ReproMania.NET - Pro lepší zvuk
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/

Tesla AZS 220 ST
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/viewtopic.php?f=34&t=8618
Stránka 2 z 3

Autor:  ransom [ 04 led 2022 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

laminat píše:
Já mluvil o stereováze.

Jo. Já na konci píšu o balance. To by mělo být totéž.

Autor:  BlackRider [ 05 led 2022 07:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Tak jsem se pokusil o lepší foto, ale nebyly ideální světelné podmínky:
Příloha:
ze strany potenciometrů_RM.jpg

Příloha:
ze strany DPS_RM.jpg


Edit:
Co se týče fyziologické regulace - váže se k potenciometru hlasitosti? Jestli jo, tak ten je v pořádku a není třeba ho měnit. Jinak doělávat fyziologii tam nechci, stačí mi korekce basy a vejšky. Leoš upravoval výchozí frekvence a fungují dobře. Na budečky, co tam máme provizorně připojený se korece hodily (budou jiný). :-)

Jsou ještě nějaký možný upgrady, který by se hodilo udělat, kdyuž se v tom budu vrtat? Třeba by Vás něco napadlo.

Jinak na vstup TAPE je napájen i výstup ze zesilovače (bere to signál před korekcemi?), ze kterého se dá nahrávat? Napadlo mě zkusit udělat kabel DIN 5-ti kolík - 2x6,5 jack-vstupy na zvukovce a zkusit udělat nějaké LP ripy. A např. porovnat s výstupem z MM předzesilovače.

Autor:  ransom [ 05 led 2022 10:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Na DIN konektor TAPE je vždy vyvedený tzv. diodový výstup. To označení pochází od rádií, kde byl ten výstup odpíchnutý za detektorem. Magnetofony měly pro tohle propojení konektor Radio.
Ten výstup je ale dělaný jako proudový. V sérii má velké odpory (stovky kiloohmů) a má se zatěžovat vstupním odporem magnetofonu cca 10k. Napětí pro nahrávání je pak cca 10mV. A navíc je ten výstup na dutinkách 1 a 4. Vyvedený je každopádně před korekcemi a regulátory.
Suma sumárum: musely by se vyměnit sériové odpory za cca 2k2. Pak by se musela udělat kabelová redukce z DIN konektoru, kde by se vyvedly piny 1, 4 a 2 (levý, pravý, gnd). Potom bys získal výstup na linkové úrovni, třeba z předzesilovače pro gramofon. Jako jednodušší mi přijde vyvrtat dvě díry, do nich izolovaně dva CINCH konektory a výstup vytáhnout přímo za předzesilovačem.

Autor:  BlackRider [ 05 led 2022 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Díky za info.
Jako jednodušší mi přijde vyvrtat dvě díry, do nich izolovaně dva CINCH konektory a výstup vytáhnout přímo za předzesilovačem.

Nebo XLR konektory (vstup na zvukovce je XLR)?

Akorát je blbý, že k možným dalším dírám do panelu nebude popisek (propisot?). :-D

Autor:  ransom [ 05 led 2022 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Je to tvůj zesilovač, takže si můžeš dát konektory jaký chceš. Zvážil bych jenom:
- XLR se používá ponejvíce jako symetrický pro jeden kanál, i když se samozřejmě může zapojit jinak. Hádám, že pokud máš XLR konektory na vstupu zvukovky, budou pro každej kanál zvlášť a nejspíš taky symetrické. Často jsou to kombo konektory XLR/TRS, kde na XLR je symetrický vstup a na TRS (Jack1/4") nesymetrický. V tomhle konkrétním případě by jediná výhoda byla v použití hotových symetrických kabelů XLR-XLR. Symetrie by se nafixlovala na straně zesilovače.
- Pro RCA konektor (CINCH) stačí vyvrtat díru 8 nebo 10mm podle provedení. Pro XLR je většinou díra kolem 20mm plus správně diagonálně umístěné dvě nebo čtyři díry pro šroubky. Ne vždycky se to trefí dobře při vrtání do hotovýho výrobku, snadno se pak povede, že jsou konektory nakřivo, nebo že si člověk při vrtání zprasí panel.

