Poslední návštěva: Právě je 24 dub 2024 02:19


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2022 13:33 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Ty mazdy jsou pořád drahý, to je fakt. A taky jsem po nich koukal. Jenomže za normální peníze byly pouze naftový a to fakt nechci. Já jsem si stanovil strop za samotný auto (bez dovozu a přihlášení) cca 200 000 Kč, přičemž jsem si řekl, že Kompressor za tyhle peníze už ale musí být hogo-fogo. Šíbr, bisexóny, najeto do 200 000km, po výměně řetězu a vačkových kol. Víc jsem za auto dát nechtěl, protože mám ještě W124 a firemní Proace. Jelikož mi auto peníze nevydělává, vidím v drahým autě spíš jen spláchnutý prachy. Za tohle jsem dal nakonec nějakých 160...s tím, že nejsou bisexóny (což mi nějak nevadí, oni zas ve skutečnosti až tak o moc líp nesvítí) a rozvody si musím udělat.
DPF...oplatí se ho dát vyčistit v případě, že je jinak OK. Jestli není prasklý a koncovky výfuku jsou čistý, je to výhodnější, než výměna.
Jezdil jsem dízl léta, ale spíš z pragmatických důvodů. Nikdy mne žádný naftový motor nijak zvlášť neokouzlil. Vždycky se mi víc líbily benzínový agregáty. Takže přesně chápu Tvé touhy. ;)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 30 pro 2022 07:41 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1806
Kraj: ČR - Jihomoravský
Ještě k tomu LPG: Mám 2.0 LPG ve focusu, podle tachometru 260kKm, já s tím najel za 7 let 100kKm, ale za původní stav tachometru bych jitě ruku do ohně nedal. Poslední dvě výměny oleje pozoruju, že už musím během těch 15kKm 2l dolít, ale jinak žádný zvláštní projevy, loni jsem dělal rozvody, vačky vypadaly dobře, i ty zdvihátka, ale co mě překvapilo, tak na některejch ventilech byly až zemědělský vůle (motor fordo-yamaha, tj pevný podložky na vymazení ventilových vůlí), kde u plynu bych čekal nějaký opotřebení sedel a ventilů, což bylo tak na polovině výfukovejch, kde se vůle pomalu alu jistě blížily k nule... Doufám, že se mnou tohle auto ještě pár let bude, protože teď něco kupovat je fakt šílenství, ceny ojetin jsou brutální, a čím novější, tím motorově horší (podddimenzovaný).
To Ransom: Ten poloviční náklaďák váží jemon 1500kg? to váží I fabia v kombíku, můj focus taky, takže mě překvapuje, že tak málo.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 30 pro 2022 17:31 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Mi ukaž, která fábie nebo starý focus má pohotovostní hmotnost 1500kg, když 1500kg váží nová Octavie 2.0TDI s DSG. Odfoť nám techničák, ať to vidíme. Pokud si pamatuju, tak kombíkový Focus II. generace s 1.6 16V a manuálem měl kolem 1200kg. Kde by vzal 1,5 tuny?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 30 pro 2022 17:52 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Měl jsem tři Fabie I Combi 1,9 TDI, t.j. nejtěžší možná motorizace, v tzv. plné palbě, v konfigurátoru zaškrtáno úplně všechno vyjma automatu, kožených sedaček, šíbru a navigace. Pohotovostní hmotnost byla nějak těsně pod 1.300 kg, asi 1.285 nebo tak nějak. Ke skenu techničáku pro upřesnění se dostanu až v úterý. Třeba si to Kodl plete s celkovou?

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 30 pro 2022 22:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Kodl:
Outlander přeci není poloviční náklaďák. Poloviční náklaďák je snad tak Mitsubishi L200. Eště Pajero by mohla bejt tak třetina náklaďáku.
Outlander je asi tak jako bys vzal běžnej kombik, zvětšil světlost a trochu ho vytáhnul do hůry. Váží myslím málo přes 1600 kil. Techničák kvůli tomu hledat nebudu.
Fabie v kombiku váží o čtyři metráky míň (máme ji na firmě).

Nikdy jsem neměl potřebu řešit kolik co žere. A už vůbec ne si o tom vymýšlet, abych druhé ohromoval. Fakt je, že jezdím poněkud flegmaticky. Tím nemyslím pomalu. Akorát se nikam necpu za každou cenu, držím si odstup, používám tempomat. Umím s ním jezdit za patnáct i za devět. Ono to dovede vyletět Vysokovák (stoupání ke kótě 414) kilo šedesát a nechat všecky Oktávky za sebou, ale už mě to nebaví. Do práce/z práce nespěchám, mám to pouhých devět kilometrů a i za provozu to dám do sedmi minut. Tam dojedu většinou s údajem začínajícím devítkou; když se táhnu za nějakým šnekem, tak občas i těsně pod devět. Zpátky domů většinou malinko přes deset. Když chytnu po městě popojíždějící kolonu, tak jedenáct. (Podle profilu trasy na obrázku je jasné proč.)
Delší štreky svižně/s rozumem kolem devíti. Prahu po dálnici s tempomatem na 125 podle GPS taky tak, včetně dojezdu do Nuslí.

