ReproMania.NET - Pro lepší zvuk
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/

Autá a všeličo okolo
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/viewtopic.php?f=32&t=7052
Stránka 65 z 106

Autor:  paulus33 [ 12 říj 2018 10:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

pokiaľ viem, tak O3 do 100kw "rúrka", nad 100kw viacprvková zadná náprava...

Autor:  laminat [ 12 říj 2018 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Do 110 kW.

Autor:  ransom [ 13 říj 2018 07:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Tohleto fakt neřeším.
Nějaká (skutečná!) zkušenost s variátorem u Japonců? Předpokládám nájezd do 10 tisíc ročně.

Autor:  kodl [ 13 říj 2018 16:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Variátor ne, klasickej automat s hydroměničem je generacemi ověřený řešení.
A těch 110kW u O3 je ještě víc k nasrání. Ostatně stejně jako dobrej povozek u novýho fofo kde není nic jinýho než zoufalý tříválce. Snad ještě mazda dělá auta...

Autor:  TheLastUnicorn [ 13 říj 2018 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Všechno jsou to dneska smradlavý plastový interiéry, výbava vypadá jako tretky z aliexpressu, u korejců zmatečně řadící automaty, přeposilované gumové řízení bez jakékoli zpětné vazby, přeposilovaný pedál brzd, který na prvním půl centimetru brzdí naplno a pak už to nedělá nic (s tím se musí suprově brzdit na kluzkým povrchu), adaptivní tempomat, který dává dojem, že s autem jede naprostý imbecil bez trochy citu a vztahu k řízení...
Jojo, všechen tenhle negativismus ve mně zanechala jedna cesta úplně novým Tucsonem. Raději bych skočil z mostu, než za něco takového vyhodit 25 000 €.

Autor:  ransom [ 13 říj 2018 17:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Chápu výhrady autíčkářů, ale je mi fuk, jak má vypadat opravdový auto. Pro mě je auto jen bezvýznamná spotřebka na courání do práce a na nákup. Opravdu něco jako TPA3116 z Aliexpressu. Používám ho denně asi tak dvakrát deset minut. Problémy s platformami u koncernu jdou zcela mimo mě, Škodovku ani VW si stejně nikdy nekoupím.
Variátor nabízí za nevelký příplatek Mitsubishi u SpaceStaru, což je malý městský vozítko. Zajímá mě jenom zkušenost s životností a opravami. Dělají to už přeci jen pár roků, a to i u podstatně větších a výkonnějších aut. Manželce by to vyhovovalo a mě by neuráželo jezdit ani s růžovo-krémovým boubelatým autíčkem z italskýho autodromu. Jsem excentrik.

Autor:  TheLastUnicorn [ 14 říj 2018 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Pokud to kupuješ nový, nemíníš si to nechat zrovna 10 let a nenajedeš víc, než 100 000km, klidně si kup i variátorový automat. Na klasické planetové hydrodynamice by měl trvat spíš člověk, co kupuje ojetinu s víc, jak 150kkm na hrbu.
Životnost a servis: Bez ohledu na druh automatu bude záležet na podmínkách provozu. V čistě městským režimu nelze počítat s životností variátoru nebo dvouspojky víc, než cca 150kkm. A co se týče servisu...no tahle otázka asi skoro pozbývá významu. V čase záruky tahle záležitost padá na výrobce (pokud si tomu nevykroutil krk), mimo záruky to auto v podstatě raději hodíš do popelnice, protože cena opravy variátoru může být vyšší, než zbytková hodnota vozu. Není to totiž jako oprava klasický hydry, kde se většinou jen repasuje měnič, mění lamely nebo brzdový pásy...

