ReproMania.NET - Pro lepší zvuk
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/

Tesla ARN567B + Dayton ND25FW
http://repromania.net/domains/repromania.net/forum/viewtopic.php?f=62&t=7815
Stránka 1 z 5

Autor:  pet007 [ 29 pro 2018 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Na prani Ransoma abych propisknul v 15L uzavrence ARN567B (modry kos) spolu s levnou kalotou ve zvukovodu Dayton ND25FW-4 jsem to tedy provedl.
ARN567B - co k tomu napsat - to at asi udelaji zkusenejsi Teslari. Ja jsem jen zmeril zkresleni - viz nize. Vice "kresli" kolem 900-1300Hz, coz asi neni zadny prekvapeni. Stejne tak první vetsi rezonance je kolem 3100Hz - takze deleni "tahat" nejak hodne nad 2kHz není idealni. S ohledem na maly Dayton delicka vysla na cca 2200Hz, je to tak akorát. ARN uz i tak nemá moc pekny roll-off, coz je videt i na "neklidne" fazi.
Co se tyce výhybky - nejak vic zjednodusit to asi nejde. RLC člen na potlaceni "vrsku" je takova klasika u tohoto Daytonu - při jeho nepouziti dojde k plynulemu zdvihu od 6kHz vyse, pricemz na 10kHz bude zdvih +4dB. Baffle step je plne kompenzovany primo pouzitym filtrem. Indukcnosti vysly prijemne male, stejne tak i kondenzátory (0.33uF není nutne pouzit, lehce zlepsuje roll-off, slyset to ale nebude).

Autor:  TheLastUnicorn [ 29 pro 2018 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Výborná náhrada za godzovky a TM265. :)

Autor:  ransom [ 29 pro 2018 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Přesně takhle to bylo zamýšleno.
Pet007: Nečekal jsem, že budeš takhle rychlej.

Autor:  valvex [ 30 pro 2018 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Paráda, až jsem z toho dostal chuť obrat Godzovky o basačky a 1PF06708 o Daytony a vyzkoušet tuto kombinaci :mrgreen:

Autor:  lakatospejlos [ 30 pro 2018 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Ahoj bude i verze na potuněný ARN567 přídavným magnetem v BR?

Autor:  pet007 [ 30 pro 2018 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Kdyz mi ho nekdo poslete, tak to propisknu....

Autor:  Jirik97 [ 12 led 2019 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

V jaké bědně to bylo měřeno. Dalo by se to napasovat do bedny ARS 1014, ARS 9204,1PF06762 nebo ARS 9208.
Pokud Ransom použil jiný rozměr čelní desky tak jaký. Rozteč repro počítám, že bude použitelných od 135 mm až 155 mm co je na některých starých teslách. Jen objem u ARSek je menší.

Autor:  pet007 [ 13 led 2019 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Tusim ze celo ma 22x40cm, roztec proste nejak co nejbliz u sebe + situovat Dayton vyse k hornimu okraji (aby nevysel nekam ke stredu cela => vice difrakci). Nicmene tady nejakej centimetr nehraje roli. Tady je daleko vice jinejch, vaznejsich problemu (aneb porad plati ono okridlene "z hovna se bic uplest neda" )

Autor:  ransom [ 13 led 2019 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Já měl odpověď už ráno, ale mezi tím vypadnul internet.
Nesouhlasím s tím bičem. I z hovna se bič uplést dá. Akorát s ním nezapráskáš.

Měřeno bylo v bedýnce šířky tuším 220mm se zkosenými hranami, výškový reprák v ose. Ty bedýnky byly původně určené na něco jiného a tohle byl jen rychlý nápad na poslední chvíli, než jsem to Pet007-ovi podstrčil.
Po zkušenostech s přestavbami všelijakých Tesel pro chudé/nenáročné/škudlivé kamarády budu tvrdit, že v tomhle konkrétním případě na proporcích čela bedny zas tak nesejde. Tedy - ono na tom samozřejmě sejde, jiný tvar a rozmístění samozřejmě naměříš a dokonce i malinko uslyšíš, ale v tomhle případku bych na to moc nebral ohled. Pokud nacpeš ten Dayton s touhle výhybkou do ARS1014, získáš o dva levely lepší výsledek bez ohledu na to, že to bude mít jinou šířku a difrakce od rámečku. Kdo chce bedýnky košer, stejně si je musí udělat z lepších repráků. Jediné co bude nezbytné, tak dodržet vzájemnou hloubkovou pozici repráků. V tomto případě ARN jako vždy rantlem koše na plochu čela, Dayton zapuštěný. Budu dokonce drze tvrdit, že když použiješ ARN5604 místo ARN567, nenastane žádná katastrofa a rozdíl na poslech poznáš spíš při přímém porovnání než nahned. I když to samozřejmě nebude naknop doladěné (jako by ty Tesly byly, že jo). Objem vyhoví od cca 9 do 15l a u BR zázraků zrušit nátrubek.
Sice to vypadá, že tady zpochybňuju několik důležitých zásad, ale ono je potřeba koukat hlavně na účel téhle úpravy. Až se mi bedýnky vrátí z cest, hodím sem výkres, kdyby si někdo chtěl vyloženě udělat kopii. Já si to přesně nepamatuju, materiál jsem si v rychlosti načrtnul z hlavy na kousek papírku při nákupu v Hornbachu.

