kopec (a zpátky taky). Tak to tady žere víc všem.
Pro srandu - profil mojí denní cesty (směr z práce domů):
Příloha:
2022-12-30_21h49_29.png