Autor:  ransom [ 14 říj 2018 09:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Má to bejt nový, nájezd do deseti roků/80.000 km a pak sbohem a šáteček. Já mám velice přesnou představu leda o tom, jak dovedou vypadat variátory na obráběcích strojích honěných 4kW motorem (na šmelc). Vím, jak se to sere na čínských skůtrech. Tady fakt nevím - chtějí za to pouhých 22 tisíc příplatek.
Space Star je každopádně až jako druhej ve výběru. Radši bych zkusil něco od Dědka přímo tady v Náchodě, protože tak dobrý a levný služby přímo u baráku jsou obrovský bonus. Prodává Opel, což by zase znamenalo nějakou načinčanou, podmotorovanou, aušusovou šlupku nižší třídy.

Autor:  laminat [ 14 říj 2018 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Kolega si celkem nedávno koupil Grandland X, což je takový ještě na tři čtvrtiny Opel, jen lehce šmrncnutej žabožroutem a celkem si ho i chválí, i motor 1,2 turbo prý jede jak ďas. Má ho ale půl roku a nějakých 20 kkm, tak zkušenosti s nějakou spolehlivostí a servisem přijdou až časem.
Mmch., co mě na variátoru (Subaru) při zkoušení sralo nejvíce , byl zvuk rozjíždějícího se výtahu.

Autor:  ransom [ 14 říj 2018 15:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

V užším výběru jako větší variantu mám Crossland X. Není tak velkej jako Grandland, ale je kupodivu prostornější.
Chtěl jsem se tím variátorem svízt, ale oni ho v Hradci neměli...

Autor:  ransom [ 17 říj 2018 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Tak jsem se důkladně povozil tím Crosslandem, respektive pro porovnání hned dvěma Crosslandy. Tříhrnkový turbo 1,2 96 kW je tak akorát, má aj rezervu. Tříhrnková atmosféra 1,2 60kW je ovšem naprostá katastrofa a vůbec nechápu, co tím konstruktéři mysleli. Já k životu nepotřebuju silný a rychlý auto, celej život jezdím línýma keplama, ale tohle bych vážně neskousnul. A to byla vyplá klimatizace. Zlatý moje desetiletý zdechlý Aveo. Přitom je nachlup stejně těžký a papírově má stejný výkon.
CrosslandX je mým pohledem pěkný auto, ale ono se do toho blbě nastupuje přes široký prahy. Jiskra tedy nepřeskočila.

Autor:  kodl [ 17 říj 2018 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Ale Aveo je "inline-four" oproti tomuhle "inline-three" což je dost zásadní rozdíl. Katastrofální nedostatek krouťáku v nízkých otáčkách, problémy při rozjezdu, turbo to řeší z acenu předčasné smrti motůrku, ale zvukovej projev je otřesnej, to bych nesnesl, to už raděj dvouválec co je snad ve fiatu 500.
Co je zajímavý, tak dvouválce v motorkách jdou odspodu jak utržený, a čtyřválce zaberou až někde tam, kde většina motorů v autech vypne na omezovač - svezl jsem se onehdy na Yamaze MT-07, což je dvouválec s klikou 270°, zvláštní zvuk, ale na "malou levnou" motorku celkem pěkný svezení.
ješte k fiatu 500- za 300kKč se dá koupit v elektro verzi, 83kW motor fakt jede, doopravdickej dojezd je 200km (na chorvatsko fakt blbý) ale po většinu dní by mi to stačilo, minimální údržba a po ujetí nějakýho kilometru i lepší ekonomika než na plyn.

