ReproMania.NET - Pro lepší zvuk
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/

Nová výhybka pro Tesla 1PF06708
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/viewtopic.php?f=61&t=7065
Stránka 5 z 7

Autor:  valvex [ 10 čer 2018 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Ahoj, tohle je výsledek mého cvičení s horní frézou jakožto příprava na stavbu LSM. Basák a střeďák jsou zapuštěné zezadu, aby se dodržela předozadní pozice repro. Taktéž i rozmístění repro je stejné jako u originálu. Jiná je jen hloubka bedny a objem pro basák je cca 52 litrů. Je to postaveno ze zbytků - stěny a čelo 20 mm překližka, vršek a spodek spárovka akát 18 mm a zadek 18 mm lamino.
Výška je zarovnána s čelní plochou. Povrchovka olej.
Uvažoval jsem i variantu, kde by střed a basák byly zvenku na čele a výška podložená deskou

Autor:  tomikiller [ 01 črc 2018 01:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

valvex píše:
Ahoj, tohle je výsledek mého cvičení s horní frézou jakožto příprava na stavbu LSM. Basák a střeďák jsou zapuštěné zezadu, aby se dodržela předozadní pozice repro. Taktéž i rozmístění repro je stejné jako u originálu. Jiná je jen hloubka bedny a objem pro basák je cca 52 litrů. Je to postaveno ze zbytků - stěny a čelo 20 mm překližka, vršek a spodek spárovka akát 18 mm a zadek 18 mm lamino.
Výška je zarovnána s čelní plochou. Povrchovka olej.
Uvažoval jsem i variantu, kde by střed a basák byly zvenku na čele a výška podložená deskou


Máš aj druhú bedňu? Porovnával si s pôvodnou bedňou s touto výhybkou, pribudlo podstatne viac spodnej basovej zložky?

Autor:  TheLastUnicorn [ 01 črc 2018 16:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Viac jej asi nebude, ale malo by to ísť hlbšie.

Autor:  valvex [ 02 črc 2018 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Ahoj, ano, mám i druhou bednu. Akorát jsem to dělal v průběhu mnoha měsíců a přímé porovnání tak nemám. A pak stejně ani ještě nejsou hotové. Buď bude rámeček s tkaninou, nebo zkosim hrany na čele kvůli difrakcím.

Autor:  V-TWIN [ 01 lis 2019 15:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Ahojte.
Dostali sa mi do ruky tieto reprobedne, vybral som basák - zrepasoval gumu a pozrel výhybku.
Zostal som prekvapený, lebo takúto som ešte nevidel v týchto skrinkách, pravdepodobne tam
boli od výroby ( zaujímavé výrobné číslo, obe rovnaké ) Tak som ju skreslil, pomeral, polaritu
si už nepamätám či to boli bodky alebo reálne +, - . Bolo by zaujímavé zo zvedavosti výhybku identifikovať.
Hrá to,... :( No nič moc, tak som sa rozhodol že ju prerobím podľa TLU.
Napíšem Lukymu snáď ešte tie Daytony ND25FW-4 budú, poprípade aj iné veci do výhybky (kondy, rezistory, kostričky,..)
Peter.

Autor:  LuKyss [ 06 lis 2019 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Přidal jsem zaslané obrázky k příspěvku výše.

Autor:  ransom [ 06 lis 2019 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Helemese. To bych tipoval na nějaký prototyp nebo počáteční sérii.
A nebo se to někdo prostě pokoušel vylepšit.
Zkusím kontaktovat historika Tesly Ciploxe, jestli ho to bude zajímat.

Edit: Ta původní výhybka měla strmosti 12/6/6/12. Tahle je popsaná chybně, je to 6/12/6/12.

Autor:  V-TWIN [ 06 lis 2019 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Podľa všetkého to predo mnou nemal nikto otvorené, basák bol prilepený pravdepodobne pôvodným tmelom. Tie deliace kmitočty nemusia byť pravda - to bola nejaká moja špekulácia, dal som tam otáznik.

Autor:  ransom [ 06 lis 2019 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Je dost možné, že to bude nějaká prvotní tovární verze. Potom někdo vyzkoumal, že se dá výhybka vojebat ještě víc a spotřebitel to stejně nepozná. Má to ostatně dost nízké výrobní číslo.
Jako bývalý majitel vím, že v továrním stavu se 1PF06708 vůbec nedají poslouchat (navzdory obecně rozšířené pověsti o "legendě československé HiFi"). Tahle výhybka taky nebude o nic lepší než ta rozšířená verze. Jen asi bude střeďák o šnýtek méně ječet. Když jsem před pár lety slyšel tytéž bedny (i s původní ARV168) s odladěnou výhybkou, skoro jsem si z toho sednul na prdel.

Autor:  V-TWIN [ 06 lis 2019 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Ransom, tak ako píšeš, hrá to mizerne či to pustím z korekciami alebo bez stále tomu niečo chýba, takže "nič zato nedám" preto idem do prestavby.

