Já jsem v reálu nekonfliktní člověk a preferuji asertivní jednání.
posluchac>
ad 2)
Posluchal jsi někdy dlohodobě rovnou bednu, na nicmoc nahrávkách? Např. 90's metal? Takovou bednu budeš automaticky umisťovat do kouta, do rohu, přidáš tím basy (nebo vytočíš korekce na zesu) a "sklopíš frekvenčku". Je to celkem nepřenesitelná věc, proto se ptám. Výkonová charakteristika (pozvolně klesající) bedny je mnohem důležitější než rovná osová frekvenční charakteristika, dále je důležitý index směrovosti, jak uvádí pet007. Udělej si průměr spektra několika nahrávek a tam je krásně vidět, jak jsou které frekvence zastoupeny, možná to spolu souvisí, já to tak vnímám.
ad 1)
Bedny s kontrolovanou směrovostí se hodí úplně stejně jako všechny jiný bedny do všech místnosti. Na místě poslechu nezáleží ani u beden se zvukovody a sladkýbod
je taky poměrně široký. Se podívej na směrovost v grafech z VituixCADu. Reprodukce je "zbavená" odrazů, které se u klasisckých konstrukcí přimíchavají ve větší míře. Potom zase závisí na fr. průběhu těch přimíchaváných odrazů. Ovlivňují pak celek.
Když je dobře udělaná bedna, posluchač je ve velké většině spokojený, nezávisle na tom, jestli je to malé dvoupásmo, menší kalotové třípásmo, RpM 1, STH 12. Roli taky hraje plocha na basech a charakter. Čím větší plocha, tím zní bedna jako celek věrněji při vyšších hlasitostech. Pak mi přijde trochu nespravedlivý prosazovat jedině zvukovody jako tu nej cestu, za mě to tak prostě není, to ať se na mě nikdo nezlobí. pete007 teď nemyslím tebe, ale spíš Marcela, ale rozhodně to neznamená, že bych proti němu a všemu co udělal pro hifi něco měl, naopak.