Autor:  ransom [ 17 říj 2018 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Jo, pětikuli s dvouválcem jednou zvevrubně testovali někde kdesi u nás. Prej to táhne už od volnoběhu jak bejk, ale je to taková zemětřesná burácející specialita pro milovníky Harleyů...
Já jsem tříhrnků vystřídal několik. S několika exempláři HTP 47kW mám naježděno cca 70tisíc. Tam mě to neuráželo. Míval jsem kdysi litrovýho Swifta, u toho člověk vůbec netušil, že to je tříhrnek, dokud nespočítal svíčky. Tenkrát utěšující teorie říkala, že u dvouventilu míň válců při stejným objemu = větší spalovací prostor na válec a že by to snad mělo zabrat už při menších otáčkách.
Povozil jsem se vloni pár dnů s "luxusní" Fabií 81kW TSI 1,2. Motor se mi líbil, spotřeba už vůbec ne.
Tady u těch internacionálních, multikulturních francouzských Oplů montovaných ve Španělsku mám z tříválcovýho turba dojem velmi dobrý, ale to bezturbo je i proti posmívanému HTPčku opravdu mrtvola v rozkladu. Pod plným plynem velice divnej zvuk, a krom toho zvuku už nic víc. Máme tady pěkný polygon - stačí sjet k benzince ONO ve Vysokově a od ní se rozjet do táhlého stoupání k Náchodu. S Trabantem jsem to jezdil svižněji.
Další ve výběru je Mokka 1,4 16V 88kW turbo. Má to menší kufr, ale líbí se nám to podstatně víc. Spotřebu neřeším, naftu nechci. Někdy o víkendu to půjdeme projet. Byla by za hodně dobrou cenu.

Autor:  TheLastUnicorn [ 17 říj 2018 22:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Zkus ten nový malý crossover hjondé kona. Možná to nebude tak zoufalý a psals, že Tobě smrad naftalínových plastů nevadí.

Autor:  kodl [ 17 říj 2018 22:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Mokka má známej v naftě, (taky by mě nezajímala) celkovej dojem je, že v dané kategorii je to celkem auto.
Možná se zkus stavit i u Hyundai-e, ix20 je ve stejné kategorii, s atmosférickou 1.6 je to pěkný svezení a někteří s tím jezdí i pod 5l.

Fabia HTP pro mě kdysi byl trest, vozil jsem to plný dospělejch chlapů z hokeje, a nečekaný zdechnutí u křižovatky, kdy jsem drtil pravou nohou důlek do podlahy, a stejně to zgablo i při rozjezdu z kopce, to na mě bylo fakt moc. V té době jsem normálně jezdil s Taunusem 1.3, navíc s nesmyslnou GT převodovkou (rychlá jednička, bylo to asi z 2.0 Cortiny GT) a zadní nápravou z dvoulitru (převod 1:3.66 místo 1:4.11), což znamenalo s naloženým autem rozjezd do kopce přes spojku, výkonu taky nějak nebylo, ale aspoň to nezdechalo nečekaně, v podstatě bez příčiny.

P.S. TLU sice nabídl něco jinýho, ale od stejné značky, předběhl mě...

Autor:  paulus33 [ 17 říj 2018 23:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

kodl píše:
Možná se zkus stavit i u Hyundai-e, ix20 je ve stejné kategorii, s atmosférickou 1.6 je to pěkný svezení a někteří s tím jezdí i pod 5l.

Kolega vlastnil nové 2015-2017, jazdil BA-KE, atmosféru chválil, slušné auto, veľmi slušný vnútorný priestor.

Autor:  ransom [ 18 říj 2018 08:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Kodl: Haťapka je jednomužná, nouzově dvojmužná. Dyť jsi jí, ty vole, trojnásobně přeložil!

Hyundai je u mě na indexu kvůli TV reklamám stejně jako Alza nebo Poštovní půjčka. A nelíbí se mi. Navíc jak jsem psal, Dědkova rodinná auto večerka má pro mě řadu naprosto zásadních výhod. Plus to, že když nespěchám (což nespěchám), Mokku mi nechá poskládat na míru, v lednu ji postaví jako demo na krám a v březnu ji dostanu s najetými cca 500km a slevou kolem 120k proti ležáku (který je zase se slevou kolem 90k proti konfigurátoru).

