Citace:
Kodl:
A co teprve když jsem ukecal kamaráda, aby mi udělal hlavu a ventily!
Pořád jsi nezauvažoval o elektrice? Kolem mě už to má kdekdo a všichni nadšení.
Uvažova neuvažoval... V garáži mám tři elektrický motorky (ne 500 nebo 1000W zavazedla na silnici, ale motorky)
a nějaký elektrokolo, ale u auta mi to nevychází ekonomicky. Nadšení je jedna věc, ale další věc je to, že když si koupím pěknou bazarovku za cca 300-500kkč, tak 5 let pojezdím a ještě to prodám za 100kKč minimálně. Když koupm novej elektromobil, tak to bude za 1M+, a za 5 let to možná dokážu prodat, nebo taky ne... tj máme tady rozdíl 800kKč za 5 let, i když započítám servis a cenu PHM, tak pořád mi ta elektrika nepřijde jako zajímavá. Neřeším dojezd, víc než 100km za den jezdím jenom výjimečně, tj stejně bych musel mít něco v rezervě. Ani tehdy, když bych minimálně půl roku měl i elektriku do auta z vlastních zdrojů. A hybrid ještě míň, to vlastně vozíš dvě pohonný jednotky, a jedna bez druhé stojí za ***, většina hybridů se ani nepohne, když jim umře miniaturní trakční baterka, stejně jako naopak, když nejde nastartovat spalovák, tak se to po prudším přidání plynu taky zastaví. Už z principu, z baterky co má max. 5kWh tahat 50kW je jistě 10C proud, a to jsem tak někde u baterek pro akunářadí nebo pro modely, A jistě je každýmu jasný, že pokud bude akušroubovák používat na plnej výkon každej den, že mu baterka vydrží tak možná do konce záruky, a je jedno, co je to za značku...Ve výsledku tohle platí i pro 100% elektromobily a každodení nabíjení proudy víc než 1C (a vybíjení taky...)