V oblasti, kde tu ten ARE 5 ešte hrá, je jeho smerovosť prijateľná, to by som nevidel ako problém. A je zase len vec názoru, či sa k ARV 081 zvukovo viac hodí výrazný až mierne agresívny ARE 467 alebo jemnejší a kultivovaný ARE 589. Keď som navrhoval svoju 4 ohmovú a výrazne modifikovanú 1PF 067 08, skúšal som obidve možnosti a zvukovo lepšie mi to pripadalo s 589 (hoci nakoniec ani ten tam nie je). ARE 4604 mal predsa v dobe výroby týchto bední celých 10 rokov do svojho vzniku, ale mne sa veru aj tak nezdá až taký spásonosný. Ak tebe vyhovuje viac, neberiem ti to. Nedá sa však uzákoniť, že len toto a takto je to dobre.
"Uřvanosť" sa nikdy netýkala vysokých tónov. Samozrejme, širokáč bude vždy na výškach smerový, ale mne viac vyhovuje ich zvuk než napríklad usyčaný ARV 161 - ten by som tu nezniesol. Radšej si bedne natočím o kúsok viac k sebe. Keď už k týmto širokáčom nejaký výškáč, tak iný než ARV 16x alebo 08x. Alebo teda ten 08x ešte ako-tak s odretými ušami... Uřvaný, smerový, skreslený - to mi pripadá, ako keby tie malé teslácke širokáče, podľa mňa veľmi vydarené, boli úplné vraky. Mal som tú česť s ich obdobou
Visaton SL 713 a môžem zodpovedne prehlásiť, že 45 ročný ARE 467 je oproti tomu geniálny.
No - nakoniec mi v tých PFkách jeden ARZ zadŕhal a to tak, že bol na hranici použiteľnosti. Od výroby bol nesprávne vycentrovaný
. Spočiatku ma to nasr..., ale všetko zlé je na niečo dobré. Vymyslel som spôsob, ako opraviť nesprávne centrovaný reprák bez rozoberania, odlepovania vrchlíka, opätovného centrovania, skladania, lepenia, ...
Teraz ani nešuchne, aj keď sa zatlačí na membránu na jej úplnom okraji, hocikde po obvode. Odľahlo mi, že tam zostane pôvodný reprák a to v 99% pôvodnom stave.
P.S. A čo s tými ostatnými spomínanými materiálmi?