Bol aj segedin?
STH po tom, co sa okolo toho mysteriozne recnilo mi ziadny wow efekt nedoniesli, ale prekvapili ma, ako podivne to hra- chris jones, co ma vzdy nabasovane a nacinkane nahravky, vtedy aj basovalo aj cinkalo, ale mnohe dalsie skladby boli pomerne mdle, akoby bol od 7-8khz nejaky pokles na vyskach a v istom basovom pasme to bolo akoby prazdne, mozno zavazila miestnost. Pri testovani 3pasiem som taky efekt vobec nebadal.
Bolo pocut, ze frekvecne je to rovne v sirokom rozsahu, ale chybala tomu muzikalnost a nemal som pocit, ze by ma to zaujalo a chcel by som to pocuvat dlhodobo. A pritom PAciek, ktore su pocuvatelne dlho poznam niekolko. Odporucam napr. Ministry of Fun v Banskej Bystrici, aktualne najlepsi zvuk, co tam kedy mali, to je tak dobre, ze sa odtam odist nechce (L'acoustics)
Co ma prekvapilo je, ze vela konstrukterov sa snazi
z 2pasiem vytlacit mnoho basov
(daky trend v DIY hifi), na ukor stredovysok. Ma to jeden zasadny problem - ze kmitajuci pretazeny basak zafarbuje stredy, zvuk straca detail a cistotu. Vo finale to vyrobi problem aj s priestorovostou a hra ako za dekou, tiez trpi mizernou citlivostou.
Proste sa treba zmierit s faktom, ze 4-5-6" ziadne basove bomby nedava, netlacit to hlboko, lebo efektivnych 35hz z nevelkeho 2pasma zvlada akurat tak accuton/morel/audio technology a podobne menice, nie monacor a spol. Najviac asi trpeli zatlmenim tie celocierne leskle
{s krytkou pred basakom}, tam by chcelo pridat na hornych pasmach 2-3dB. Sice basovali dost hlboko aj objemne, ale bas uz bol dost pomaly, nemali poriadny kick.
Z 3pasiem nove
UDS vyrazne lepsie ako URS, URS posobili ako so zapnutym loudness, s trochu utopenymi stredmi (
asi aj preto sa stare pacia, lebo tento bumcink je lubivy); nove maju aj lepsi a rychlejsi basak. Celkovo krok vpred a velmi dobry dojem, pripominalo mi to niektore anglicke ATC.
Prekopany
Canton ma dost prekvapil co dokaze; ono viac basov neznamena lepsie, takze vela basu z basreflexu neznamena vyhru. Z tej uzavrekny ma prekvapil aj basovy objem aj hlbka, aj udernost. Uzavrenky mi prisli vzdy dost zdechle a basovo ploche, preto ich nepreferujem, ale toto nie. Celkovo velmi schopna bedna, samotna kvalita zvuku lepsia ako JBL a pritom podobny rok zrodu.Aj ich menice su velmi schopne, nez som cakal.
JeBeL 5000 mali z celeho ponukaneho portfolia asi najlepsiu priestorovost, to v JBL rozhodne zvladli. Problem je akurat, ze menice maju typicky zafarbeny zvuk tych rokov - papier na penovom zavese a to nevyriesi ziadna vyhybka, tiez boli trochu viac dominantne smerom k vyskam, nez by sa ziadalo.
Vismax boli tiez zaujimave, asi jeden z najdetailnejsich podani, trochu by cheli ubrat na vyskach, mozno 1-1.5db. Inak cele fajn. Proti nim Troelsove bedny cele divne, akoby bola chyba v zapojeni vyskovej sekcie.
Zvlastne je, ako vplyva
velky priestor na zvuk; ako aj spominal Willy svoj BWclon; moje 2p. mali tiez vela mid/hi a menej basov, pritom doma v izbe by som im mid/hi aj este jemne pridal, basovo su plne dostacujuce. Potesilo ma aj, ze dynamiku basov maju este lepsiu, nez doma, rychle, konkretne.
Kto sa docital az sem,dakujem za poroznost