Podle pájecích bodů na plošňáku je ten tvůj potenciometr balance dvojitej.
Psal jsem správci Radiohistoria.sk prosbu o servisní dokumentaci k AZS220. Už jsem od něj dřív něco podobného vyžebral, tak uvidíme.

V práci bych měl vyhrabat nějaký použitelný relátka. Pokud je tedy ještě chceš. Variant zapojení se nabízejí tucty.

Autor:  BlackRider [ 05 led 2022 13:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

OK, díky moc, třeba se servisní manuál zadaří sehnat.
Pokud bys tam něco našel, bylo by to fajn, mám určitě zájem. Jsi spíš někde kolem České skalice, že?

Vstupy na mojí zvukovce (kombo TS a XLR - ale asi je to nesymetrický viz níže):
Příloha:
inputs.png

Autor:  TheLastUnicorn [ 05 led 2022 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Jj...výstup pro magnetofon na dutinkách 1 a 4 u tesláckých zesilovačů a přijímačů bývá tak 1-2mV na každý kiloohm zátěže. Pro klasický linkový vstup na zvukovce je to málo.

Autor:  ransom [ 05 led 2022 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Větší průser je, že výstupní odpor je těch cca 220 až 470 k. Zdálo by se, že by stačilo použít co největší vstupní odpor následného zařízení. Ale houbeles! Pokud to není zatížený co nejmenším odporem, pak i relativně malá kapacita připojeného kabelu vytvoří dolní propust (a sežere výšky). Typicky: výstupní odpor 220k, kapacita kabelu 100pF, naprázdno na 7300Hz minus 3dB, nad tím 6dB/okt. Naopak při zatížení výstupu 10k je to i při 600pF rovný do 25kHz.

To jsou ty nejjednodušší elektrikářský počty.

Autor:  TheLastUnicorn [ 06 led 2022 09:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

To je principiálně jasný, je tam klasický integrační článek. Vstupní odpor magnetofonů na konektoru "radio" je typicky 10-20 kiloohmů. U linkových vstupů zvukovek to bude předpokládám 20-50 kiloohm. Většinou tam těžkej průser s kapacitou kabelu kvůli vysoké výstupní impedanci nehrozí. Sám jsem měl nějakou dobu do konektoru "magnetofon" připojen kazeťák s klasickým linkovým vstupem a krom toho, že jsem musel mít regulátor "rec level" pořád naplno (a i tak to vybudilo jen tak tak), tak nebyl žádný problém.
Nicméně, souhlasím s tím, že tyhle výstupy pro nahrávání na magnetofon u sdružených DIN konektorů na dutinkách 1 a 4 jsou pro přístroje s klasickým linkovým vstupem nevhodné a ideální je prostě dobastlit tam sadu cinchů, kam se místo 220k zařadí 2k2-4k7.

Autor:  BlackRider [ 06 led 2022 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Pro upřesnění příkládám původní tech. parametry dle dokumentace a nové změřené. Vyplvá z nich, že vstupy byly upravované tak, aby se daly připojit dnešní standartní zdroje signálu (zvýšení max. vstupního napětí viz níže):
Příloha:
tech. par..png

Autor:  TheLastUnicorn [ 06 led 2022 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Vstupy zůstaly původní. Avšak pro vyšší výstupní napětí je potřeba adekvátní zvýšení vstupního. Jinak by se musel upravit zisk zesilovače. Vstupní odpor 0,5MOhm u vstupů "magnetofon" a "radio" (který je zbytečně vysoký a stačil by 5-10x menší) moc nenapovídá, že by se to upravovalo pro dnešní zdroje signálu, které všechny pracují na 0,775-1,5V při výstupní impedanci 600 Ohm až 5 kiloohm.

Autor:  BlackRider [ 06 led 2022 10:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

OK, nerozumím tomu, takže asi jak říkáš, podrobnosti si už nepmatuji.

Co se týče vrtání do zadního panelu, rýpat do toho asi nebudu a raději bych využil možnosti poslat signál přes TAPE OUT, protože tohle (viz níže) mi tak složité nepřijde. DIN konektory mám.

