Cez víkend som dokončil bedýnky.
Po prvom vypočutí som bol celkom zhrozený zo zvuku, tak sa tlmilo pásmo nad cca 1,2kHz plynule k 10kHz o 2dB (už bolo utlmené oproti prvotnému návrhu). Teraz sa zdá, že je to OK, časom možno stredo-výškové pásmo ešte doladím.
Zopár postrehov, berte to skôr ako porovnanie so stredne veľkými 3-pásmami by pistole, ktoré som v tomto priestore počúval cca 2 roky. Každá bedňa natočená 30°, akusticky neupravený, skôr nevhodný priestor.
Po vystriedaní rôznych žánrov myslím, že najsilnejšou stránkou je stredové pásmo, ktoré je plné/objemné a zároveň neagresívne a to aj pri horších nahrávkach a vysokých hlasitostiach.
Keďže na spodku je iba 10'', síce s kompenzáciou bafflestepu, nečakal som najhlbšie basy, ktoré bedne ani neprodukujú. Sú ale použiteľné aj bez subu (citlivosť cca 89dB/2.83V, 47Hz/-3dB). Vopred bolo ale jasné, že budú hrať s 18'' subom (18NW100/BR110l). Po jeho pripojení čakalo príjemné prekvapenie, naviazanie pod cca 50Hz je perfektné a niektoré nahrávky dostali správnu šťavu.
Pri orchestrálnej hudbe je zvuk suverénny, bez akéhokoľvek zaváhania a nezliaty aj pri veľmi vysokých hlasitostiach - stredobas má 77mm cievku a driver ani nevie že hrá
V tomto ohľade bežné konštrukcie s nízko delenými kalotami naozaj nemajú šancu. Pri počúvaní soundtracku Alan Silvestri-Predator bola hudba doslova 3D.
Výhybka je dosť zložitá a dali by sa vypustiť niektoré kompenzácie: impedancie, frekvenčky nad 10kHz.
Ešte som zabudol spomenúť, že výstupný uhol drivera ND1018BT je 27°.
Celkovo som veľmi spokojný, čím viac počúvam, tým viac ma to baví, neúnavný, prirodzený zvuk s výkonovou rezervou.
Celá galéria