Počítač samozřejmě bere údaj o spotřebě z řízení vstřiků benzínu, což při provozu na benzín sedí. Na LPG jsou benzínové vstřiky odpojené, jejich impulzy jsou upravené řídící jednotkou plynu pro plynové vstřiky. Když jsem to zkoušel porovnávat podle několikerého tankování, tak to více méně sedělo i s plynem. Jestli proti údaji počítače bere plynu víc, odchylka bude tak do 10%. Ale zkoušel jsem to tenkrát asi tak na třech nádržích. Jinak natankuju, zašpuntuju a zapomenu. Nezajímá mě to.

Když nastartuju studený auto u baráku, dojedu přes město na kopeček na chatu (2km) a ucpaným městem zpátky, spotřeba je kolem dvaceti.

Náchod je v dolíku, a kromě Hronova a Polska je to do všech ostatních směrů přes kopec (a zpátky taky). Tak to tady žere víc všem.

Pro srandu - profil mojí denní cesty (směr z práce domů):

Příloha:
2022-12-30_21h49_29.png


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 01 led 2023 11:19 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Hezký Nový rok všem.
Můj Kompressor má pohotovostní hmotnost 1545kg a to si troufám říct, že je jedním z vůbec nejtěžších aut ve svý velikostní třídě (a své době samozřejmě). Nejsem si jistý, zda kromě V40 (model 2012) vůbec existuje benzínový čtyřválcový kompakt s pohotovostní hmotností 1500kg.
A proč mám ty hmotnosti tak dobře zmapovaný? No protože když člověk něco tahá na přívěsu nebo odtahovce z Německa, tak první, co ho zajímá je pochopitelně hmotnost.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 01 led 2023 21:46 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
elektodebilita začína plodiť:

https://echo24.cz/a/HnX3k/zpravy-ekonom ... d=19032221


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 02 led 2023 10:09 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 513
Kraj: ČR - Jihomoravský
Taky ty spotřeby nějak nehrotím, nicméně se mi líbí, že na nádrž na štrece dám s Oct až 1100 km.

Ve finále je to tak, že Astra F s motorem X16SZR si např. Praha x Brno vzala 6 - 6,5 l/100 (125 - 140 tacho) dalo se jet i 140 - 160 trvale. Na cestě mezi dědinama při zhruba 90kmh cca těch 6,5. Bezproblémovej atmosférickej motor spárovanej s dobrou převodovkou. Obsah nádrže 50 litrů, takže i jízdní dosah dobrej. Na ten motor asi budu vzpomínat ještě dlouho. Jinak Astra už je buď rozebraná na díly nebo sešrotovaná v Holubichách. :-( Co te je ten litr, litr a půl na spotřebě navíc...? Žádný DPF a jiný vyfikundace a co šlo jsem si udělal na autě sám.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 02 led 2023 15:56 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1806
Kraj: ČR - Jihomoravský
Ještě se vrátím k těm pohotovostním hmotnostem: ověřoval jsem si to, Fabia I combi 1.9TDi 1296Kg, ku podivu novější jsou lehčí...
Ford Focus II combi 2.0LPG (fabrická vestavba) 1395Kg. to je 40kg navíc proti 2.0 benzínu. Nejtěžší verze ještě o víc než 150kg víc: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focu ... on,_Europe) Proto se mi pořád nezdá těch 1500Kg u outlandera, to mi přijde jako mnohem větší kus auta. Už proto, že wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Outlander píše 1605 až 1745kg.
Samozřejmě doba lehkých aut dávno minula, obrovská granada s V6 celejch 1240kg, taunus 2.0 těsně nad tunu, sierra se stejným motorem 1180kg...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 02 led 2023 16:10 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Tak jsem vyhrabal techničák od své poslední Fabie (1,9 TDI 2007, poslední série jedničkových). Bohužel už neoperuje s pohotovostní hmostností ale s provozní hmotností, což je včetně 75 kg řidiče a s nádrží naplněnou na 90%. Ta je 1345 kg. Takže pohotovostní by byla cca. 1274 kg. Druhá, o dva roky starší, měla 1347 kg ale to byla N1. Techničáky od těch starších už bohužel nemám.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 02 led 2023 16:40 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Asi sa pôjdem hanbiť do kúta. Alebo mám niečo pokazené.