Autor:  TheLastUnicorn [ 18 říj 2018 10:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Odjel jsem asi 700km s i30 s atmosférickou 1.6i. Když někdo tvrdí, že to jezdí pod 5l, tak samozřejmě lže. To, že to v extrémních podmínkách umí udělat takovou spotřebu je hezké, ale je to stejné tvrzení, jako že můj třílitr umí zajet pod 8L/100km...ano umí to, ale to nemá s jízdou nic společnýho a normální průměr je 12L. A ta 1.6i jede tak leda v nízkých rychlostech. Předjet něco, co jede 80km/h je trápení i na 3. převodový stupeň, zařazení se na dálnici je už taky k breku a 6. stupeň (který je skoro stejně dlouhý jako pětka) beru jako pokus o vtip.
Kija/Hjondé se sice zlepšili...ale řekl bych, že jen konečně přizpůsobili design současnosti (vypadají stejně, jako všechno ostatní). Ale když to auto rozeberu do detailu, tak tam nic zásadně lepšího nenacházím. A bohužel, jsem na auta detailista. Umí mě nadchnout nadčasovost, propracovanost, materiály, originalita a smysl pro detail. Mě nevojebe někdo levnými elektronickými sračkami, agresivním marketingem a prvoplánovým designem (který je imho v současnosti pěkně hnusný). Možná mě za tohle budete nenávidět, ale je to můj pohled na věc.

Autor:  laminat [ 18 říj 2018 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

Naše firma v jistém krátkém období nakupovala Hjondéé/Kyja (myslím, že Hjondéé to bylo, mně tyhle dvě značky splývají jako VW/Škoda/SEAT), protože obchoďák nakecal technickému řediteli, jak se to brutálně vyplatí s tím fullservisem a když záruka skončí, tak se to prodá.
Bohužel se pak ukázalo, že s pekelně drahým servisem, který je podmínkou té záruky a s tím, že auta jsou po čtyřech letech už prodejná jen za symbolickou cenu, jsme se rychle zase rádi vrátili ke koncernu.
Tu 1,6 za pět bych chtěl vidět, při jaké jízdě, kolegovi to při normálním používání žralo osm až dvanáct (průlety Německem).
Ta auta se hodně zlepšila ale na to, abych si to koupil, by to ještě tak dvě generace potřebovalo.

S tím soplem bych jednal akčně, protže čím později koupíš, tím více to bude žabožrout - to znamená třeba vynikající diesely ale dokonalá antiergonomie.

Chceš-li malé, vysoké, prostorné auto, tak zkus třeba Hondu Jazz a při Tvém specifickém užívání bych se nebál Toyoty Yaris Hybrid. A rovnou tam budeš mít i ten variátor.

Autor:  ransom [ 18 říj 2018 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Autá a všeličo okolo

O spotřebách si iluzi nedělám. Jako jo, dovedu i s naloženým Aveem se zapnutou klimou dojet lážo plážo do Chorvatska za 5,3 litru, ale cestou zpátky mě stejně chytne rapl a pak jedu přes sedm. Do práce jezdím za osm litrů - devět kiláků přes vysoký kopec a město, sotva to ohřeju... Pokud se s větším autem vejdu do deseti a občasnou větší dálku do osmi, budu naprosto spokojený.
Mokka je de facto rozhodnutá, zbejvá složit zálohu a to rozhodnu po dnešní nebo sobotní jízdě. Je to čistokrevný Opel a ono je to vidět už na interiéru. Je to takový solidnější, konzervativnější. To přímý porovnání, teprve když jsem přelízal skoro hodinu z jednoho do druhýho, mi dalo líp pochopit to cílení nových aut na "konektivitu a zábavu". Když se mi Dědek snažil pochlubit cool rádiem, usadil jsem ho s tím, že mě nezajímá tahleta barevná svítící bižuterie, ale jak se v tom sedí.
Jazz znám, ale já to mám s autem jako s botama (ty dokážu vybírat celej den a prodavačky ze mě šílí), všímám si spíš takových věcí, co nikoho nezajímají. Jako že chci nastoupit, aniž bych štrejchnul kotníkem o práh nebo abych musel zalejzat za sloupek. Protože já auto používám především k vystupování a nastupování. Do tohohle sednu prostým úkrokem vpravo. Mám sice skvělou fyzičku, ale neohebný a často otravující klouby a páteř.

Stránka 65 z 106 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/