Ten výstup je ale dělaný jako proudový. V sérii má velké odpory (stovky kiloohmů) a má se zatěžovat vstupním odporem magnetofonu cca 10k. Napětí pro nahrávání je pak cca 10mV. A navíc je ten výstup na dutinkách 1 a 4. Vyvedený je každopádně před korekcemi a regulátory.
Suma sumárum: musely by se vyměnit sériové odpory za cca 2k2.

Autor:  TheLastUnicorn [ 06 led 2022 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Vysvětlím.
Při výstupním výkonu 20W do zátěže 4 ohm potřebuješ dosáhnout výstupního napětí cca 9V. Vstupní napětí pro zesilovač bylo výrobcem udáváno 250mV (reálná hodnota bývala nižší). Tím pádem musel zesilovač zvednout úroveň signálu 36x.
Pokud zvýšíš výstupní výkon na 55W do stejné zátěže, potřebuješ na výstupu cca 15V. Jestli ale nezvýšíš i základní zesílení a to zůstane Au=36, tak pro 15V na výstupu potřebuješ necelých 420mV.
Když pak vezmeš v úvahu, že skutečná původní citlivost pro výkon 20W byla reálně 200mV, pak pro výkon 55W to bude těch cca 350mV, jak uvádí Leoš. Takže s citlivostí vstupů nemusel dělat vůbec nic a zvýšením výkonu při stejném zisku se jejich citlivost "upravila" sama.

Autor:  BlackRider [ 06 led 2022 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Děkuji za vysvětlení, už tomu rozumím. ;)

Autor:  mereksk [ 06 led 2022 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

V tomto je super clip indikacia u PA koncu .. hned clovek vie kde je cca hranica aj ked aj ked to je počuť tak či onak. Ale to je počut u akehokolvek amp.

Autor:  BlackRider [ 17 led 2022 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Takže nějaký progres:
Příloha:
20220116_110224_RM.jpg

Příloha:
20220116_110255_RM.jpg


Pořídíl jsem odsávačku s pájkou (2v1) a vypájel jsem poťáky ven. Šlo to dobře, jen na dvou místech se kousek spoje odloupl od desky (fakt to tam drží dost blbě), co s tím?

Rozebral jsem poťáky na prvočinitele, zkusil znovu nalepit odlomené packy, ale nedrží to ani prd... Jesště navečer dodám foto těch jezdců. Jsou tam TP646 a ty v nabídce Hadex nemá.

Autor:  tatko Tom [ 17 led 2022 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Schému zapojenia máš/chceš?

Autor:  BlackRider [ 17 led 2022 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Dík Tome, nepotřebuji.

Autor:  ransom [ 17 led 2022 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Nevím, čím jsi to zkoušel lepit, ale na tenhle plast žádný lepidlo nefunguje. Dá se svařit, eventuelně zkusit speciální Loctite na obtížně lepitelné plasty (je to sada lepidlo plus aktivátor).
Jinak doporučení bylo koupit jiný potenciometry a zkusit popřehazovat díly. V TP642 možná bude stejnej jezdec. Bacha, neztratit ze sběračů uhlíkový pecičky.
Na plošňák srát. Stačí přiložit ze strany spojů kousek drátku, nejlíp stočenej do očka kolem vývodu součásti, a propájet množstvím pájky. U většího pájecího bodu je možný převrtat díru a roznýtovat do ní (důlčíkem a malým kladívkem na podloženém kusu železa) dutý mosazný nýtek. Takové nýtky by měly být v zásobě každého elektrofušera. A očka a podobné krámy. K dostání třeba tady.
Nechceš mi ty potenciometry poslat? V nejhorším ti je zničím definitivně.

Autor:  BlackRider [ 17 led 2022 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla AZS 220 ST

Vteřiňákem. Říkal jsem si už u lepení, že to na tenhle plast držet nebude.

Týjo tak pecičky teda nevim, na snad jsem to někde neprodrbal, ale dával jsem bachca a nic jsem snad neztratil. Vše jsem dal do malých zavíratelných sáčků.

Poťáky klidně pošlu, jestli by's byl ochtnej se tím zabývat...

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/