Váhal jsem, zda zveřejňovat další projekt s Teslou, kterých je tu několik, ale nakonec jsem si řekl, že tu mají Tesla-projekty jistou tradici, třeba někomu leži tyto repro doma v krabici a čekají na využití.
Celé to začalo u pivka s kámošem při debatě, zda má či nemá smysl renovace tesláckých ARS. Měl doma zachovalý pár ARS9207 s pěknou dýhou. Souhlasil, že nahradíme uječené ARV a odladíme novou vyhybku. Podmínku měl jedinou, výškáč musí být s klasickým magnetem, tím padl prověřený projekt s Daytonem ND25FW. Vlastně těch podmínek bylo víc, i kvůli dýze nechtěl žádné velké úpravy, třeba pro větší zvukovod. Výhybka měla být spíše jednodušší a výška z nižší cenové hladiny, aby to celé dávalo smysl. Nakonec jsem zvolil Sicu LP98.25, kterou jsem měl z dřívějška a dá se pořídit za ještě rozumný peníz. Lepší by byl větší, nízko dělitelný tweeter ve velkém zvukovodu, ale to už by bylo mimo stanovené limity.
Sica, která má průměr faceplatu jen 98mm, byla upevněna přes vytištěnou redukci a byla to vlastně taková "ověřovací série". Výhybka vyšla ještě relativně jednoduchá a má kompenzaci bafflestepu. Fotky jsou z měřící ozvučnice po ARS1014. Reproduktory byly měřené každý zvlášť ve své ose, propísknul jsem od ARN567 i několik provedení 5604 a potvrdilo se, že co kus to originál (zvláště na zkreslení je to pěkně vidět). Nejlíp na tom bývají ARN567 a starší ARN5604, které naopak míň směrují nad 1kHz a líp se navazují. Nakonec největší vliv má stav konkrétního kusu po 40-50letech a zbytečně bych to neprožíval.

Už od začátku jsem měl myšlenku, vyzkoušet tuto Sicu ve zvukovodu, protože už originální faceplate má malý náznak a redukce na 120mm po ARV nevypadala ideálně. Také navázání obou reproduktorů bylo lepší, přestože daných 120mm je málo na výraznější zisk zvukovodu. Alespoň uchycení jsme zvolili ve stylu ARV.