Autor:  V-TWIN [ 27 úno 2020 12:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Konečne som sa dokopal k zostaveniu výhybiek (trochu ma zdržali kostričky z číny na basy, nakoniec som ich nechal vyrezať vodným lúčom).
Rozmiestnenie súčiastok som si požičal tu z fóra :oops:
Příloha:
Výhybka_Top.jpg

Ale nastal problém, keď som vymontoval streďák, tak tam bol ARO666 ( namiesto ARO687 ) - preto tá rozdielna výhybka - čo sme tu preberali.
Takže taká otázka, môžem ho tam nechať -ARO666, alebo zohnať ARO687.
Rozdiel je v magnetoch a citlivosti:
ARO687 -Fermag AOK 91dB
ARO666 -Ferrit 94dB
Vďaka za radu.
Příloha:
ARO666.jpg

Autor:  TheLastUnicorn [ 27 úno 2020 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Zohnať ARO687. S ARO666 by to bolo úplne iné a nielen kvôli citlivosti. Jeho charakteristika je kvôli podstatne silnejšiemu mag. obvodu celkovo trochu odlišná.

Autor:  V-TWIN [ 27 úno 2020 12:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

OK, presne na to som myslel že to bude úplne niekde inde. dúfam že sa mi ich podarí zohnať. (nachádzali sa aj v reproduktoroch pre rozhlas po drôte)

Autor:  ransom [ 27 úno 2020 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Ne, v dráťákách pro 100V rozvod byly vždycky ARO689. Čtyřohmové.

Pro lidi jako jsi ty, kteří chtějí udělat smysluplnou přestavbu 1PF06708 s původním osazením, tady držím skladem jeden nebo dva páry vzácných a vysoce ceněných ARO687 ve slušném stavu. Jestli máš zájem.
Ještě je možnost si je vyrobit. Najdeš někde dva ARO689 z těch rozhlasů, a vetkneš do jejich košů kmitací systémy právě z těch ARO666. Naopak strčením systémů z ARO689 do košů ARO666 vzniknou ARO667. Je to docela delikátní úkon, při kterém se dá nadělat dost škody. Ale jde to.

Autor:  V-TWIN [ 27 úno 2020 22:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Ransom, cením si tvoju ponuku, keď sa mi ich nepodarí zohnať (čo bude asi problém), tak sa určite ozvem. Poprípade pošli cez SS ako si transakciu predstavuješ.

Autor:  elyt [ 05 bře 2020 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Po přestavbě 1PF06708 mi tady rovněž zbyly 2 kusy ARO687, ale posílat to na Slovensko asi není moc ekonomické.

Autor:  ransom [ 05 bře 2020 12:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Už je má na cestě.
Na Slovensko skvěle funguje Zásilkovna. Balíček je omezený na 50x40x30cm a 5kg. Stojí to 85 nebo 89Kč. Nebo tak nějak.

Autor:  V-TWIN [ 05 bře 2020 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Takže repráky práve dorazili od Ransoma - vďaka. Cez víkend to odskúšam , mám pripravenú zatiaľ len jednu bedňu s upravenou výhybkou - chcem ju porovnať s originálom. Potom dám vedieť.

Autor:  V-TWIN [ 08 bře 2020 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Tak reprobedňa s upravenou výhybkou odskúšaná a porovnaná s originálnym osadením hore popísanej výhybky ( ARN738, ARO666, ARV168 ). Takže môj subjektívny názor je asi takýto:
Nová výhybka a repro podľa TLU:
Čistejšie basy, stred tak nereve, a samozrejme pridalo na výškach to znamená že to hrá ( neviem to presne špecifikovať ) tak vyvážene, proste každý reproduktor hrá to na čo je určený.
Stará Tesla výhybka a repro:
Basy slabšie, stred katastrofa - prebudený, výšky o ničom ( ARV168 ). Proste celá hrala tak viac menej na stred. Takže osadená aj druhá s novým matrošom a odskúšaná, za mňa spokojnosť.
Touto cestou chcem poďakovať TLU za jeho čas a prácu pri znovu vzkriesení týchto "retro" bední a samozrejme aj Ransomovi za promtné poskytnutie stredďákov.

Autor:  ransom [ 15 bře 2020 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nová výhybka pro Tesla 1PF06708

Já jsem dostal výměnou za ARO687 to, co V-TWINovi po přestavbě zbylo. Děkuju, a když se teď tím pokladem přehrabuju, připadám si poněkud nenasytně.
Až by se jednou stalo, že budu mít čas navíc (haha), zkusím vyrobit další pár ARO687 z těch ARO666.

Co je ale zajímavé: Potvrzuju tu jinou výhybku z příspěvku o něco výše, která na první pohled jako by byla upravená pro použití ARO666 na středech. Ale jen na první pohled, než to člověk rozklíčuje. Když tak do toho civím, vychází mi, že to muselo ječet ještě hůř než ta profláknutá standardní verze. Nemám označené pólování repráků, protože se mi do rukou dostaly jen demontované výhybky, a na barvy odchozích kablíků se radši nespoléhám. Tady se tedy odvolám na autora obrázku nahoře. Na věci to ale nic nemění. Znalé oko to uvidí hned; ostatní můžou rovněž předstírat že to je jasné.

S ohledem na nízká výrobní čísla beden se zdá, že historie šla opačně. Že totiž tohle je původní pokus, který se neosvědčil a byl tedy následně upravený na méně ječící obecně rozšířenou variantu s ARO687. Že i ta hrála mizerně, to netřeba opakovat. Co se asi v Bratislavě odehrálo mezi příjemnými 1PF06888 a tímhle?

Poznámka: Tlumivky jsem měřil přesným RLC-metrem při 1kHz, přidělané původními železnými šroubky M3 k desce. Hodnoty 0,3 a 0,4 mH odpovídají tomu, co bylo později ve standardní verzi. Bez šroubků vycházejí indukčnosti o něco menší - asi jako nahoře.
Příloha:
1PF06708 ARO666.png

Stránka 5 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/