DriveRack PA2 je určený pre PA aplikácie, ale nevidím dôvod nepoužiť ho aj pre hi-fi. V napájaní je použité toroidné trafo, čo nebýva zvykom (to len pre hifistov)
Aké sú použité operáky v analógovej časti neviem a zatiaľ som to ani nezisťoval, v digitálnej časti je použitý prevodník 24bit/48kHZ. Zvukovo nemám žiadne výhrady.
To, čo ma zaujalo boli možnosti, ktoré ponúka za prijateľnú cenu.
Po dokončení pasívnych 2-pásiem (10''+10''OSWG), a pasívneho subu (18'') som začal uvažovať o niečom viac, ako len analógovej aktívnej výhybke. PA2 by sa dal využiť aj na plnohodnotné aktívne riešenie pre 3 pásma (resp. 2x2+1sub, 2x2+2sub): 8-pásmový PEQ pre každé pásmo, delay pre každé pásmo, crossover s filtrami BW a LR od 6-48dB/oct a k tomu 8-pásmový PEQ pre room correction.
Ďaľšie funkcionality sú pre domáce použitie asi nezaujímavé, možno ešte tak limiter pri nejakej párty
Po pár dňoch používania si myslím, že DSP je lepšie riešenie oproti klasickej analógovej výhybke, aj vtedy, ak by sa používal iba ako crossover.
Začal som experimentovať aj s ďalšími nastaveniami, hlavne s room correction a delay. DSP umožňuje zmerať a vyhodnotiť frekvenčnú chrakteristiku max. zo 4 rôznych miest, pričom meria sine sweep signálom. Signál je v rámci jedného merania kombinovaný medzi jednotlivými kanálmi, napr. pri 2+1: L+R, L+SUB, R+SUB, L+R+SUB. Z týchto meraní automaticky vyhodnotí a aplikuje ekvalizáciu potrebnú k dosiahnutiu jedného z troch stanovených priebehov (PA, FLAT, Reflective room), ekvalizácia sa dá ďalej upravovať. Samozrejme PEQ je možné nastaviť aj manuálne.
Máte niekto skúsenosti s podobným riešením, prípadne s týmto DSP?
K obrázkom: automatická ekvalizácia je na základe 4 meraní, mic umiestnený voči posluchovému miestu: 0cm, 65cm diagonálne smerom k ľavej reprosústave, 65cm doprava a doľava od posluchového miesta.
Delay je nastavený ako relatívna vzdialenosť medzi reprosústavami a subom voči posluchovému miestu.