Autor:  Jirik97 [ 13 led 2019 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Doma mám prázdné bedny od ARS 1014, tak to zkusím dát tam. A uvidíme jak to hraje.
Mám i ARN 567 , ale vyzkouším s ARN 5604 A jak to bude hrát. ARN 567 si šetřím do TM265 BR.
Ransomovy bedny TM 265 BR co dělal pro šéfa, jsou velmi pěkné , tak proto.
Až se nám Ransom vrátí sté divočiny a uvolní nějáký náčrt, tak se pokusím něco stlouct do kupy a osadit správné bedny.
Technická otázka - civky v sérii jsou vynuty jakým drátem. Nechci experimentovat s Cu drátem a dorovnávat odporem. Pokud budu mít správní nebo alespoň přibližný průměr drátu, urychlí to výrobu cívek.
Ransom píse - ARN jako vždy rantlem koše na plochu čela, Dayton zapuštěný. myslí se tím uši ARN 3 mm nad čelní stěnou nebo ho mohu zapustit cely do čela.

Autor:  ransom [ 13 led 2019 17:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Uši v luftě.

Autor:  Jirik97 [ 13 led 2019 18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Ok. Tak to je stejné jak na ARS 1014, což znamená méně práce s čelem. Pro ARN stačí slušně vyřezat a hotovo, jen Dayton zapustit.
Já udělal u projektu TM 265 chybu a zapustil ho celý :cry:
Díky.

Autor:  deaf-layman [ 13 led 2019 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Cívky v serii s basákem by měly mít co nejmenší odpor. U vzduchových cívek je spíše problém udržet odpor dostatečně nízký. Vzhledem k tomu, že v tomto případě mají cívky poměrně malou indukčnost (dost vysoká dělicí frekvence), pak bych je udělal jako vzduchové drátem 1 mm. Žádnou velkou zkušenost s výrobou cívek nemám, ale odhaduji, že ta menší 0,3 mH by snesla i 0,85 mm (ušetří se něco peněz v případě koupě hotových cívek).

Autor:  pet007 [ 13 led 2019 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Civky na basak dratem 1mm....Co chcete usetrit.

Autor:  Jirik97 [ 13 led 2019 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Navinout tak, že má mít cívka co nejmenší odpor mě je jasné. U větších hodnot cívek je předepsán odpor třeba 0,5 Ohm i méně. A to jsou pr. drátu 1,2 až 1,5 mm A tady máme civky malých hodnot tak drát může být slabší , je otázkou jak slabým drátem vynout cívku.
Jak píšeš, možná bude stačit 1mm i slabší. Výpočet je nepřesný, chce to vynout a měřít. Pak jsou hodnoty v pořádku a odpovídají schématu.

Autor:  deaf-layman [ 13 led 2019 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Z nabídky Jantzen:

000-1223 Jantzen 0,300 mH air core coil Cu 0,7 (21AWG) Rdc 0,430 Ohm 2.23 €
000-1315 Jantzen 0,300 mH air core coil Cu 1,0 (18AWG) Rdc 0,260 Ohm 3.74 €

Je vidět, že průměrem 0,85 se lze vejít do 0,4 ohm.
Při koupi u Jantzena se ušetří 3 ojra/pár (proti 1 mm/0,26 ohm).

A ještě pro zajímavost 0,7 mH:

000-1334 Jantzen 0,700 mH air core coil Cu 0,7 (21AWG) Rdc 0,710 Ohm 2.98 €
000-1144 Jantzen 0,700 mH air core coil Cu 1,0 (18AWG) Rdc 0,400 Ohm 5.15 €

Je ovšem třeba vzít v úvahu, že profíci to umějí. Takže udělej obě cívky 1 mm a snad se vejdeš.

Autor:  pet007 [ 13 led 2019 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Chlapi neblbnete, civky vam namota zdejsi nacelnik Lukyss za par kacek. A resit u tohodle projektu nejaky miliohmy je fakt jen mudrovani o nicem.

Autor:  Jirik97 [ 13 led 2019 19:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Dobrá, dobrá... . Jak píše Pet007. Mě šlo o to zda je objednat u Lukysse nebo samo domo.
Pokud nenajdu patřičný drát doma tak objednám komplet cívky a Dayton tady v shopu.
Vým že mám drát 1,2 mm a 0,85 mm možná nějaké straré civky 0,6mm.
Zase to nebudeme tak prožívat

Autor:  deaf-layman [ 13 led 2019 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

Já jen, že Jiřík se na to ptal. Tak z té nabídky Jantzena snad teď má představu, s jakým průměrem se dají dosáhnout určité odpory u vzduchových cívek dané indukčnosti.

Autor:  kodl [ 14 led 2019 00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesla ARN567B + Dayton ND25FW

já používám historickej program tlumivka.exe pod dosem, a výpočet rozměrů, příp drátu nebo odporu dost dobře sedí s výslednou cívkou, akorát se musí dát činitel plnění 0.6 a pro tenký dráty 0.5, holt ručním vinutím sem tam nějaká mezírka vznikne...

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/