AR 156 Sportwagon.
Pohotovostna motnosť 1300
Priemer za rok (18000 km) prevažne okolo komína 6/100
Dlhšie jazdy 2-3 osoby a bordel v kufri v zime (30-40 km) 4,5
Dlhé (170 km PD-Tatry-PD) tam na(d) limity 5, nazad ako človek 3,6-3,7


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 02 led 2023 17:43 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1806
Kraj: ČR - Jihomoravský
156 v dieselu... styď se :) tam patří 2.5l V6 buso, nebo jak se to zove, to kroutí rukama i na trojku... Stejně měli udělat náhon na druhej konec auta, ten předek se tak silnejma motorama nějak moc nemá rád...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 02 led 2023 18:26 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Idem sa hanbiť do kúta - starý oný a jazdí občas ako... :D
Kúpil som to pred rokom - z núdze, od známeho. Zniesla by prelakovať no mne je to u prdele, zvnútra to nevidím. Mala vadné turbo, predchádzajúci majiteľ zrejme kompenzoval zlý záťah odspodu čipom... Hore kopcom na suchej no zvlnenej ceste to na plný kotol podhrabáva a snaží sa to zahučať do jarku. Mať ten záťah vzadu - bola by najmä za mokra divočina.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 02 led 2023 19:00 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Kodl:
Já nevím jestli jsi ty moje příspěvky četl. V jednom píšu "přes půldruhý tuny" a ve druhým "něco přes 1600".

Tatko:
S náhonem na zadek by nehrabala.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 03 led 2023 12:05 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Přesně tak, zadokola by nehrabala. Proto mám ty zadný náhony rád. Maj jednak zpravidla lepší handling (ale třeba zrovna alfa to umí i předokolou), jednak maj při rozjezdech lepší trakci. Že stačí zadohrabu plivnout pod kolo a stojí, to už dnes samozřejmě neplatí, protože ta auta jsou velmi dobře vyvážená, navíc při akceleraci má auto tendenci si "sednout na zadek". Proto třeba Octavia RS bez haldexu už nedává velký smysl, páč má problém udržet trakci při sešlápnutí podlahy.
Spotřeba...nikdy nekončící téma...
Co je vlastně ještě málo a co je už moc? Záleží od nájezdu a peněženky. Člověk s průměrným příjmem a nájezdem kolem 10 000 km ročně nemusí imho vůbec řešit, zda auto žere 6 nebo 9L/100km. Měsíční rozdíl v nákladech na palivo bude kolik? 40€? Má vůbec smysl se o tomhle bavit? Protože auto se spotřebou 6L/100km bude v současném pojetí nejspíš nafta, nebo nějaký komplikovaný turbobenzín. Naproti tomu motor se spotřebou 9L/100km bude asi nějaký atmosférický "idiotfest" agregát, kde veškerý servis bude výměna oleje, filtrů a svíček, čímž se ten rozdíl necelých 5 stovek ojro na spotřebě může velmi rychle srovnat. Především pokud se jedná o ojetý auto starší 10 let s víc jak 150 000 km.
Já momentálně nemám ještě zmapovanou spotřebu u kompressoru, ale vidím to na průměr kolem 8,5L/100km. Což obecně není málo, ale pro benzínový nepřímovstřikový motor s Eaton-em, s 5-ti kvaltovým automatem a v 1545kg těžkým vozu není ani extra moc.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 03 led 2023 15:49 

Registrován: 12 bře 2016 21:13
Příspěvky: 1806
Kraj: ČR - Jihomoravský
tohle ukazuje, že nejezdíš moc divoce, já do čeho sednu, to pod deset nejde, leda by to bylo celou trasu na náledí...
Ale to už asi vytáhnou jenom 2m žluté hlíny, jiná léčba je zbytečná, a pokud je to 12l LPG, tak mě spotřeba nezajímá vůbec, jak píšeš výše. Samozřejmě byly doby, kdy mi i těch 7-8 l benzínu přišlo drahý, ale to jsem měl zrovna nízkopříjmový období. Tehdy kolikrát došlo i na brambororvou dietu a něco jako pivo a benzín byl nadměrněj luxus...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 04 led 2023 18:15 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5957
Kraj: SR - Trenčianský
Jezdím poměrně klidně...spíš tak na pohodu a limity dodržuji na hraně. Když je ale samozřejmě potřeba se do toho opřít, tak už neberu ohledy. Kickdown a ať to točí k červenýmu poli...
No jo...když člověk prostě nemá prachy, je i 5L/100km moc. Nedejbože se na autě něco vysere...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 led 2023 08:05 
Řádný člen

Registrován: 08 črc 2009 14:08
Příspěvky: 625
Bydliště: Košice
Kraj: SR - Košický
Služobná Octavia, niekto mi cez vianočné sviatky šuchol pravý predný blatník, lak je ok (aj ked to vyzera na fotke horšie) ale zalomil mi trochu lem. Dá sa s tým niečo urobiť doma? Napr zhodiť vnútorný blatník a vytlačiť to z vnútra?
Alebo musím do garáže a oni na to majú niečo špeciálne? Prísavky...
Alebo ostáva iba tmelenie a lakovanie?
Díky za radu


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 led 2023 12:07 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Služební auto se snad dává do servisu, ne?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 21 led 2023 13:20 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 20:28
Příspěvky: 5318
Bydliště: Čerčany - Vesnice u Železniční Křižovatky nad Sázavou
Kraj: ČR - Středočeský
Míval jsem kolegu, který když mi zbořil služební auto, měl takový panický strach z kartáče od vedoucího dopravy, že to chtěl nechávat opravovat v garážservisu za své.

_________________
NOBLE BRICKS


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group